kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Félvászon |
Oldalszám: | 847 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 18 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | 976 db fekete-fehér ábrával illusztrálva. Kihajtható mellékletekkel. Tankönyvi szám: 44129. Negyedik kiadás. |
Előszó | 3 |
Bevezetés | 5 |
Elméleti termodinamikai körfolyamatok. A belsőégésű motorok és a gázturbinák körfolyamatai | |
A Carnot-körfolyamat | 11 |
A belsőégésű motorok elméleti körfolyamatai | 13 |
Az Otto-körfolyamat | 14 |
A Diesel-körfolyamat | 17 |
A Sabathé-körfolyamat | 19 |
A gázturbinák elméleti körfolyamatiai, a Humphrey-körfolyamatok | 22 |
Humphrey-körfolyamat, melynél a hőbevezetés v=konst mellett történik | 22 |
Humphrey-körfolyamat, melynél a hőbevezetés p=konst mellett történik | 23 |
A belsőégésű motorok típusai. Az Otto-motorok működése, hatásfokai, jellemzői. A motor főméreteinek megállapítása az effektív középnyomás alapján | |
A belsőégésű motorok típusai | 25 |
Az Otto-motorok működése | 26 |
A négyütemű Otto-motor működése | 26 |
A kétütemű Otto-motor működése | 29 |
A négyütemű Otto-motor indikátor-diagramja, a valóságos munkafolyamat eltérése az elméleti körfolyamattól | 31 |
A motor hatásfokai | 32 |
A jósági fok | 32 |
Az indikált hatásfok | 33 |
A mechanikai hatásfok | 33 |
A gazdasági hatásfok | 33 |
A volumetrikus hatásfok | 34 |
A töltési fok | 34 |
A motor középnyomásai és teljesítménye | 34 |
Az indikált középnyomás és az indikált teljesítmény | 34 |
Az effektív középnyomás és effektív teljesítmény | 35 |
A motor forgatónyomatéka és rugalmassága | 36 |
A dugattyú középsebessége | 37 |
A motor effektív teljesítményének és hengerméreteinek meghatározása volumetrikus eljárással | 37 |
A motor effektív teljesítményének és hengerméreteinek meghatározása az effektív középnyomás alapján | 38 |
A literteljesítmény | 39 |
A motor főméretei | 39 |
A gazdasági hatásfok kiszámítása a tüzelőanyagfogyasztásból | 40 |
A motor normálteljesítménye | 41 |
A négyütemű Otto-motor valóságos munkafolyamata. A belsőégésű motorokban felhasznált tüzelőanyagok ismertetése. Az Otto-motor égésfolyamata. A négyütemű Otto-motor főméreteinek megállapítása termodinamikai számítás alapján | |
A munkahenger szívási folyamata | 45 |
A munkahenger szívási végnyomásásnak meghatározása a szelepek átömlési keresztmetsztéből | 45 |
A szívószelep beömlési keresztmetszetének befolyása a motor legnagyobb teljesítményére és fordulatszámára | 47 |
A szívóütemben a levegővel beszívott tüzelőanyag mennyisége | 49 |
A henger töltési fokának meghatározása a karburátor torkán áthatladó levegőmenyiségből | 49 |
A volumetrikus hatásfok és töltési fok meghatározása adott Pa, Pr és Ta, Tr mellett | 50 |
A friss töltésnek a hengerben visszamaradt égéstermékekkel való szennyezési foka | 52 |
A keverék Ta szívási véghőfokának meghatározása | 53 |
A sűrítés folyamata | 53 |
A politropikus kitevő (n1) értékének meghatározása | 53 |
A hűtés és a tüzelőanyag befolyása n1 értékére | 53 |
A sűrítés Pc végnyomásásnak és Tc véghőfokának meghatározása | 54 |
Motorhajtó tüzelőanyagok | 54 |
A motorok kopogási jelensége | 59 |
Az oktánszám | 60 |
A cetánszám | 62 |
A tüzelőanyagok jellemző tulajdonságai | 62 |
Az égési folyamat | 65 |
A tüzelőanyag és a tüzelőanyag-levegő keverék fűtőértéke | 70 |
Az Otto-motorok égési egyenletei | 71 |
Az égés terjedési sebessége az Otto-motorok égésterében | 72 |
A detonációs égés | 75 |
A disszociációs égés | 75 |
Az expanzió folyamata, a motor munkaüteme | 76 |
A kipufogás folyamata | 77 |
Az indikált középnyomás és az indikált teljesítmény | 78 |
A motor effektív teljesítménye | 80 |
A motor hőmérlege | 83 |
A motor általános felépítése | |
A hengerszám | 92 |
A hengerfej kialakítása, a négyütemű Otto-motorok különféle égésterei | 94 |
Az oldalt vezérelt állószelepes motorok égésterei | 95 |
Függőszelepes motorok égésterei | 97 |
A hengerfej kivitele | 100 |
A hengertömb | 101 |
A hengerperselyek | 103 |
A forgattyúház | 106 |
A forgattyús hajtóműben ható gáz- és tömegerők. A dugattyú a hajtórúd | |
A forgattyús hajtóműben ható gázerők | 107 |
A forgattyús hajtóműben ébredő tömegerők | 108 |
A forgó és ide-oda mozgó tömegek szétválasztása | 108 |
A dezaxiált forgattyús hajtómű | 111 |
A dugattyú | 113 |
A dugattyú illesztése a dugyattyúk anyaga | 114 |
A dugattyúk anyaga | 118 |
A dugattyúcsap | 119 |
A járműmotorok dugattyúinak kiviteli formái | 122 |
Az Otto-motorok dugattyúi | 122 |
A Diesel-motorok dugattyúi | 125 |
A dugattyúgyűrűk konstrukciója és méretezése | 125 |
A hajtórúd konstrukciója és méretezése | 130 |
Különleges hajtórudak konstrukciója | 141 |
A forgattyúcsap fajlagos felületi nyomása és súrlódási munkája | 147 |
A hajtórúd csapágyai, a csapágyfémek | 154 |
A forgattyús tengely dinamikája, a forgattyús hajtómű tömegkiegyenlítése | |
A forgattyús hajtómű tömegkiegyenlítésének feltételei | 158 |
Az egyhengeres motor tömegerői és tömegkiegyenlítése | 160 |
A forgattyús hajtómű tömegerői | 160 |
Az ide-oda mozgó tömegek részleges kiegyenlítése a forgó tömegekkel együtt | 165 |
Az egyhengeres motor 1. és 2. rendű tömegkiegyenlítése | 168 |
Az ikerdugattyús motorok tömegkiegyenlítése | 170 |
Az egyhengeres ellendugattyús motorok tömegkiegyenlítése | 171 |
A kéthengeres y=90 fokos hengerszögű V-motor tömegerő-diagramjai és tömegkiegyenlítése | 172 |
A kéthengeres soros motorok különböző típusainak tömegkiegyenlítése | 176 |
A főtengely forgattyúinak iránya azonos | 176 |
Az 1. rendű tömegerők billentő nyomatékának kiegyenlítése segédtengelyekkel | 177 |
A háromhengeres soros motorok forgattyús tengelye és tömegkiegyenlítése | 179 |
A forgó tömege és az ide-oda mozgó tömegek 1. rendű erőitől származó billentő nyomatékok kiegyenlítése | 180 |
A négyhengeres négy- és kétütemű soros motorok forgattyús tengelye és tömeg kiegyenlítése | 181 |
A négyütemű motorok forgattyús tengelye | 183 |
A kétütemű négyhengeres soros motorok forgattyús tengelye és 1. rendű tömegkiegyenlítése segédtengelyekkel | 183 |
A hathengeres négy- és kétütemű soros motorok forgattyús hajtóműve és tömegkiegyenlítése | 186 |
A négyütemű motorok forgattyús tengelye | 189 |
A kétütemű hathengeres soros motorok forgattyús hajtóműve és 1. rendű tömegkiegyenlítése segédtengelyekkel | 189 |
A nyolchengeres négyütemű soros motorok forgattyús hatjóműve és tömegkiegyenlítése | 191 |
A négyütemű V- és boxer motorok forgattyús hajtóműve és tömegkiegyenlítése | 194 |
A két- és négyhengeres négyütemű boxer motorok forgattyús hajtóműve | 195 |
A nyolchengeres négyütemű V-motorok forgattyús hajtóműve és tömegkiegyenlítése | 196 |
A tizenkét- és tizenhathengeres négyütemű V- és boxer motorok fotgattyús tengelye és tömegiegyenlítése | 205 |
Az egysoros négyütemű csillagmotorok tömegkiegyenlítése | 207 |
A Nordberg-rendszerű csillagmotor | 209 |
A kettősműködésű keresztfejes motorok tömegkiegyenlítése | 209 |
A négyhengers kettősműködésű kétütemű motor | 210 |
A hathengeres kettősműködésű kétütemű motor | 211 |
Forgattyús tengely nélküli motorok | 212 |
Támolygó tárcsás motor | 212 |
A szabad dugattyús motor | 213 |
A forgattyús tengely méretezése | |
A forgattyús tengely méretezése | 214 |
Az ellensúlyok | 216 |
A forgattyús tengely konstrukciója | 219 |
Különleges forgattyús tengelyek | 223 |
A forgattyús tengely főcsapágyai | 226 |
Csúszó csapágyak | 226 |
Gördülő csapágyak | 228 |
A járműmotorok forgattyús tengelyeinek anyaga és technológiája | 232 |
A motor forgató nyomatékának kiegyenlítése, a tangenciáldiagramok, az egyenlőtlenségi fok. A lendkerék feladata, konstrukciója és méretezése | |
Az egyhengeres motor tangenciáldiagramja | 234 |
A többhengeres motorok tangenciáldiagramjai | 237 |
A lendkerék, a tárolt energia és az egyenlőtlenségi fok | 240 |
A lendkerék súlyának meghatározása | 244 |
A lendkerék lendítő nyomatéka és súlya a tangenciál-diagram alapján | 244 |
A lendkerék súlyának kiszámítása a tangenciál-diagram felrajzolása nélkül | 246 |
A Wittenbauer-eljárás a lendkerék súlyának megállapítására | 248 |
Különböző hengerszámok egyenlőségi fokának összehasonlítása | 252 |
A lendkerék anyaga, kivitele és méretezése | 254 |
Motorsorozatok hasonlósági viszonyai | |
A gyorsjárási szám | 257 |
A szerkezeti anyag kihasználása, a hőterhelések | 259 |
A literteljesítmény és a teljesítménysúly összehasonlítása | 260 |
A forgattyús tengely hajlító és csavaró lengései, kritikus fordulatszámai. A csavaró lengések csillapítása | |
A lengésekről általában | 262 |
A forgattyús tengely hajlító lengései | 264 |
A tőtengely kritikus fordulatszáma | 266 |
A forgattyús tengely csavaró lengései | 268 |
A forgattyús tengely redukált hossza | 271 |
A forgattyús tengely önlengésformái és önlengésszámai | 271 |
Az egytömegű lengő rendszer | 272 |
A kéttömegű lengő rendszer | 273 |
A többtömegű lengő rendszer | 273 |
A gáz- és tömegerők gerjesztő tangenciálerői | 276 |
Az ide-oda mozgó részek keltette tömegerők tangenciáőlerőinek harmonikusai | 277 |
A gázerők tangenciálerőinek harmonikusai | 278 |
A rezonancia | 280 |
A főtengely kritikus fordulatszáma csavaró lengéseknél, a főharmonikusok | 281 |
A lengési munka és a csillapítás | 281 |
A csillapító ellenállás munkája | 283 |
A főtengely szabad végének kilengése | 284 |
A harmonikusok iránycsillaga, a Schrőn-féle eljárás | 284 |
A viszonylagos rezonancia-kilengések vektorpoligonjai soros motoroknál | 285 |
A forgattyús tengely csavaró igénybevétele rezonanciánál | 287 |
A forgattyús tengely csavaró lengéseinek csillapítása | 292 |
A súrlódással működő mechanikus lengéscsillapítók | 292 |
Az ingás rendszerű lengéscsillapító | 297 |
A Föppl-féle lengéscsillapító | 298 |
A motorok vezérlése. Szelepes vezérlések, különleges megoldások, tolattyús vezérlések | |
A szelepek konstrukciója, anyaga és méretezése | 299 |
Szelepvezérlések, különféle bütyökkonstrukciók | 306 |
A tangenciális bütyök | 307 |
Az állandó gyorsulású bütyök, görgővel | 310 |
A meredek emelkedésű tangenciális bütyök, görgővel | 311 |
A domború oldalú zajtalan bütyök | 316 |
Bütyökformák csúszótalpas szelepemelő tőkéhez | 319 |
A szelepvezérlés időkeresztmetszete | 322 |
A szeleprugók konstrukciója és méretezése | 325 |
A szeleprugók méretezési eljárása | 326 |
A hajtűrugók | 330 |
A vezérlő mechanizmus rendszerei | 332 |
A vezértengelyhajtás | 342 |
A vezértengely méretezése | 345 |
A szelepek és a vezérlés egyes különleges megoldásai | 350 |
A szelepjáték kiküszöbölése | 352 |
Vízhűtéses szelepek | 353 |
Szeleprugózás torziós rúddal | 354 |
Hidraulikus szelepvezérlés | 354 |
A tolattyús vezérlés | 356 |
A motorok indítási rendszerei. A forgásirány-változtatás módszerei | |
A gyújtási fordulatszám | 358 |
A szükséges indítási forgató nyomaték | 359 |
A kézi indítás | 359 |
A kézi indítás segédeszközei | 362 |
Az elektromos indító berendezés | 362 |
Lendkerekes indító szerkezetek | 365 |
A motorok indítása sűrített levegővel vagy gázzal | 369 |
A motor forgásirányának változtatására szolgáló átvezrélő szerkezetek | 372 |
Különleges indító berendezések nagy hideg esetén | 375 |
A motorok olajozási rendszerei, olajszűrők és olajhűtők | |
Az olajozási feltételek, az olaj tárolása | 378 |
Az olajszivattyú, a körforgó olaj mennyisége | 379 |
Olajozási rendszerek | 382 |
Különleges járműmotorok olajozási rendszerei | 387 |
A motorkerékpár motorok olajozási rendszerei | 392 |
Az olajszűrők | 393 |
Az olajhűtők konstrukciója és méretezése | 395 |
A motorok vízhűtési rendszerei, a hűtők konstukciója és méretezése | |
A hűtővízzel elvezetett hőmennyiség | 399 |
A szükséges hűtővízmennyiség szivattyús hűtésnél | 400 |
A centrifugál szivattyú konstrukciója és méretezése | 400 |
A vízszivattyú kivitele | 405 |
A vízhűtő berendezések konstrukciója és méretezése | 407 |
A termoszifon hűtés | 412 |
A hűtővíz hőmérsékletének szabályozása | 416 |
A hűtéshez szükséges levegőmennyiség, a ventilátorok | 418 |
A ventilátorok méretezése | 420 |
A ventilátorok kivitele | 422 |
A különleges járműmotorok vízhűtési rendszerei | 426 |
A léghűtéses motorok | |
A hengerfalak hőterhelése | 431 |
A hengerfal hőátszármaztatása | 434 |
A hűtőlevegő mennyisége és sebessége | 436 |
A hűtőbordák kialakítása és szükséges felülete | 437 |
A hűtőlevegő fajlagos mennyisége | 438 |
A hűtésre fordított motorteljesítmény | 439 |
A hűtőlevegő-fúvók karakterisztikái | 440 |
Járműmotorok hűtése menetszéllel | 441 |
A karburátorok elve, működésmódja, korszerű karburátor-típusok. Tüzelő-anyag-tápszivattyúk, légszűrők és gázcsatornák | |
A karburátorok munkafeltételei | 443 |
Az egyfúvókás karburátor | 445 |
A tüzelőanyag porlasztása | 449 |
Az egyfúvókás karburátor karakterisztikája | 454 |
Karburátor pótlevegő szabályozással | 455 |
Karburátor szabályozása tüzelőanyag fékezéssel | 455 |
Karburátorszabályozás kiegyenlítő fúvókákkal | 456 |
A karburátorok segédberendezései | 457 |
Az üresjárási berendezés | 457 |
A karburátorok indító berendezése | 458 |
Gyorsító berendezések | 458 |
Takarékberendezések | 459 |
A karburátorok osztályozása | 460 |
Korszerű karburátorok konstrukciója | 461 |
A ZENITH 63 AW 11 R emelkedő áramú karburátor | 461 |
A ZENITH 28 AW 11 esőáramú karburátor | 463 |
A SOLEX-karburátor | 465 |
A Ford-karburátor | 469 |
Terepjárók és harckocsik karburátor-konstrukciója | 472 |
A SOLEX 52-EFI karburátor | 472 |
Motorkerékpár-motorok karburátorkonstrukciója | 473 |
Az Amal-karburátor | 473 |
Különleges traktorkarburátor-konstrukciók | 475 |
Az SZTZ és CHTZ traktorok karburátora | 475 |
A karburátorok tüzelőanyag-fúvókáinak szállító képessége | 476 |
A tüzelőanyag táplálása a karburátorban | 476 |
Az ejtőtartályos rendszer | 477 |
A kipufogó gázok nyomásásval történő szállítás | 477 |
A vákuum-szívókészülék | 477 |
A tüzelőanyag-tápszivattyúk | 479 |
A tüzelőanyag-tápszivattyúk szükséges szállítás mennyisége | 481 |
A tüzelőanyag-tartály | 482 |
A karburátoros motorok szívócsatornái | 483 |
A légszűrők | 487 |
A kipufogó cső | 489 |
A kétütemű Otto-motorok | |
A vezérlés | 493 |
A sűrítési viszony | 497 |
A kétütemű Otto-motorok munkafolyamata | 498 |
A kipufogási folyamat | 498 |
Az öblítési folyamat | 500 |
A forgattyúház-szivattyús motorok | 502 |
Segéd szívódugattyús rendszer | 504 |
Töltő dugattyús motorok | 505 |
Rotációs töltő szivatyús motorok | 507 |
Kétütemű versenymotorok | 508 |
Kivitlelezett kétütemű Otto-motorok | 511 |
A négyütemű kompresszoros Otto-motorok működése és konstrukciója, a főméretek meghatározása | |
Az Otto-motorok feltöltésének módszerei | 516 |
A munkahenger töltési viszonyai | 517 |
A kompresszoros Otto-motor teljesítménynövekedése, ha a kipufogás ellennyomása, Pr állandó, és a szívócső nyomása, Ps változó | 518 |
A kompresszoros Otto-motor teljesítményváltozása, ha a szívócsőben a nyomás, Ps állandó, és a kipufogás Pr ellennyomása változó | 520 |
A kompresszoros Otto-motor indikált középnyomása | 520 |
A kompresszoros Otto-motor teljesítménye | 521 |
A kompresszorok sűrítési viszonya, szállítási magassága és hatásfoka | 522 |
A Roots-fúvó és a motor együttműködése | 525 |
Roots-kompresszoros gépjárműmotorok | 526 |
Kompresszoros versenymotorok | 527 |
Kompresszoros Otto-rendszrű négyütemű repülőmotorok | |
A külső légnyomás befolyása a motor teljesítményére | 532 |
A centrifugál kompresszor alkalmazása repülőmotoroknál | 536 |
Repülőmotor változtatható fordulatszámú kompresszorral | 536 |
A két kompresszorral működő repülőmotor | 546 |
A turbó-feltöltős repülőmotor | 546 |
A Diesel-motorok ismertetése. A négyütemű Diesel-motorok termodinamikai számítása | |
A Diesel-motorokról általában | 548 |
A négyütemű jármű Diesel-motorok valóságos munkafolyamata | 551 |
A Diesel-ciklus tüzelőanyag-levegő keverékének fűtőértéke | 555 |
A Diesel- vagy Sabathé-ciklus égési egyenlete | 557 |
A Diesel- vagy Sabathé-ciklus középnyomása | 558 |
Tüzelőanyag porlasztása, a különféle égésterek kialakítása | |
A keverékképzés feltételei | 565 |
A közvetlen befecskendezésű Diesel-motorok égésterének különböző típusai, a Hesselman-motor | 567 |
A Hesselman-motor működése | 568 |
A Hesselman-féle égéstér | 569 |
A Junkers-motorok égéstere | 571 |
A MAN-típusú égéstér | 571 |
A Saurer-féle égéstér | 571 |
A közvetlen tüzelőanyagbefecskendezésű égésterek összehasonlítása | 572 |
Osztott égésterű négyütemű Diesel-motorok | 574 |
A légkamrás Diesel-motorok égésterei | 574 |
Az Acro-rendszerű égéstér | 574 |
A Saurer-rendszerű keresztáramú légkamrás égéstér | 575 |
A Lanova-féle égéstér | 575 |
A MAN-rendszerű légkamrás égéstér | 578 |
Az előkamrás Diesel-motorok égésterei | 579 |
Az előkamrás Diesel-motorok munkafolyamata | 584 |
Az örvénykamrás Diesel-motorok típusai | 585 |
A Ricardo-féle örvénykamra | 586 |
A Komet III örvénykamra | 586 |
A ZISZ-D7 motor örvénykamrája | 587 |
A Herkules-motor örvénykamrája | 587 |
A Perkins-féle örvénykamra | 588 |
Az örvénykamrás Diesel-motorok munkafolyamata | 589 |
A Diesel-motorok tüzelőanyag-adagoló szivattyúi | |
A tüzelőanyag-adagoló szivattyúk működési feltételei | 591 |
A tüzelőanyag-adagoló szivattyúk működése és típusai | 592 |
A Bosch adagoló szivattyú | 594 |
A Simms-L'Orange adagoló szivattyú | 597 |
A Kirovoi gyár tüzelőanyag-adagoló szivattyúja | 598 |
Az Excello adatoló szivattyú | 600 |
A Ganz-Jendrassik adagoló szivattyú | 601 |
A dugattyús adagoló szivattyúk munkafolyamata | 602 |
Különleges tüzelőanyag-adagolók | 605 |
A tüzelőanyag-adagoló szivattyúk karakterisztikái | 610 |
A szivattyú-karakterisztikák helyesbítése, a regulátorok különböző típusai | |
A szivattyú-helyesbítők (korrektorok) | 612 |
A regulátorok működése, az üzemstabilitás feltételei | 613 |
A maximum-minimum regulátorok | 615 |
Az univerzális regulátorok | 618 |
Mechanikus működésű univerzális regulátorok | 620 |
A hidraulikus univerzális regulátor | 622 |
A tüzelőanyag előbefecskendezés szabályozók | 623 |
Az univerzális pneumatikus regulátorok | 626 |
Együttműködő Diesel-motorok szinkronizálása | 628 |
Tüzelőanyag-befúvó és befecskendező készülékek. Tüzelőanyag-szűrők és tápszivattyúk | |
A tüzelőanyag-befecskendezés módszerei | 630 |
Tüzelőanyag-befúvó szelepek | 630 |
A zárt fúvókás tüzelőanyag-szelepek méretezése | 631 |
A nyitott fúvókás tüzelőanyag-befúvó szelep | 633 |
A befúvó levegő szükséges nyomása és mennyisége | 633 |
A légbefúvásos Diesel-motorok szabályozása | 633 |
A zárt fúvókás tüzelőanyag-szelepek méretezése | 635 |
A szivattyús porlasztású tüzelőanyag-befecskendezők típusai | 635 |
A szivattyús porlasztású nyitott tüzelőanyag-befecskendezők | 638 |
A szivattyús porlasztású zárt tüzelőanyag-befecskendezők | 639 |
A szivattyús porlasztású nyitott tüzelőanyag-befecskendezők | 639 |
A szivattyús porlasztású zárt tüzelőanyag-befecskendezők | 640 |
A zárt tüzelőanyag-befecskendezők munkafolyamata | 644 |
A kettős tüzelőanyag-befecskendezés | 648 |
A tüzelőanyag-szűrők | 649 |
A tüzelőanyag-tápszivattyúk | 652 |
A kétütemű jármű Diesel-motorok rendszerei, munkafolyamata, konstukciója és főméreteinek meghatározása. kétütemű lokomotív Diesel-motorok | |
A kétütemű és négyütemű jármű Diesel-motorok összehasonlítása | 655 |
A kétütemű Diesel-motorok kompresszió- és töltésviszonyai | 656 |
A kétütemű Diesel-motorok töltéscseréje | 658 |
A JAZ-204 négyhengeres kétütemű Diesel-motor termodinamikailag szükséges és valóságos időkeresztmetsztének meghatározása | 667 |
A szelep- és résvezérlés összehasonlítása | 670 |
A Briggs-féle korrekció | 671 |
Kivitelezett kétütemű jármű Diesel-motorok | 673 |
Schnürle-öblítésű motorok | 673 |
Egyenáramú öblítésű Diesel-motorok | 676 |
Az ellendugattyús kétütemű Diesel-motorok | 679 |
A Jumo-motorok | 681 |
A Sulzer-motorok | 682 |
A Fairbanks-Morse-lokomotívmotorok | 682 |
Hazai gyártmányú kétütemű traktor Diesel-motor | 684 |
A négyütemű Diesel-motorok teljesítménynövelése, feltöltési rendszerei és termodinamikája | |
A négyütemű Diesel-motorok feltöltésének rendszerei | 687 |
A feltöltéses négyütemű Diesel-motor töltésfokának számítása | 687 |
A négyütemű feltöltéses Diesel-motor gazdaságossága | 691 |
A négyütemű feltöltéses Diesel motor középnyomásai | 695 |
Feltöltéses Diesel-motorok kompresszorai | 697 |
A mechanikus feltöltésű Diesel-motor teljesítménye | 701 |
Roots-kompresszoros kivitelezett Diesel-motorok | 706 |
A motorok teljesítménynövelése az égéstermékek energiájának hasznosításával. A turbó-feltöltős motor termodinamikája. Turbó-feltöltős jármű és vasúti Diesel-motorok | |
A turbó-feltöltős motor általános jellemzése | 707 |
A turbó-feltöltős Diesel-motor munkafolyamata | 707 |
A Büchi-rendszerű feltöltés | 715 |
Turbó-feltöltéses vasúti Diesel-motorok | 722 |
Ujabb eredmények a Holzwarth-féle gázturbinákkal a Diesel-motorok feltöltése terén | 727 |
A lassú járású nagy Diesel-motorok. A motorok felépítése, hajtóműve és vezérlése. A kétütemű nagy Diesel-motorok öblítési rendszerei és teljesítménynövelése | |
A nagy Diesel-motorokról általában | 732 |
