kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 303 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: J8-350. A könyv 285 példányban jelent meg, 114 fekete-fehér ábrával. Kézirat. |
A város és a közlekedés | 7 |
A város mint térbeli és időbeli rendszer | 7 |
A közlekedés szerepe a város kialakulásában és fejlődésében | 9 |
A gazdasági és társadalmi változások hatása a városra | 11 |
A nagyvárosi agglomeráció és közlekedése; az ingázás | 12 |
A gazdasági és társadalmi változások hatása a városi közlekedésre | 14 |
A forgalom összetételének átalakulása | 15 |
A városi közlekedés fogalma és néhány jellegzetessége | 16 |
A városi közlekedéspolitika alapvető célja | 18 |
A városrendezés és közlekedésfejlesztés kölcsönhatásának alapjai | 19 |
A település szerkezete és a közlekedés | 21 |
A településszerkezet értelmezése, alkotóelemei és kialakulásának tényezői | 21 |
Tényleges és átvitt értelemben elnevezett hálózatok | 22 |
Az infrastruktúra hálózatainak csoportosítása a településszerkezetre gyakorolt hatások (kölcsönhatások) szempontjából | 23 |
A hálózatok kialakulása és a területfeltárás alapformái | 23 |
A közlekedési hálózatok és a település szerkezetének kölcsönhatásai | 25 |
Úthálózat | 25 |
Vasúti hálózat | 29 |
Víziutak | 31 |
A városi tömegközlekedési hálózat | 32 |
Településszerkezet és városi forgalom | 33 |
A forgalomkeltő létesítmények kategorizálása és telepítésük néhány szempontja | 34 |
A forgalom összetételének sajátosságai és következményei | 36 |
A forgalom időbeli eloszlása | 37 |
A forgalom térbeli eloszlása | 37 |
A forgalom területigénye | 38 |
A forgalomszabályozás sajátosságai | 39 |
A településszerkezet értékelése a közlekedés szempontjából | 40 |
Helyi és helyzeti energiák | 40 |
Területfelhasználás és közlekedés | 40 |
A közlekedés szempontjából kedvező településszerkezet | 42 |
Az úthálózat | 44 |
A magyar úthálózat osztályozása | 44 |
Az országok és a helyi úthálózat kapcsolatai | 46 |
Az átkelési szakaszok és korszerűsítésük, az elkerülő útszakaszok | 51 |
A korszerű városi út feladatai és a hálózatalkotás szempontjai | 56 |
A város főúthálózatának fejlesztése | 60 |
Az úttervezés fizikai és forgalomtechnikai alapjai | 61 |
Az útpálya és a jármű kölcsönhatásai | 61 |
Az útpálya | 61 |
A közúti jármű | 64 |
Az útpályára jutó erőhatások | 65 |
Ellenállások az útpályán | 66 |
A járművek mozgása mint az úttervezés alapja | 68 |
A megállási úthossz | 68 |
A gépjármű mozgása íves pályán | 74 |
Az ívbe forduló gépjármű pályája, az átmeneti ív | 75 |
A közúti forgalom | 81 |
Jellegzetes sebességek, a sebességeloszlás | 81 |
A mértékadó forgalom | 85 |
A forgalom előrebecslése | 86 |
Útszakaszok átbocsátóképessége és a megengedett forgalom | 88 |
Kerékpárutak és gyalogosforgalmi létesítmények átbocsátóképessége | 93 |
A közúti forgalom szabályozása | 94 |
A közúti forgalom veszélyessége és környezeti ártalmai | 95 |
Az utak tervezése | 101 |
Utak és csomópontok szabályozási terve | 101 |
A belterületi közutak legfontosabb műszaki jellemzői | 104 |
Az utak keresztmetszetének kialakítása | 109 |
A keresztmetszet elemei, az űrszelvények | 109 |
Útpályák keresztmetszetének tervezése | 112 |
Zöldfelületek, fásítás | 115 |
Vízszintes vonalvezetés, helyszínrajz | 115 |
Általános szempontok | 117 |
Egyenes szakaszok | 118 |
Íves szakaszok | 118 |
Szegélyek lekerekítése | 120 |
Pályaszélesítés kissugarú ívekben | 124 |
Gépkocsifordulók | 124 |
Magassági vonalvezetés, hossz-szelvény | 124 |
Általános szempontok | 124 |
A hossz-szelvény adatainak számítása | 125 |
Városi utak magassági vonalvezetésének néhány szempontja | 128 |
Néhány esztétikai vonatkozás | 129 |
Kerékpárutak | 130 |
A gyalogosforgalom létesítményei | 132 |
A gyalogosközlekedés hálózatának elemei | 132 |
A járműforgalmat keresztező gyalogosközlekedés létesítményei | 133 |
A gyalogosok számára előnyös területek | 136 |
A csomópontok tervezése | 140 |
Alapvető összefüggések | 140 |
Általános tervezési elvek | 141 |
A csomópontok tervezésének menete | 142 |
Járművek mozgása csomópontokban | 143 |
A csomópontok elemeinek tervezése | 143 |
A csomópontok osztályozása, megoldási módjaik és alkalmazási területük | 150 |
Egyszintű csomópontok | 151 |
