1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bemutatom a könyvtárat

Módszertani útmutató a közművelődési könyvtárak foglalkozásaihoz/Könyvtárismereti gyakorlatok középiskolásoknak és szakmunkástanulóknak

Szerző
Budapest
Kiadó: Országos Széchényi Könyvtár Könyvtártudományi és Módszertani Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 35 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN: 963-201-025-6
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A közművelődési könyvtárakban szervezett könyvtárhasználati gyakorlatok és könyvtárbemutató foglalkozások az elmúlt években mind gyakoribbá, úgyszólván mindennapossá váltak. Közismertek az MSZMP... Tovább

Előszó

A közművelődési könyvtárakban szervezett könyvtárhasználati gyakorlatok és könyvtárbemutató foglalkozások az elmúlt években mind gyakoribbá, úgyszólván mindennapossá váltak. Közismertek az MSZMP ifjúságpolitikai, közművelődésügyi és oktatáspolitikai határozatai, amelyek megjelölik a feladatokat az ifjúság önképzésének megalapozásában és folytonos fejlesztésében. További lendületet adott ennek a fejlődésnek a többi között az is, hogy a középiskolákban a már meglévők mellett újabb lehetőség nyílt a könyvtárismeret oktatására: tavaly óta fakultatív tantárgy keretében ezzel is foglalkozhatnak a tanulók. Az oktatás és a gyakorlati munka elengedhetetlen feltétele az iskola és a könyvtár jó kapcsolata. A diákoknak szervezett foglalkozások (a tanulóifjúság rendszeres kollektív könytárlátogatásainak, könyv- és könyvtárhasználati gyakorlatainak megszervezése) eredényei a közművelődési könyvtárak és az iskolák jó egyttműködését mutatják. Nem kisebb a jelentősége a dolgozó fiatalok szervezett könyvtárlátogatásainak és foglalkoztatásának sem.
E kiadványban a középfokú intézményekben tanuló fiataloknak rendezett könyvtárismereti foglalkozások, azaz könyv- és könyvtárhasználati gyakorlatok tapasztalatait foglaljuk össze. Módszertani és tapasztalatcserék, valamint a szerző által vezetett - iskolai könyvtárakban tartott - bemutató foglalkozások nyújtottak alapot. 1974-75-ben pedig több közművelődési, középiskolai és főiskolai könyvtárban foglalkoztak egy irodalomhasználati kézikönyv (Katsányi Sándor - Könyves-Tóth Lilla: Fölfedezem a könyvtárat. Irodalom és hatékonyságának mérésével. A könyvtárosok és pedagógusok erről szóló feljegyzései is hasznos segítséget nyújtottak az útmutató megírásában. Ezúton is megköszönjük dr. Sipos Istvánné (Megyei Könyvtár, Eger), Csöglei Józsefné (Járási Könyvtár, Zalaszentgrót), Zsolnai József (Tanítóképző Intézet, Kaposvár), Kézdi Ágnes (Veress Pálné Általános Gimnázium, Budapest), Székely Pálma (Landler Jenő Finommechanikai Szakközépiskola, Debrecen), Tóth Endréné (Dienes László Szakközépiskola, Debrecen) értékes tapasztalatait. Vissza

Tartalom

Bevezetés5
Szervezeti keretek6
Foglalkozástípusok7
A foglalkozások célkitűzése7
A foglalkozások könyv- és könyvtárismereti anyaga8
A könyv és könyvtárhasználati készségek fejlesztésének egymásra épülő rendszere9
A könyvtárismereti foglalkozások ütemterve13
Módszerek16
A részvevők érdeklődésére alapozott feladatmegoldás16
Feladatmegoldás csoportmunkában18
A feladatokról18
A foglalkozások feladatrendszerének összeállításáról20
A feladatok szövegezéséről30
A csoportmunka megszervezése31
Felkészülés a csoportos feladatmegoldásra31
A feladatok megoldása31
A közös munka összegzése32
Irodalom35

Könyves-Tóth Lilla

Könyves-Tóth Lilla műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Könyves-Tóth Lilla könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem