kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Eggenberger Könyvkereskedés (Hoffmann Béla) kiadása |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Aranyozott kiadói egész vászonkötés |
Oldalszám: | 343 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kiadói, festett és aranyozott egészvászon-kötésben. Írta Benczúr Béla a m. kir. iparművészeti iskola rendes tanára, műépitész. 555 fekete-fehér ábrával illusztrált. Az Athenaeum r. társ. könyvnyomdája nyomása. |
Bevezetés | |
A művészeti alkotás. A stíl, a modor, a naturalismus. A stilistika feladata | 1 |
Az ornament és a szintan elmélete | |
Az ornament szerkesztése és tárgya | 8 |
Geometrikus ornament | 9 |
Hosszirányban terjedő ismétlődő geometrikus ornament | 9 |
Határolt felületű geometrikus ornament | 9 |
A határnélküli ornament | 16 |
A természeti ornament | 18 |
A növényi ornament | 18 |
Az állati ornament | 22 |
Az emberi ornament | 26 |
A mesterséges formák ornamentjei | 30 |
Az ornament decorativ hatása | |
A sik ornament | 33 |
Az árnyékolt ornament | 35 |
A plastikus ornament | 36 |
A színtan elméletének kivonata | |
A színek és színanyagok | 39 |
A testek szinei és festékek | 40 |
A spectral színek keverései | 42 |
A festékek keverései | 43 |
A színek sajátságai | 44 |
A színek nemei | 44 |
A kiemelkedő és bemélyedő hatás | 45 |
Az erősségi fok és az érzéki hatás | 45 |
Az ellentétesség (contrast) | 46 |
A színkör | 48 |
A színösszhang és az alaki szép szabályai | |
A színek alkalmazása | |
Jó színösszetételek | 49 |
Rossz színösszetételek | 50 |
A körvonalak és elválasztó színek alkalmazása | 51 |
A színösszetételek nemei | 51 |
Az alaki szép | 53 |
Az alaki szép törvényeinek általános fejtegetése | 56 |
Az alaki szép törényeinek részletes tárgyalása | 60 |
A szabályosság | 60 |
A rendszeresség, törvényszerűség | 65 |
Az aranymetszés a természeti képződményeknél és az építészetben | 69 |
Az alaki összhang | 79 |
A contrast | 82 |
A stilszerűség | 83 |
Általános stilistikus alapelvek | 84 |
Az arányok stílelvei | 88 |
Az ipar czéljaiból és kiviteleiből eredő alakok és az ornamentális megoldás | 90 |
Az iparágak osztályozása | 91 |
A textil-ipar alakjai | |
A textil előállítások | 92 |
A szövések | 95 |
A szövet | 95 |
Hálók | 98 |
Kötések és horgolások | 98 |
A fonadék | 99 |
A fonás | 99 |
A csipke | 102 |
Fonott szövet, gyékény | 102 |
A hímzés | 103 |
A nemezek | 105 |
A textil-kivitelből származó stíljellegek | 105 |
A textil alakok stilistikus megoldásai | 107 |
A szalag | 107 |
A sorakozott ornament és a láncz | 107 |
A valódi szalag és szalagdísz | 111 |
A nyakdísz, az öv, a karperecz, a gyűrű | 116 |
A szegély, bordure és fríz | 119 |
A varrás és a kapocs | 124 |
Varrási díszek | 124 |
A kapocs, a csatt és vasalások | 128 |
A szabad textil végződések | 131 |
Különálló textil végződések | 134 |
Sorakozott textil végződések | 137 |
A textil lepel | 142 |
Az álló helyzetű kifeszített lepel | 144 |
Felületek nem textil anyagokból | 150 |
Üvegfestés | 150 |
Zománcozás | 150 |
Mázas lapok | 152 |
Czement téglányok | 153 |
Mozaik | 153 |
Berakatok | 154 |
A falfestés | 155 |
A vízszintes lepel | 159 |
A szőnyeg | 161 |
Padozat-borítás | 162 |
A mennyezet | 165 |
A redőzött lepel | 168 |
A függöny | 173 |
Öltözet | 174 |
A keramia alakjai | |
A keramia anyagainak feldolgozása | 184 |
Az agyag | 184 |
Lágy agyagművek | 186 |
Faience-ok | 187 |
A porczellán | 190 |
Az üveg | 191 |
A keramia-anyagok és feldolgozásaikból keletkező jellegek | 195 |
A keramia-alakok stilistikus tárgyalása | 196 |
Az edény-test | 196 |
Az edény-láb | 202 |
Az edény-nyak | 206 |
Az edény-száj vagy ajak | 208 |
A fedő | 212 |
A fogantyú vagy fül | 215 |
A tektonika alakjairól | |
A tektonika anyagainak feldolgozása | 221 |
A fa feldolgozása | 222 |
A fémek feldolgozása | 228 |
A tektonikus anyagok és feldolgozásaikból keletkező jellegek | 244 |
A tektonika alakjainak stilistikus megoldása | 246 |
A ráma és keret | 247 |
A csúcsos ráma | 251 |
Az ajtó- és ablakkeret | 258 |
A képkeret és cartouche | 259 |
A vízszintesen fekvő ráma | 262 |
A rekesz és rács | 264 |
A rekesz és rács rostélya | 265 |
A rekesz kiszökelések és consol | 267 |
Az állvány | 271 |
A trypos | 272 |
Az asztal | 276 |
Az ülés- és fekvésre szolgáló állvány | 277 |
A tektonikus tám | 282 |
A mozgatható tám és kandelaber | 283 |
A hermek és stela | 287 |
Az atlantok és caryatidák | 288 |
A stabil tám és az oszlop | 289 |
A stereotomia alakjai | |
A stereotomia anyagainak feldolgozása | 303 |
A kőmunkák | 305 |
Graphikus művészetek | 307 |
Az érczmetszet | 308 |
A fametszet | 309 |
A kőnyomat | 310 |
A kőműves munka | 310 |
Falszerkesztés | 311 |
A falak nemei | 313 |
Boltív | 317 |
Bolthajtások | 319 |
A stereotomikus anyagokból keletkező jellegek | 321 |
A stereotomia alakjainak stilistikus megoldása | 323 |
A fal | 323 |
A kőquaderek | 325 |
A faragott kőfal | 328 |
A boltív | 329 |
A boltozat | 332 |
Fontosabb stílkorszakok chronologikus táblázata | 337 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.