Csatlakozások, elágazások | 151 |
Keresztezések | 156 |
Öt- és többágú csomópontok | 157 |
Körforgalmú csomópontok | 157 |
Jelzőlámpás forgalomirányítás | 160 |
Többszintű csomópontok | 165 |
Részben keresztezésmentes csomópontok | 165 |
Keresztezésmentes csomópontok | 166 |
A közúti közlekedés üzemi létesítményei | 169 |
Gépjárművek elhelyezése | 169 |
Az igények megállapítása | 169 |
A gépjárművek elhelyezése | 171 |
Parkolás az útpálya mentén | 172 |
Parkolóterületek | 172 |
Garázsok | 175 |
Parkológarázsok | 176 |
A parkolás szabályozása, a P+R rendszer | 178 |
Üzemanyagtöltő állomások | 180 |
Az üzemanyagtöltő állomások osztályozása és telepítésük | 180 |
Az üzemanyagtöltő állomások kialakítása | 180 |
Gépjárművek karbantartó és javító létesítményei | 183 |
A közforgalmú városi közlekedés | 184 |
A közforgalmú városi tömegközlekedés átfogó jellemzői | 184 |
Az utazási igények mértékét befolyásoló tényezők | 184 |
A tömegközlekedési ellátottság tényezői | 185 |
A közforgalmú tömegközlekedési eszközök és az irántuk támasztott alapvető követelmények | 188 |
Az útfelszíni tömegközlekedés néhány közös kérdése | 188 |
Megállóhelyek kiosztása | 188 |
Viszonylatvezetés | 191 |
Szállítóképesség | 192 |
A menetrend időelemei és sebesség-forgalmai; járműszükséglet és férőhelykihasználás | 193 |
A tarifa | 196 |
Az autóbusz és a trolibusz | 201 |
Járműméretek, űrszelvény, pálya-jellemzők | 201 |
A trolibusz felsővezetéke | 202 |
Megállóhelyek | 203 |
Végállomások | 206 |
A villamosvasút | 207 |
Járműméretek, űrszelvény | 207 |
A villamosvasúti pálya és felsővezetéke | 208 |
Megállóhelyek | 212 |
Végállomások | 213 |
A gyorsvasutak | 217 |
A gyorsvillamos | 219 |
A városi gyorsvasút (metró) | 219 |
A városkörnyéki (elővárosi) gyorsvasút | 222 |
Elővárosi gyorsvasúti közlekedés távolsági vasútvonalakon | 222 |
A taxi | 223 |
Újabb városi tömegközlekedési eszközök | 223 |
A város és környéke közforgalmú közlekedésének egységes rendszere | 228 |
A távolsági közlekedés és a település | 230 |
Az autóbuszközlekedés | 230 |
Az autóbuszközlekedés rendeltetése | 231 |
Autóbusz megállóhelyek | 231 |
Autóbusz végállomások | 232 |
A vasúti közlekedés | 240 |
A vasútvonalak osztályozása és teljesítőképességük tényezői | 241 |
A vasút létesítményei | 242 |
Vasútvonalak és állomások főbb műszaki jellemzői | 245 |
Megállóhelyek megközelítése, állomások előtere | 246 |
A vasúti teherforgalom | 249 |
Vasútüzemi létesítmények | 249 |
Vasutak és közutak kereszteződései | 252 |
A légi közlekedés | 252 |
A repülőtér mérete, telepítése | 252 |
A repülőtér előtere | 253 |
A repülőtér és a városi közlekedési hálózat kapcsolatai | 254 |
A légi közlekedésből eredő korlátozások | 254 |
A hajózás | 254 |
Vízi áruszállítás | 254 |
Személyhajózás | 255 |
Történeti városok közlekedési nehézségeinek enyhítése | 256 |
A forgalom, a környezeti ártalmak és a baleseti veszély csökkentése | 257 |
Az átkelési szakaszok megoldása | 261 |
Városközpontok (alközpontok) kifejlesztése | 261 |
Szállításigényes, vagy tömegeket vonzó létesítmények kitelepítése | 262 |
Vegyes területfelhasználás - lépcsőzetes munkakezdés | 264 |
A parkolás szabályozása és a közforgalmú közlekedés elsőbbsége | 264 |
A látogató és a turista-gépjárműforgalom kizárása, a közúti kiszolgálás időbeli és térbeli korlátozása | 266 |
A kereskedelmi áruszállítással összefüggő forgalom csökkentési lehetőségek | 267 |
Korszerű hőenergia-ellátás | 269 |
A közlekedési céljait szolgáló felületek növelése | 270 |
Elavult beépítésű udvarok kibontása | 270 |
Árkádosítás | 270 |
Földalatti rakodóutak | 271 |
A főúthálózat sűrítése | 271 |
Alkalmazkodás a történeti-műemléki környezethez | 272 |
Utak forgalmának egyirányúsítása | 272 |
Járda- illetve útpálya hossz-szelvényének módosítása | 272 |
Útpálya keresztszelvényének módosítása | 274 |
Sebességcsökkentés | 275 |
Csökkentett műszaki jellemzőjű útpályák, műtárgyak építése | 276 |
Útburkolat | 278 |
Közvilágítás | 279 |
Közforgalmú tömegközlekedés | 279 |
Néhány alapvető tanulság | 279 |
Függelék - Az Országos Építésügyi Szabályzat közlekedési vonatkozású előírásai | 283 |
A közúti közlekedésről szóló törvény területrendezést érintő előírásai | 291 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.