A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Programozási feladatok és algoritmusok Turbo C és C++ nyelven - Floppy-val

Program lépésről lépésre/Alapalgoritmusok/Függvények/Összetett adatszerkezetek/Fájlkezelés/Dinamikus adatszerkezetek/Rendezési és keresési algoritmusok/Numerikus módszerek/Objektum-orientált programok/Animáció, ütközési feladatok

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: ComputerBooks Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 591 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-618-146-2
Megjegyzés: Floppy-mellékletel. Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szerzők feltételezik, hogy az Olvasó valamilyen szinten már tisztában van a C programozási nyelv szintaktikájával. A feladatgyűjteményhez előtanulmányként a Programozzunk C nyelven - kezdőknek,... Tovább

Előszó

A szerzők feltételezik, hogy az Olvasó valamilyen szinten már tisztában van a C programozási nyelv szintaktikájával. A feladatgyűjteményhez előtanulmányként a Programozzunk C nyelven - kezdőknek, középhaladóknak című könyvet ajánljuk, melynek bizonyos fejezeteire a feladatmegoldások közben is hivatkozunk.
Egy programozási nyelv készség szintű elsajátítása mindig nagyon összetett folyamat. A programozónak tisztában kell lennie az adott nyelv szerkezetével, lehetőségeivel, korlátaival. Meg kell tanulnia a nyelv elemkészletét, szintaktikai szabályait, kulcsszavait, utasításait stb. El kell igazodnia a programírás, editálás, fordítás, futtatás, belövés, hibakeresés rejtelmeiben, hogy csak a legfontosabb feladatokat említsük, s ha mindezt elolvasta, elsajátította, még korántsem biztos, hogy a nyelvet jól ismerő és használó programozónak mondhatja magát. Vissza

Tartalom

Bevezetés1
C program lépésről lépésre3
A legegyszerűbb C program felépítése3
Írás a képernyőre4
A printf függvény használata4
Változók deklarálása8
Adatbevitel billentyűzetről12
Alapfeladatok és algoritmusok13
Szabványos input és output13
printf függvény13
scanf függvény17
getchar és a putchar függvények19
gets és a puts függvények19
Értékadó utasítás21
Feltételes utasítás26
Ciklusutasítások32
Feladatok a ciklusutasításokra47
Feladatok a tömb használatára55
Egydimenziós tömb55
Kétdimenziós tömb használata68
Karaktertömb kezelése80
Függvények87
A függvény definiálása87
A függvény aktiválása89
A függvények tömb paramétere typedef használatával94
A függvények tömb paramétere mint mutató98
Karaktertömbök kezelése paraméterként102
Tömb adatainak statisztikája110
Másodfokú egyenlet megoldása114
Két kör helyzetének vizsgálata126
Két oktális szám összeadása136
Kalkulátor függvény141
Függvényparaméter145
Összetett adatszerkezetek153
Struktúrák153
Áru nyilvántartása161
Struktúra mint függvényparaméter167
Függvény paramétere struktúrára mutató pointer172
Függvénypointer struktúrában174
Adatállományok kezelése177
Text típusú fájlok180
Feladatok a text fájl kezelésére180
Gyakorló feladatok a TEXT típusú állományokhoz190
Szöveges fájlban adott sorszámú pozíció keresése203
Nagybetűs szöveg azonosítása205
Személyi adatok rekord kiírással208
Bináris adatállomány213
Karakterek kezelése213
Egész számok tárolása típusos állományban216
Kalkulátor adatai állományból218
Személyi adatok struktúra kiírással220
Dinamikus memóriahasználat és rekurzió227
Dinamikus memóriahasználat227
Kalkulátor227
Komplex műveletek229
Láncolt listák231
Struktúrák írása fájlba231
Struktúrák olvasása fájlból232
Struktúrák memóriába láncolása233
Struktúra törlése adat láncból236
Struktúra beszúrása a láncba240
Rekurzió245
Hatványszámítás rekurzióval245
Kamatszámítás rekurzióval245
Rendezési és keresési algoritmusok247
Rendezési módszerek247
Keresési algoritmusok264
Egyéb programok269
A project használata269
Project fájl betöltése269
Project fájl létrehozása269
Sztring adatok rendezése bináris fával270
Assembler utasítások beszúrása274
A main függvény paraméterei és visszatérési értéke276
Áramvonalak rajzolása278
Mandelbrot halmaz rajzolása280
Gömb ábrázolása282
Numerikus módszerek285
Lineáris egyenletrendszer megoldása287
Gauss-féle kiküszöbölési eljárás288
Gauss-Jordan módszer299
Fokozatos közelítések módszere (Jacobi iteráció)301
Gauss-Seidel módszer302
Lineáris egyenletrendszer megoldása LU dekompozícióval305
Mátrixinvertálás314
Egyismeretlenes nemlineáris egyenlet megoldása317
Gyök behatárolása intervallum-felezéssel319
Gyök meghatározása érintő módszerrel (Newton-Raphson módszer)321
Húr módszer323
Gyök meghatározása a Newton-Raphson módszer és a húr módszer együttes alkalmazásával325
Gyök meghatározása szelő módszerrel326
Gyök meghatározása fokozatos közelítéssel328
Interpoláció, regresszió331
Interpoláció332
Lineáris interpoláció333
Lagrange interpoláció334
Aitken interpoláció338
Regresszió340
Numerikus integrálás (numerikus kvadratúra)345
Newton-Cotes kvadratúra módszerek347
Romberg eljárás357
Nem ekvidisztáns osztású kvadratúra: Gauss és Csebisev formulák358
Minimum- és maximumkeresés360
Gyakorlatok a numerikus módszerekre364
Objektum-orientált programok367
Alapfeladat: Kalkulátor369
Kalkulátor feladat struct használatával369
Kalkulátor feladat objektum-orientált változatai370
Alapfeladat: tömbkezelés413
Statikus helyfoglalású objektumpéldány413
Dinamikus helyfoglalású objektumpéldány415
Objektum adattagjainak dinamikus létrehozása417
Objektum öröklése és az Init metódus újradefiniálása419
Új tagfüggvények bevezetése, meglévők felülbírálása422
Objektum öröklése és a Kiir tagfüggvény újradefiniálása424
Objektum öröklése és új tagfüggvény definiálása426
Virtuális tagfüggvény429
Származtatott osztályban az ős osztály függvényének meghívása430
A tagfüggvények zártsága, virtuális megoldás432
Komplex aritmetika438
Dinamikus helyfoglalású objektumpéldány438
A feladat megoldása menürendszerrel442
Adatok rendezése446
Adatkezelés statikus objektumpéldányokkal446
Tömb adatainak statisztikája, operátorok átdefiniálása452
Statisztika statikus objektumpéldánnyal452
Statisztika dinamikus helyfoglalású objektumpéldánnyal457
Mondat statisztikája461
Két kör helyzetének vizsgálata467
Koordinátapontok vizsgálata474
Statikus objektumpéldányok használata474
Dinamikus adatterület használata478
Láncolt-lista készítése482
Tanulók adatainak dinamikus nyilvántartása494
Objektum-orientált animációs feladatok509
A Föld égitest animációja509
Dugattyús belsőégésű motorok forgattyújának animációja518
Objektum-orientált ütközési feladatok525
Golyó falba ütközése525
Golyók ütközése532
A Turbo Pascal és a Turbo C nyelv összehasonlítása541
A program szerkezete541
A programozás elemeinek összehasonlítása544
Az adatkiviteli (output) művelet544
Adattípusok546
Műveletek547
Adatbevitel548
Az utasításblokk548
Feltételes utasítások549
Ciklusutasítások551
Alprogramok554
A C függvények prototípusa556
Az adatstruktúrák áttekintése557
Mutatók557
Tömbök559
Sztringek560
Felhasználói adattípusok562
Unionok563
Programozásbeli különbségek564
Betű-érzékenység564
Típuskonverziók (type-casting)564
Konstansok és változók tárolása, kezdőértékadása565
Parancssor argumentumok567
File I/O568
A lemezmelléklet használata571
Gyakorló feladatok573
Irodalomjegyzék587
Tárgymutató589
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem