ELŐSZÓ | 1 |
Bevezetés | 3 |
A C nyelv múltja, jelene és jövője | 3 |
Gondolatok a C nyelvről | 5 |
Ismerkedés a C nyelvvel | 9 |
A C nyelv lépésről-lépésre | 23 |
A C nyelv alapelemei | 23 |
A nyelv jelkészlete | 23 |
A C nyelv azonosítói | 24 |
Konstansok | 26 |
Sztringliterálok | 29 |
Megjegyzések | 30 |
Operátorok | 31 |
Írásjelek | 31 |
A C program szerkezete | 33 |
A legegyszerűbb C program | 33 |
Egy szöveget kiíró C program | 33 |
Egyelten modulból felépülő C program | 34 |
Több modulból álló C program | 35 |
Típusok, változók, konstansok | 38 |
A C nyelv típusai | 38 |
Egyszerű változók definiálása | 45 |
Saját típusok előállítása | 47 |
Konstansok a C nyelvben | 47 |
Értékek, címek és mutatók | 49 |
Operátorok és kifejezések | 58 |
Precedencia és asszociativitás | 61 |
Mellékhatások és rövidzár kiértékelés | 63 |
Elsődleges operátorok | 65 |
Aritmetikai operátorok | 67 |
Összehasonlító és logikai operátorok | 69 |
Léptető operátorok | 72 |
Bitműveletek | 78 |
Értékadó operátorok | 80 |
Pointer operátorok | 82 |
A sizeof operátor | 82 |
A vessző operátor | 83 |
A feltételes operátor | 85 |
Típuskonverziók | 85 |
A C nyelv utasításai | 93 |
Utasítások és blokkok | 94 |
Az if utasítás | 95 |
A switch utasítás | 101 |
A ciklusutasítások | 104 |
A break és a continue utasítások | 113 |
A gogo utasítás | 117 |
A return utasítás | 118 |
Tömbök, sztringek és mutatók | 120 |
Egydimenziós tömbök | 120 |
Mutatók és a tömbök | 125 |
Sztringek | 127 |
Többdimenziós tömbök | 131 |
Mutatótömbök, sztringtömök | 133 |
Dinamikus helyfoglalású tömbök | 136 |
Felhasználó által definiált adattípusok | 147 |
A struktúra típus megadása | 147 |
Hivatkozás a struktúra adattagjaira | 150 |
Kezdőértékadás a struktúrának | 154 |
Egymásba ágyazott struktúrák | 154 |
Struktúratömbök | 156 |
Union típusú adatstruktúrák | 159 |
A bitmezők használata | 163 |
Önhivatkozó struktúrák használata - a listaszerkezet | 166 |
Függvények | 173 |
Függvények definíciója | 174 |
Függvények deklarációja és prototípusa | 179 |
A függvényhívás | 181 |
A függvény mint argumentum | 186 |
Struktúra átadása függvénynek | 195 |
Tömb argumentumok használata | 197 |
A main függvény paraméterei és visszatérési értéke | 207 |
Rekurzív függvények használata | 210 |
Változó hosszúságú argumentumlista | 216 |
C deklarációk értelmezése és készítése | 221 |
Tárolási osztályok | 228 |
Az azonosítók élettartama | 228 |
Érvényességi tartomány és a láthatóság | 230 |
A kapcsolódás | 232 |
A névterületek | 233 |
A tárolási osztályok használata | 234 |
Az előfeldolgozó | 248 |
A C program fordításának fázisai | 249 |
Állományok beépítése a forrásprogramba | 250 |
Makrók használata | 250 |
Feltételes fordítás | 258 |
A #line, az #error, és a #pragma direktívák | 262 |
Programozás Turbo C könyvtári függvények felhasználásával | 265 |
Alapvető adatbeviteli- és kiviteli függvények | 265 |
A getchar és a putchar makrók | 268 |
A gets és puts függvények | 269 |
Formázott adatbevitel és -kivitel | 269 |
Írás sztringben és olvasás sztringből | 278 |
Az stdio és stdout átirányítása | 279 |
A szabványos file-kezelés alapjai | 281 |
A file-mutató definiálása | 282 |
A file megnyitása | 282 |
A file lezárása | 284 |
Adatátviteli pufferek kijelölése | 284 |
Szöveges állományok kezelése | 286 |
Bináris állományok kezelése | 287 |
Pozicionálás a file-ban | 289 |
Hibakezelés | 290 |
Karakterek osztályozása - adatkonverzió | 292 |
Karakterek osztályozása | 292 |
Karatkert átalakító függvények és makrók | 294 |
Konverziós függvények | 294 |
Puffer- és sztringkezelő függvények | 298 |
Pufferek kezelése | 298 |
Sztringek kezelése | 299 |
Matematikai függvények | 302 |
Trigonometrikus függvények | 302 |
Hiperbolikus függvények | 303 |
Hatvány- és logaritmusfüggvények | 304 |
Egyéb függvények | 305 |
Memóriakezelés Turbo C rendszerben | 308 |
Memóriamodellek | 308 |
