A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Olvasni jó!

Tanulmányok az olvasás fontosságáról

Szerző
Budapest
Kiadó: Pont Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 111 oldal
Sorozatcím: Fordulópont könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-9957-07-7
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Lencsevégre kaptam egy képet a budapesti Hősök terén: a Fesztiválzenekar ünnepi szabadtéri koncertje alatt egy lány a földön ülve elmélyülten olvasott egy könyvet. Nem amolyan karcsú, utazásra való kiadványt, hanem egy vaskos regényt... "Mégis van remény?" - firkantottam a fotóra, afféle röpke képaláírásként.
persze gyakrabban hangzik el, hogy a gyerek nem tud, nem akar olvasni, hogy baj van a szövegértéssel...
A Fordulópont eddig megjelent negyvenöt számában vissza-visszatérően, más-más szemszögből közelítve próbáltuk keresni a választ az aggasztó kérdésre: Miért (nem olvas a gyermek? És a folyóirat tematikus számaiban bő évtizede sorjáznak a kérdések: válságban az olvasás? az olvasni tudás: hatalom? Kié a könyvtár? Kinek a dolga? - mármint az olvasás megtanítása, a könyv megszerettetése. Hiszen nincs olyan szülő, aki ne adna kisgyereke kezébe egy lapozható képeskönyvet... De az iskolában a gyerek nehezen tanul meg olvasni. Újabb és újabb irányzatok szerint változnak az... Tovább

Fülszöveg

Lencsevégre kaptam egy képet a budapesti Hősök terén: a Fesztiválzenekar ünnepi szabadtéri koncertje alatt egy lány a földön ülve elmélyülten olvasott egy könyvet. Nem amolyan karcsú, utazásra való kiadványt, hanem egy vaskos regényt... "Mégis van remény?" - firkantottam a fotóra, afféle röpke képaláírásként.
persze gyakrabban hangzik el, hogy a gyerek nem tud, nem akar olvasni, hogy baj van a szövegértéssel...
A Fordulópont eddig megjelent negyvenöt számában vissza-visszatérően, más-más szemszögből közelítve próbáltuk keresni a választ az aggasztó kérdésre: Miért (nem olvas a gyermek? És a folyóirat tematikus számaiban bő évtizede sorjáznak a kérdések: válságban az olvasás? az olvasni tudás: hatalom? Kié a könyvtár? Kinek a dolga? - mármint az olvasás megtanítása, a könyv megszerettetése. Hiszen nincs olyan szülő, aki ne adna kisgyereke kezébe egy lapozható képeskönyvet... De az iskolában a gyerek nehezen tanul meg olvasni. Újabb és újabb irányzatok szerint változnak az írás-olvasástanítás módszerei, figyelmen kívül hagyva, hogy a kisgyermek idegrendszere ugyanabban a tempóban fejlődik sok ezer éve...
Tizenegy esztendő alatt felvetett gondolatokat, kérdéseket, válaszokat, felméréseket és megoldásjavaslatokat gyűjtöttünk össze ebbe a kötetbe, azzal a szándékkal, amely hajdan a folyóiratot is létrehozta: segíteni a gyereket, a szülőt, a gyerekekkel foglalkozó szakembereket. Az érvek és bizonyítások mellett (olvasni hasznos, fontos stb.) egy közérzet kiterjesztése volna a cél, amelyet természetes egyszerűséggel kellene megfogalmazni, (csak) ennyit mondva: olvasni jó! Vissza

Tartalom

Szávai Ilona: Csodakazettáról álmodunk... 5
Benczik Vilmos: Az olvasás alkonya? 7
Nagy Attila: Betűhidak - szakadékok 15
Gereben Ferenc: Az erdélyi magyar olvasáskultúra közelmúltja és jelene 25
Bárdos József. Az olvasástanítás nyomorúsága 43
Péterfi Rita: Nem lehet elég korán kezdeni? 51
Dr. Meixner Ildikó: Dyslexiás gyermekek 59
Dr. Marton-Dévényi Éva: Korunk szellemi járványa 62
Bozóky Éva: Az olvasás iskolája 81
Szonda Szabolcs: Olvasáskajárásban 83
P. Szávai Eszter: Akik "hangoskönyveket" olvasnak 85
Bartos Éva: Gyermekek biblioterápiája 93
Dali Endre: Valóságolvasatok 104
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem