Az olvasóhoz | 7 |
Szövegtani ismeretek és alkalmazásuk a szövegmegformáltság elemzésében | 9 |
Szövegtan - szövegfogalom - alapvető szövegtulajdonságok | 9 |
A szövegmegformáltság alapelemei | 10 |
Alapvető szövegalkotó tényezők | 11 |
A kompozicionális megformáltság szintjei és egységei | 12 |
A texturális megformáltság megjelenési formái | 29 |
Szövegtani ismeretek | 34 |
Kaleidoszkóp a szövegek megformáltságának elemzéséhez | 37 |
A szöveg fizikai hordozója és annak mentális képe | 39 |
A vizuális fizikai megjelenési forma szerepe szövegek nyelvi megformáltságában | 40 |
A hagyományos vizuális megjelenési forma szerepe | 40 |
A sorok lineáris egymásutánját megtartó, nem hagyományos vizuális megjelenési forma szerepe | 44 |
A sorok lineáris egymásutánját nem megtartó, nem hagyományos vizuális megjelenési forma szerepe | 52 |
Kaleidoszkópgyakorlatok a vizuális forma elemzéséhez | 58 |
Gyakorlatok hagyományos vizuális megjelenési formájú szövegekkel | 58 |
Gyakorlatok a sorok lineáris egymásutánját megtartó, nem hagyományos vizuális megjelenési formájú szövegekkel | 79 |
Gyakorlatok a sorok lineáris egymásutánját nem megtartó, nem hagyományos vizuális megjelenési formájú szövegekkel | 84 |
Kaleidoszkópfeladatok a vizuális megjelenési formájú szövegekkel | 88 |
Feladatok hagyományos vizuális megjelenési formájú szövegekkel | 88 |
Feladatok a sorok lineáris egymásutánját megtartó, nem hagyományos vizuális megjelenési formájú szövegekkel | 88 |
Feladatok a sorok lineáris egymásutánját nem megtartó, nem hagyományos vizuális megjelenési formájú szövegekkel | 89 |
Más természetű feladatok a vizuális megjelenési forma elemzéséhez | 89 |
A szöveg fizikai hordozójához rendelhető formai felépítés | 93 |
A nyelvi formai felépítés szerepe a szövegek megformáltságában | 94 |
A lexikai szintaktikai tagoltság szerepe | 94 |
A mondatrészek sorrendjének szerepe | 98 |
Kaleidoszkópgyakorlatok a nyelvi formai felépítés elemzéséhez | 101 |
Gyakorlatok a lexikai szintaktikai megformáltság elemzéséhez | 101 |
Gyakorlatok a mondatrészek sorrendje szerepének elemzéséhez | 114 |
Kaleidoszkópfeladatok a nyelvi formai felépítés elemzéséhez | 121 |
Feladatok a lexikai szintaktikai tagoltság elemzéséhez | 121 |
Feladatok a mondatrészek sorrendje szerepének elemzéséhez | 124 |
A szöveg fizikai hordozójához rendelhető nyelvi jelentéstani felépítés | 127 |
A nyelvi jelentéstani felépítés szerepe szövegek nyelvi megformáltságában | 128 |
A szavak és szócsoportok szerepe általában | 128 |
A hasonlatok és költői képek szerepe | 136 |
A 'költői én' kommunikatív funkciójának szerepe | 143 |
A narrátor személyének, illetőleg az elbeszélt esemény idejének szerepe | 145 |
Kaleidoszkópgyakorlatok a nyelvi jelentés elemzéséhez | 149 |
Gyakorlatok a szavak és szókapcsolatok elemzéséhez | 149 |
Gyakorlatok a hasonlatok és költői képek elemzéséhez | 151 |
Gyakorlatok a 'költői én' kommunikatív funkciójának elemzéséhez | 154 |
Gyakorlatok a narrátor személyének, illetőleg az elbeszélt esemény idejének elemzéséhez | 156 |
Kaleidoszkópfeladatok a nyelvi jelentés elemzéséhez | 160 |
Feladatok a szavak és szókapcsolatok elemzéséhez | 160 |
Feladatok a hasonlatok és költői képek elemzéséhez | 160 |
Feladatok a 'költői én' kommunikatív funkciójának elemzéséhez | 161 |
Feladatok a narrátor személyének, illetőleg az elbeszélt esemény idejének elemzéséhez | 162 |
Más természetű feladatok a nyelvi jelentés elemzéséhez | 167 |
Egy valóságos vagy képzelt világdarab mentális képe és maga ez a világdarab | 167 |
A kifejezésre jutó világdarab szerepe szövegek megformáltságában | 138 |
Verssorokban, illetőleg szövegmondatokban kifejezésre jutó világdarabok 'bemutatása' sorrendjének szerepe | 138 |
Versszakokban, illetőleg bekezdésekben kifejezésre jutó világdarabok 'bemutatása" sorrendjének szerepe | 170 |
A címek és a szövegbefejezések szerepe | 173 |
Világdarabok hiányos, illetőleg jelzésszerű bemutatásának szerepe | 177 |
Kaleidoszkópgyakorlatok a kifejezésre jutó világdarab elemzéséhez | 183 |
Gyakorlatok a verssorokban, illetőleg a szövegmondatokban kifejezésre jutó világdarabok bemutatása sorrendjének elemzéséhez | 183 |
Gyakorlatok versszakokban, illetőleg bekezdésekben kifejezésre jutó világdarabok 'bemutatása' sorrendjének elemzéséhez | 186 |
Gyakorlatok a címek és szövegbefejezések elemzéséhez | 189 |
Gyakorlatok világdarabok hiányos, illetőleg csupán jelzésszerű bemutatásának elemzéséhez | 192 |
Kaleidoszkópfeladatok a kifejezésre jutó világdarabok elemzéséhez | 201 |
Feladatok verssorokban, illetőleg szövegmondatokban kifejezésre jutó világdarabok 'bemutatása' sorrendjének elemzéséhez | 201 |
Feladatok versszakokban, illetőleg bekezdésekben kifejezésre jutó világdarabok 'bemutatása' sorrendjének elemzéséhez | 201 |
Feladatok a címek és szövegbefejezések elemzéséhez | 202 |
Feladatok világdarabok hiányos, illetőleg csupán jelzésszerű bemutatásának elemzéséhez | 202 |
Más természetű feladatok a kifejezésre jutó világdarab elemzéséhez | 203 |
Más szöveget idéző szövegek (Intertextualitás) | 207 |
A nyelvi jelentéstani intertextualitás szerepe szövegek megformáltságában | 208 |
Kaleidoszkópfeladatok az intertextualitás elemzéséhez | 216 |
Feladatok adott szövegekkel | 216 |
Még egyszer az olvasóhoz | 217 |
A szövegek mutatója | 219 |
Szerzők - művek | 224 |