A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Testnevelési játékok

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Sport
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Félvászon
Oldalszám: 323 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Napjainkban kb. másfélmillió tanuló részesül rendszeres iskolai testnevelésben. A sportolók és játékosok száma állandóan növekszik. A dolgozók testkultúra igénye társadalmi fejlődésünk ütemével... Tovább

Előszó

Napjainkban kb. másfélmillió tanuló részesül rendszeres iskolai testnevelésben. A sportolók és játékosok száma állandóan növekszik. A dolgozók testkultúra igénye társadalmi fejlődésünk ütemével párhuzamosan fokozódik. A különböző korú egyének számára a testnevelési és sportolási igények kielégítését egyre inkább biztosítani lehet.
Az iskolákban, a munkahelyeken, a sportklubokban - az alaptornán, a természetjáráson és a különféle sportágakon kívül a játék is igen jelentős.
Nyelvünkben a "játék" szó jelentése állandóan fejlődik, differenciálódik - jelenleg is sokféle. A testnevelésben a játék a társadalomfejlődés mindenkori igényének megfelelő játékcél elérése érdekében meghatározott feladatok teljesítését jelenti mozgásos játékkal. A testnevelés mozgásos szabályjétékait elhatároljuk az állatok ösztönös és a csecsemők érzékszervi mozgásos, továbbá a társas-, a szerencse-, a didaktikai és a színjátékoktól, valamint a játékok többi fajtáitól. A "játék" szót a következőkben mindig a testnevelésben kialakult jelentéssel használjuk. A játék jelenleg mint a testgyakorlatok egyik ága, a testnevelés és a sportolás tartalmának egyik meghatározója és eszköze, a társadalmi igénynek megfelelően "testnevelési játékokra" és "sportjátékokra" differenciálódott. Vissza

Tartalom

Bevezetés11
A testnevelés játékelméletének alapismeretei13
A játék eredete13
A játékelméleti irányzatok fejlődésének vázlatos áttekintése30
A játék tartalma és formája35
A játékok csoportosítása39
A játékeredmény és a játék testnevelő eredménye42
Játékmódszertan45
A játékoktatás eredményességének feltételei45
A játékoktatás menete50
A játék vezetése62
A játékoktatás szervezeti formái67
Játéktér és játékeszközök79
Az iskolai udvar átépítése és gondozása79
A játszótér létesítése84
A játékeszközök házi készítése85
Játékgyűjtemény93
A testnevelési játékok ismertetése93
Tantermi játékok95
Tornatermi és szabadtéri játékok104
Irodalomjegyzék311
A játékok névjegyzéke313
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem