1.059.867

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Anyanyelvünk 2. osztály

Az általános iskola 2. osztályát tanító pedagógusok számára a tankönyvek és segédleteik használatához/Tankönyvhasználati útmutató

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 32 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-4556-2
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 83034.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Örülnék, ha ez a néhány gondolat nem bevezető olvasmány lenne a tankönyvhöz, hanem már válasz azokra a "miért"-ekre, amelyek felmerültek a tankönyv áttekintése közben. Kezdjük a legáltalánosabb... Tovább

Előszó

Örülnék, ha ez a néhány gondolat nem bevezető olvasmány lenne a tankönyvhöz, hanem már válasz azokra a "miért"-ekre, amelyek felmerültek a tankönyv áttekintése közben. Kezdjük a legáltalánosabb kérdésekkel!
A tankönyv munkáltató jellege nem merül ki abban, hogy az írásbeli feladatoknak is helyet ad. (A nagyobb terjedelmű írásbeli munkákat ezután is füzetben végzik el a tanulók.) A munkáltatás az anyanyelvi nyelvtan esetében elsősorban azt jelenti, hogy a nyelvi tények és összefüggések felismerésében nem távolodnak el a tanulók saját beszédtevékenységüktől. Mindenekelőtt tehát olyan beszédhelyzeteket nyújtunk, amelyek természetesen átvehetők, a bennük levő gyermeki szerepek folytathatók, kiegészíthetők, átalakíthatók. Szeretnénk, ha ezek a helyzetekben megjelenített feladatok ösztönöznék a gyerekeket (vagy legalábbis lehetővé tennék számukra), hogy a nyelvtanórán kívül szerzett spontán nyelvi tapasztalataikat felidézzék, és némileg módosítva újraalkossák. Eközben, vagyis a kommunikációs feladatok megoldása közben természetesen jönnek elő azok a formai kérdések, amelyek tisztázása nélkül nem lehet dönteni egy-egy kijelentés tartalmának pontosságáról vagy pontatlanságáról. Tehát végeredményben továbbra is formákat tudatosítunk, de sohasem a formából kiindulva. Ez azonban már egy újabb elvi kérdést vet fel, azt, hogy az iskolai nyelvtan milyen nyelvelméleti koncepciót érvényesít... Vissza

Tartalom

Néhány elvi kérdés3
A tanító és a tankönyv6
Két példa a gyakorlatok felépítésére6
Megjegyzések a tankönyv gondolatmenetéhez és egyes feladataihoz10
A beszéd és az írás10
A mondat13
A mondatfajták15
A szó jelentése és szerkezete20
A szótő és a toldalék23
Hogyan ejtjük? Hogyan írjuk?25
Hangok-betűk27
j-ly30
Szótagolás és elválasztás31

Békésiné Fejes Katalin

Békésiné Fejes Katalin műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Békésiné Fejes Katalin könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
Kuponos kedvezmény ezen könyv esetében nem vehető igénybe.