Bevezetés | 9 |
Turbo Pascal 6.0 bemutatása | 11 |
Turbo Pascal 6.0 jellemzői | 11 |
Hardver és szoftver igények | 11 |
Installálás | 12 |
Ismerkedés az IDE-vel | 12 |
Az IDE felépítése és ablakai | 13 |
Dialógus dobozok | 15 |
Turbo Pascal 6.0 integrált fejlesztői környezet (IDE) | 20 |
Az IDE kezelésének általános szabályai és a menürendszer bemutatása | 20 |
Az ún. (System) menü | 21 |
A File menü | 21 |
Az Edit (szerkesztés) menü | 25 |
A Search (keresés) menü | 26 |
A Run (futtatás) menü | 26 |
A Compile (fordítás) menü | 30 |
A Debug menü | 30 |
Az Option (rendszerjellemzők beállítása) menü | 33 |
Window menü | 43 |
Help menü | 44 |
Objektum-orientált programozás | 46 |
Az objektum-orientált programozás alapfogalmai | 46 |
Öröklés | 47 |
Metódusok | 50 |
Program és az adatok | 51 |
A private kulcsszó | 52 |
Metódusok definíciója | 53 |
A metódus hatásköre és a Self paraméter | 54 |
Egy objektum adatmezői és a metódusok formális paraméterei | 56 |
Objektumok unit-ban | 56 |
Egységbezárás (encapsulation) | 59 |
Többrétegűség (polymorphism) | 60 |
Sokoldalú objektumok | 62 |
Örökölt statikus metódusok | 63 |
Virtuális metódusok | 63 |
Korai és késői kötés | 64 |
Példa a késői kötésre | 65 |
Objektum típus-kompatibilitás | 65 |
Eljárás vagy metódus? | 66 |
Statikus vagy virtuális metódus | 67 |
Dinamikus objektumok | 68 |
Helyfoglalás és kezdeti értékadás a new eljárással | 69 |
Dinamikus objektumok felszabadítása dispose eljárással | 69 |
Konstruktor | 70 |
Destruktor | 71 |
Belső adatszerkezetek | 72 |
Objektumok belső adatformátuma | 72 |
Virtuális metódus tábla (VMT) | 74 |
Összefoglaló az objektum-orientált programozás alapfogalmairól | 75 |
Példa az objektum-orientált programozásra | 77 |
Objektum-orientált programozáshoz kapcsolódó rutinok | 87 |
A Turbo Pascal és az assembly nyelv kapcsolata | 88 |
A beépített (inline) assembler | 88 |
Az asm utasítás | 88 |
Az assembler utasítások felépítése | 89 |
Kifejezések | 94 |
Assembler eljárások és függvények | 102 |
Külső assembler kód beszerkesztése | 103 |
A Turbo Assembler és a Turbo Pascal | 104 |
Gépi kód beépítése a Pascal programba (inline) | 105 |
Az Inline utasítás | 105 |
Az Inline direktíva | 106 |
A fejezet összefoglalása egy példa bemutatásával | 107 |
Turbo Vision alapismeretek | 112 |
Turbo Vision keretrendszer elemei | 113 |
Látvány (view) | 114 |
Esemény (event) | 114 |
Néma objektumok | 114 |
Programozás Turbo Vision felhasználásával | 115 |
Alkalmazói objektum | 119 |
A dialógus doboz objektum | 120 |
A Tv_demo főprogram | 121 |
Turbo Vision alkalmazói programok | 125 |
Menütervezés | 125 |
Ablak (window) nyitása | 132 |
Ablak (window) inicializálása | 133 |
Egyszerű megjelenítő | 137 |
Pufferelt rajzolás | 139 |
Kép görgetés előre és hátra | 141 |
Többszörös view az ablakban | 143 |
Dialógus doboz | 145 |
Opció beállító dialógus doboz | 146 |
Vezérlés fogadása | 147 |
Input sor objektum | 151 |
Statikus szöveg kiírása | 155 |
Lista doboz | 155 |
History | 155 |
Standard dialógus dobozok | 155 |
Objektum hierarchia | 156 |