A nagy Diesel-motorok forgattyús hajtóműve | 733 |
A dugattyúk konstrukciója | 738 |
A hengerpersely | 742 |
A hengerfej konstrukciója | 742 |
A motorállvány konstrukciója | 743 |
A nagy Diesel-motorok vezérlése | 744 |
A kétütemű nagy Diesel-motorok öblítési rendszerei | 745 |
A kétütemű nagy Diesel-motorok teljesítménynövelése | 748 |
Négyütemű nagy Diesel-motorok különleges feltöltő rendszerei | 760 |
A Werkspoor-rendszerű feltöltés | 760 |
A Burmeister & Wain-fle részleges feltöltés | 761 |
A Nordberg-rendszerű turbó-feltöltés | 762 |
Túltöltéses turbó-kompresszoros négyütemű Diesel-motorok. A túltöltés határértéke. A négyütemű Diesel-gázgenerátor turbina. Kettős ciklusú kétütemű motorok. A szabad dugattyús gázfejlesztő | |
A turbó-feltöltés határértékei | 763 |
A négyütemű Diesel-generátor gázturbinák | 767 |
A kétütemű kettős ciklusú Diesel-motorok | 770 |
A szabad dugattyús Diesel-generátorok típusai | 771 |
Palackgázok felhasználása Otto-motorokban. A Diesel-gáz eljárás, a kettős tüzelőanyagú Diesel-motorok, teljesítménynövelésük turbó-kompresszor. Kipufogógáz-oxigén eljárás | |
Gázpalack-berendezések | 774 |
A gázpalack-berendezések szerelvényei | 776 |
Nyomáscsökkentő szerekezetek | 778 |
A kettős tüzelőanyaggal működő Diesel-motorok | 779 |
A kettős tüzelőanyaggal dolgozó Diesel-motorok feltöltése | 780 |
A kipufogógáz-oxigén üzemű motorok | 782 |
A gázgenerátorok. A gázosítás folyamata. A jármű-gázgenerátorok típusai. Generátorgáz-berendezések. Generátorgázzal működő Otto- és Diesel-motorok | |
A gázgenerátorokról általában | 786 |
A gázgenerátorok gázosítási folyamata | 786 |
A gázfejlesztés határértékei | 788 |
A generátor hatásfoka | 789 |
A gépjármű-gázgenerátorok típusai | 790 |
Az egyenáramú gázgenerátorok konstrukciója | 92 |
Az ellenáramú gázgenerátorok konstrukciója | 795 |
A keresztáramú gázgenerátorok konstrukciója | 798 |
A gáz tisztítása és hűtése, generátor-berendezések | 800 |
Az Imbert-féle egyenáramú generátor-berendezés | 801 |
Ellenáramú generátor-berendezések | 802 |
Keresztáramú generátor-berendezések | 803 |
A generátortázzal működő motor teljesítménye | 804 |
A generátorgáz üzemre átállított négyütemű Otto- és Diesel-motorok | 805 |
Izzófejes Diesel-motorok átalakítása gázüzemre | 806 |
A gázgenerátorral szemben támasztott követelmények | 807 |
A gáz-levegő keverék képzése | 808 |
Gáz-levegő keverő szerkezetek | 811 |
A gázturbinák munkafolyamatai, rendszerei. A jármű-gázturbinák eddigi eredményei, kivitelezett típusai | |
A gázturbinák fejlődése | 814 |
A gázturbinák munkafolyamat | 815 |
Az állandó nyomású gázturbina működése hőkicserélővel | 819 |
A p=konst ciklusú gázturbina fokozatos égéssel | 822 |
A v=konst ciklusú Holzwarth-féle gázturbina | 822 |
A korszerű gázturbinák típusai | 823 |
A gépjármű-gázturbinák | 824 |
A Rover-féle gépjármű-gázturbina | 827 |
A Boeing-féle gépjármű-gázturbina | 828 |
Irodalom | 833 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.