Előszó | 13 |
Előszó a 6. kiadáshoz | 14 |
A vizsgálókészülékek alkalmazása | 15 |
Az Otto-motoros gépjárművek alapvizsgálati programja | 17 |
Az akkumulátor és az indítómotor vizsgálata | 24 |
Az akkumulátor szemrevételezése | 24 |
A cellafedél felpúposodott | 24 |
Erős korrózió a kapcsokon | 24 |
Elektrolitszint | 24 |
A savsűrűség mérése | 25 |
Az akkumulátor és az indítómotor | 25 |
A nyugalmi feszültség és az indítófeszültség | 26 |
A rövidzárlati áram mérése | 27 |
A rövidzárlati feszültség | 27 |
Feszültségesés az indítóvezetéken | 28 |
Akkumulátorvizsgálat | 28 |
A cellavizsgáló | 28 |
A mérés | 29 |
Lökésszerű terheléssel vizsgáló készülék | 30 |
Kapacitásvizsgálat | 30 |
Korszerű akkumulátorvizsgáló | 31 |
Automatikus akkumulátorvizsgáló | 32 |
Az akkumulátor vizsgálata és töltése Gossen VB 801/VB 802 típusú elektronikus diagnosztikai készülékkel | 33 |
Hibafelismerés | 35 |
A gyújtógyertya vizsgálata | 36 |
A gyújtógyertya színe | 36 |
A gyújtógyertyák elöregedési jelei | 38 |
A gyújtógyertyatípusok összehasonlítása | 39 |
Típusjelölések | 39 |
Az elektródatávolság | 41 |
A gyújtógyertyák vizsgálata | 41 |
A hengerek tömítettségének vizsgálata | 44 |
A dinamikus sűrítésinyomás-összehasonlítás | 44 |
Sűrítésinyomás-mérések | 47 |
Kompressziónyomás-kiíró motométer | 48 |
A műszer működése | 48 |
A műszer kezelése | 49 |
Kiértékelés | 49 |
Nyomásveszteség-vizsgálat | 50 |
A nyomásveszteség-vizsgálat menete | 51 |
A hengerkopás vizsgálata a teljes dugattyúúton | 52 |
Kisegítő nyomásveszteség-vizsgálat | 52 |
Az égésterek szemrevételezéses ellenőrzése | 52 |
Megszakítóműködés, fordulatszámmérés és gyújtóbeállítás | 56 |
A zárásszög vizsgálata | 56 |
Megszakító- és zárásszögmérés | 58 |
Ellenállásmérés | 59 |
Dinamikus érintkezésellenállás-mérés | 62 |
A zárásszög mérése | 62 |
A zárásszög csökkenése | 62 |
A zárásszög növekedése | 63 |
A zárásszög beállítása | 63 |
Fordulatszámmérő | 65 |
Zárásszög- és fordulatszámmérő | 65 |
Gyújtófeszültség-vezérlésű fordulatszámmérő | 65 |
Induktív impulzusadó | 66 |
Fotoelektromos fordulatszámmérő | 67 |
A diagnosztikai érzékelők és a diagnosztikai adók | 67 |
Kapacitív gyújtófeszültség-adó | 68 |
Az induktív triggerimpulzus-adó | 68 |
A szögjeladó | 68 |
Diagnosztikai adó áramméréshez | 69 |
Hall-adó | 70 |
Hőmérsékletadó | 71 |
Bosch gyártmányú lambdaszonda | 72 |
A gyújtás beállítása | 73 |
A motorteljesítmény függése a gyújtás beállításától | 73 |
Az égés folyamata az Otto-motorokban | 74 |
A túl nagy előgyújtás hatása | 75 |
A túl nagy utógyújtás hatása | 76 |
A gyújtás alapbeállítása | 76 |
A gyújtás beállításához szükséges adatok | 77 |
A gyújtás beállítása sztroboszkóplámpával | 78 |
Gyújtásbeállítás felsőholtpont- (FH) adóval | 79 |
Az alapbeállítás | 80 |
A centrifugális gyújtásszabályozók vizsgálata | 82 |
A centrifugális gyújtásszabályozó | 82 |
Gyújtásbeállítási jelleggörbék | 82 |
A hibás gyújtásbeállítás | 83 |
A stabilitás | 83 |
Vizsgálókészülék a centrifugális gyújtásszabályozó vizsgálatához | 84 |
Egyszerű vizsgálókészülék a gyújtásszög méréséhez | 84 |
Gyújtásszögvizsgáló gyújtásszögmérő készülékkel | 85 |
A centrifugális gyújtásszabályozó vizsgálata | 85 |
Gyújtásszögvizsgálati értékek | 85 |
A kopott hajtó alkatrészek | 86 |
A vákuumos gyújtásszabályozó vizsgálata | 87 |
A vákuumos gyújtásszabályozó | 88 |
A tisztán vákuumos szabályozás | 89 |
A vákuumos gyújtásszabályozón kívüli hibaforrások | 90 |
A vákuumos gyújtásszabályozó hibaforrásai | 90 |
A vákuumos gyújtásszabályozó vizsgálata | 91 |
A vákuumvizsgáló csatlakoztatása és beszabályozása | 91 |
A vákuumos gyújtásszabályozó tömítettségének vizsgálata | 91 |
A szabályozási jelleggörbe vizsgálata | 92 |
Kiegészítő vákuumszivattyúk | 93 |
A gyújtótekercs vizsgálata | 94 |
A gyújtószikra polaritása | 94 |
A gyújtófeszültség nagysága | 95 |
A feszültségesés | 96 |
A gyújtótekercs vizsgálata | 96 |
Gyújtásvizsgáló készülék | 98 |
A gyújtófeszültség érintkezés nélküli mérése | 100 |
Az elektronikus gyújtóberendezések vizsgálata | 100 |
Bosch hibakeresési terv a BMW 528, 633 Ci és 3,3 típusú gépkocsikhoz | 102 |
A kondenzátor vizsgálata | 106 |
A kondenzátor hibái | 106 |
A kondenzátor vizsgálata | 107 |
Egyszerű vizsgálóeszközök | 108 |
Kombinált üzemi műszer | 108 |
A nagyfeszültségű szigetelés vizsgálata | 109 |
Az elosztófedél | 109 |
Az elosztóforgórész | 110 |
A gyújtókábel | 110 |
A zavarszűrő ellenállások vizsgálata | 111 |
A zavarszűrő ellenállások mérése | 111 |
A hengerek összehasonlítása | 112 |
A hengerek elektronikus összehasonlítása | 113 |
A szívóvákuum vizsgálata | 115 |
Az indítási vákuum | 116 |
Az üresjárati vákuum | 117 |
Vákuummérés nagyobb fordulatszámokon | 117 |
Példa a vákuumvizsgálatra | 117 |
A tüzelőanyag-szivattyú vizsgálata | 119 |
A tüzelőanyag-szivattyú vákuumja | 119 |
A tüzelőanyag-szivattyú nyomása | 119 |
A tüzelőanyag-szivattyúk nyomószelepének vizsgálata | 120 |
Az úszótűszelep vizsgálata | 120 |
A karburátor beállítása | 121 |
A szinkronvizsgálat | 122 |
A tüzelőanyag-nyomás vizsgálata | 124 |
A tüzelőanyag-fogyasztás vizsgálata | 125 |
A készülék leírása | 125 |
A vizsgálókészülék csatlakoztatása | 126 |
A mérés folyamata | 131 |
A kipufogógáz vizsgálata | 133 |
Káros anyagok | 133 |
A szén-monoxid (CO) | 134 |
Elégetlen szénhidrogének | 135 |
A nitrogén-oxidok (NO) | 136 |
Az oxigén (O2) | 136 |
A kipufogógázokra vonatkozó törvények | 136 |
A gyújtás hatása | 139 |
A motor szerkezetének hatása | 140 |
Kipufogógáz-vizsgáló rendszer | 141 |
A CO-mérő készülék | 141 |
Kipufogógáz-vizsgáló a fő- és közbenső vizsgálatokhoz | 142 |
A kipufogógáz-vizsgáló alkalmazása | 143 |
A vízleválasztó | 143 |
A szűrő | 143 |
A mintavevő szonda | 143 |
A kipufogógáz-vizsgálat menete | 144 |
Az üresjárat | 144 |
Közepes fordulatszámok | 144 |
Nagy fordulatszámok | 145 |
A gyorsítószivattyú vizsgálata | 145 |
A levegőszűrő vizsgálata | 145 |
Kipufogógáz-vizsgálat a V. A. G-1363 A vizsgálókészülékkel | 145 |
A kipufogógáz-vizsgáló mint motordiagnosztikai műszer | 146 |
A kipufogógáz mérése a CO-/HC-/CO2-/O2 kipufogógáz-mérőberendezéssel | 149 |
A szénhidrogén vizsgálata | 151 |
A generátor vizsgálata | 153 |
A váltakozó áramú generátorok és a tranzisztoros szabályozók vizsgálatának különleges irányelvei | 153 |
Generátorok egyszerű vizsgálata akkumulátorfeszültség mérésével | 154 |
A töltőáram egyszerű vizsgálata | 154 |