A dinamikus memóriakezelés függvényei | 313 |
Speciális könyvtári függvények | 316 |
Rendezés és keresés | 316 |
Időkezelő függvények | 317 |
A szöveges képernyő kezelés Turbo C függvényekkel | 319 |
Képernyővezérlők | 319 |
A szöveges mód képernyőablaka | 320 |
Programozás szöveges módban | 322 |
A szöveges mód konstansai | 327 |
Mintaprogramok a szöveges mód használatára | 329 |
A grafikus képernyő kezelése Turbo C függvényekkel | 338 |
A grafius koordinátarendszer | 339 |
Az aktuális pointer (grafikus kurzor) | 339 |
Kiírások a grafikus képernyőn | 340 |
Képernyőlapok és színek | 340 |
Hibakezelés | 340 |
A grafikus könyvtár függvényeinek használata | 340 |
Rajzolás a grafikus képernyőre | 350 |
Szövegek a grafikus képernyőn | 356 |
Hibakezelés | 358 |
A grafikus rendszer további lehetőségei | 359 |
A grafikus könyvtár függvényeinek csoportosítása | 361 |
Grafikus programok készítése | 365 |
Numerikus módszerek és a C nyelv | 383 |
Lineáris egyenletrendszer megoldása | 385 |
Gauss-féle kiküszöbölési eljárás | 386 |
Gauss-Jordan módszer | 395 |
Fokozatos közelítések módszere (Jacobi iteráció) | 396 |
Gauss-Seidel módszer | 397 |
Lineáris egyenletrendszer megoldása LU dekompozícióval | 398 |
Mátrixinvertálás | 406 |
Egyismeretlenes nemlineáris egyenlet megoldása | 410 |
Gyök behatárolása intervallum-felezéssel | 412 |
Gyök meghatározása érintő módszerrel (Newton-Raphson módszer) | 414 |
Húr módszer | 416 |
Gyök meghatározása a Newton-Raphson módszer és a húr módszer együttes alkalmazásával | 418 |
Gyök meghatározása szelő módszerrel | 420 |
Gyök meghatározása fokozatos közelítéssel | 421 |
Interpoláció, regresszió | 424 |
Interpoláció | 425 |
Lineáris interpoláció | 426 |
Lagrange interpoláció | 427 |
Aitken interpoláció | 430 |
Regresszió | 433 |
Numerikaus integrálás (numerikus kvadratúra) | 438 |
Newton-Cotes kvadratúra módszerek | 440 |
Romberg eljárás | 449 |
Nem ekvidisztáns osztású kvadratúra: Gauss és Csebisev formulák | 450 |
A Turbo Pascal és a Turbo C nyelv összehasonlítása | 453 |
A program szerkezete | 453 |
A programozás elemeinek összehasonlítása | 456 |
Az adatkiviteli (output) művelet | 456 |
Adattípusok | 458 |
Műveletek | 459 |
Adatbevitel | 460 |
Az utasításblokk | 460 |
Feltételes utasítások | 461 |
Ciklusutasítások | 463 |
Alprogramok | 466 |
A C függvények prototípusa | 468 |
Az adatstruktúrák áttekintése | 469 |
Mutatók | 469 |
Tömbök | 471 |
Sztringek | 472 |
Felhasználói adattípusok | 474 |
Unionok | 475 |
Programozásbeli különbségek | 476 |
Betű-érzékenység | 476 |
Típuskonverziók (type-casting) | 476 |
Konstansok és változók tárolása, kezdőértékadása | 477 |
Parancssor argumentumok | 479 |
File I/O | 480 |
Turbo C 2.0 könyvtári függvényei | 483 |
A Turbo C 2.0 deklarációs állományai | 483 |
Globális változók és szabványos típusok | 485 |
Globális változók | 485 |
Szabványos típusok | 487 |
A BGI könyvtár globális változói és típusai | 489 |
A könyvtári függvények csoportosítása | 491 |
Karakterek osztályozása és konverziója | 491 |
Adatkonverziók | 492 |
Könyvtárak kezelése | 492 |
Adatbevitel és -kivitel | 493 |
Matematikai rutinok | 499 |
Memóriakezelés | 501 |
Pufferek használata | 502 |
Sztringkezelés | 502 |
Folyamatvezérlés | 504 |
Időhasználat | 506 |
Változó hosszúságú argumentumlista kezelése (makrók) | 507 |
Keresés és rendezés | 507 |
További szabványos függvények | 507 |
Rendszerhívások | 508 |
A BGI grafikus könyvtárhoz tartozó függvények | 511 |
A Turbo C 2.0 nyelv kulcsszavai | 515 |
Függvények grafikus módban | 517 |
A Turbo C integrált fejlesztőrendszer kezelése | 539 |
Szövegszerkesztés | 540 |
Fordítás, szerkesztés és futtatás | 540 |
Projekt fogalma és használata | 541 |
A lemezmelléklet használata | 543 |
Összefoglaló táblázatok | 545 |
IBM PC billentyűkódok | 545 |
Az IBM karakterkódok táblázata | 547 |
Irodalomjegyzék | 549 |
Tárgymutató | 551 |