Objektumok típusai | 157 |
Objektum - példányok létrehozása, származtatott típusok | 158 |
Turbo Vision metódusai | 159 |
Turbo Vision mezői | 160 |
Primitív objektum típusok | 161 |
View (látvány) | 162 |
A Turbo Vision nem látható elemei | 167 |
A view objektumok | 171 |
Az egyszerű view objektumok | 171 |
A view elhelyezése a képernyőn | 172 |
A view megjelenítése a képernyőn | 173 |
A view viselkedése | 174 |
Összetett view objektumok | 174 |
Csoportok és subview-k | 175 |
Felvétel a csoportba | 175 |
A csoportok megjelenítése a képernyőn | 177 |
Kapcsolatok a view-k között | 177 |
A subview-k és a view fák | 179 |
Kiválasztott és fókuszált view-k | 182 |
Modal view-k | 183 |
Az alapértelmezés szerinti viselkedés módosítása | 184 |
A view színének beállítása | 193 |
Esemény-vezérelt programozás | 197 |
Az események természete | 198 |
Az események fajtái | 198 |
Események és parancsok | 200 |
Az események irányítása | 200 |
Honnan érkeznek az események? | 201 |
Hová irányítódnak az események? | 201 |
Események tiltása | 203 |
A fázis | 204 |
A parancsok | 206 |
Parancsok definiálása | 206 |
Parancsok kötése | 207 |
Parancsok engedélyezése és tiltása | 207 |
Események kezelése | 208 |
Az esemény rekord | 209 |
Események törlése | 210 |
Elhagyott események | 210 |
Az események mechanizmusának módosítása | 210 |
Események centralizált összegyűjtése | 211 |
A GetEvent metódus átdefiniálása | 212 |
Az üresjárati (Idle) idő felhasználása | 213 |
View-k közötti kommunikáció | 213 |
Közvetítők használata | 214 |
View-k közötti üzenetek | 214 |
Ki kezeli le a szórt (broadcast) eseményeket? | 216 |
A HandleEvent metódus meghívása | 217 |
Szövegösszefüggéstől függő HELP (context sensitive) | 217 |
Turbo Vision nem látható elemei | 218 |
Stream-ek | 218 |
A stream sokrétűsége | 218 |
A stream megnyitása | 219 |
Írás és olvasás a stream-en | 220 |
A stream lezárása | 221 |
Az objektumok és stream-ek | 221 |
A stream működési mechanizmusa | 224 |
A kollekciók és a stream | 224 |
Hivatkozás subview-ra | 228 |
Hivatkozás egyenrangú view-kra | 229 |
A desktop tárolása és betöltése | 229 |
Véletlen hozzáférés a stream-en | 230 |
Erőforrások | 231 |
Kollekciók | 233 |
A kollekció (collection) objektum | 234 |
A típusellenőrzés és a kollekciók | 234 |
A nem objektum típusú elemek | 235 |
Kollekció létrehozása | 235 |
Iterációs metódusok (iterátorok) | 236 |
Rendezett kollekciók | 238 |
Sztring-kollekció | 239 |
A kollekció sokrétűsége | 242 |
Kapcsolat a memóriakezelővel | 243 |
Turbo Vision kiegészítések | 244 |
Megbízható programok írása | 244 |
Biztonsági terület | 244 |
Nem memóriakezelésből származó hibák | 246 |
A Turbo Vision alkalmazói programok nyomkövetése | 247 |
Bittérképek felhasználása | 248 |
A bitműveletek összefoglalása | 249 |
Turbo Vision alkalmazói programok overlay szervezése | 249 |
Függelék | |
Turbo Vision unit-ok rövid referenciái | 252 |
Turbo Pascal 6.0 fordítási direktívák | 278 |
A 8086/80286 és a 8087/80287 processzorok utasításkészlete | 290 |
A lemezmelléklet ismertetése | 302 |
Irodalomjegyzék | 310 |