A feszültségszabályozó beállításának vizsgálata | 155 |
Bosch generátorok és szabályozók | 155 |
Szabályozófeszültség üresjáratban | 156 |
Szabályozófeszültség terheléssel | 156 |
A variációszabályozásos gépekre érvényes | 157 |
Az áramszabályozás kezdete (töréses jelleggörbéjű szabályozók esetén) | 158 |
A bekapcsolási feszültség | 158 |
A visszáram | 158 |
A váltakozó áramú generátorok és a szabályozó | 159 |
Bosch Volt-Amper-vizsgálókészülék beépített terhelőellenállással | 160 |
VW 1315A típusú digitális multiméter | 161 |
Gyújtás- és motorvizsgálat gyújtásoszcilloszkóppal | 164 |
A gyújtásoszcilloszkóp működése | 164 |
Az elektronsugarak eltérítése | 164 |
Az időeltérés triggerelése | 165 |
A különböző feszültséglefolyások ábrázolása | 166 |
A szekunder feszültség ábrázolása | 166 |
A primer feszültség ábrázolása | 167 |
A váltakozó feszültség ábrázolása | 167 |
Az oszcilloszkóp kiegészítő berendezései | 168 |
Munkavégzés a gyújtásoszcilloszkóp segítségével | 168 |
A zárószakasz | 170 |
A gyújtófeszültség | 171 |
A gyújtószikra | 172 |
A kirezgési folyamat | 172 |
A tranzisztoros tekercsgyújtás (TSZ) normál oszcillogramja | 173 |
Zárásszögvezérlés tranzisztoros tekercsgyújtás (TSZ) esetén | 174 |
Az áram behatárolása | 174 |
Vezérlőimpulzus-alakok | 174 |
Különlegességek a tranzisztoros gyújtású berendezéseknél | 176 |
Hibakeresés gyújtásoszcilloszkóppal | 177 |
A gyújtóberendezés típusának azonosítása | 177 |
Hibakeresési terv tranzisztoros gyújtású berendezésekhez (Robert Bosch GmbH) | 177 |
Tudnivalók a hibakereséshez és a hibaalakokhoz | 179 |
A gyújtásrendszerekben fellépő gyakori hibák | 180 |
A gyújtófeszültségjel amplitúdó- (nagyság-) hibája | 180 |
A gyújtógyertya vizsgálata | 181 |
Hibák, amelyek megváltoztatják a gyújtófeszültségtűt és az égésfeszültség-vonalat | 181 |
Túl kis gyújtófeszültség-tartalék | 182 |
Hibák, amelyek megváltoztatják az égésfeszültség-vonalat | 182 |
Elszennyeződött gyújtógyertyák | 183 |
Hibák, amelyek a kirezgési folyamatot és a zárószakaszt késleltetik | 183 |
Rosszul polarizált a gyújtótekercs | 184 |
Csak az érintkezővezérlésű tekercsgyújtások esetén előforduló hibák | 184 |
Csak a tranzisztoros gyújtású berendezéseknél fellépő hibák | 186 |
Mérések tekercsgyújtású berendezések esetén | 187 |
A többimpulzusos feltöltésű, nagyfeszültségű kondenzátoros gyújtás normál oszcillogramja | 188 |
A nagyfeszültségű kondenzátoros gyújtás hibaképei | 188 |
A váltakozó áramú generátorok vizsgálata gyújtásoszcilloszkóppal | 189 |
A váltakozó áramú generátor hibaképei | 190 |
Motorvizsgáló készülékek | 192 |
Analóg és digitális kijelzések | 192 |
Kéziműszerek | 193 |
Építőszekrény-elven működő mérőműszerek | 193 |
Kompakt mérőkészülékek | 194 |
Univerzális vizsgáló-adapter elektronikus gyújtás- és befecskendező-rendszerekhez | 195 |
A vizsgálókészülék monitorja | 197 |
Programozott motorvizsgáló | 198 |
Programvezérlés képernyőn keresztül | 201 |
Motorvizsgáló készülékek | 207 |
A programozott vizsgálóberendezések feladatai és korlátai | 209 |
Az Opel cég hibamegállapító számítógép | 209 |
A motor teljesítményének mérése | 214 |
Vizsgálópad nélküli rendszerek | 214 |
Teljesítményvizsgáló padok | 216 |