kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | MHSz Békés Megyei Kvasz András Repülő-, Ejtőernyősklub |
---|---|
Kiadás helye: | Békéscsaba |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 470 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal gazdagon illusztrálva. |
Rákos-mező Békés megyei hősei. Startolt a "Csaba vezér". A modellezés jelentette az első lépéseket. Megkezdődött az oktatás. A Békés vármegyei repülőegyesület vitorlázrepülő-üzemében. 1909-1944 | |
Beköszöntő | |
Repülésmotívumok az irodalom világában | 9 |
Kezdjük a sort Leonardo Da Vincivel | 11 |
Ciprián baráttól - Farkas Bertalanig | 12 |
Rákoson ingott a magyar repülés bölcsője | 14 |
Székely Mihály, a diadalmas távrepülő | 14 |
Kvasz András jelszava: "Szerencse le!" | 14 |
Dobos István, a gyulai aviatikus | 18 |
Botyánszky Mihály asztalosinasból lett gépépítő | 26 |
A sokoldalú Ős Lajos | 27 |
Osgyán Pál négy esztendeje | 29 |
Békés megyei aviatikusok az első világháborúban | 31 |
Dobos István kijevi útja | 33 |
Győri Ilona, Lányi Antal és Rubik Ernő | 34 |
Az Alföldi Automobil Klub merész tervei | 35 |
"Repülő urak, riadó, fáradjanak be a kaszárnyába!" | 36 |
A babérkoszorú Nattán Istvánt illeti | 38 |
Keresztelő a békéscsabai repülőnapon | 39 |
Szárnyra kelt a "Csaba vezér" | 41 |
"a Mór megtette kötelességét, a Mór mehet..." | 42 |
Rákos hősei a harmincas években | 45 |
Fekete István "repülő kerékpárja" | 47 |
Amiről a levéltári adatok vallanak | 49 |
Zászlót bontottak a cserkész repülők | 51 |
Repülőegyesület alakítása: 1942. július 14. | 54 |
Az ügyvezető főtitkár: Dr. Elek László | 55 |
HA-RIS-sal Orosháza légterében | 58 |
"Oktató úr, ugráson volt!" | 60 |
A modellezősport felébredt "Csipkerózsika-álmából" | 62 |
Harminc növendék az első vitorlázórepülő-táborban | 66 |
Kényszerleszállás az égő Capronival | 69 |
Az első fekete nap: 1944. június 25. | 73 |
Hajóztak az Öreg Sasok | 74 |
Útkeresés a felszabadulás után. A három sportág erőteljes fejlődése a Magyar Honvédelmi Szövetség szárnyai alatt. | |
Kínától Észak-Amerikáig, Svédországtól az afrikai Mozambikig öregbítették jó hírünket sportolóink | |
Két mini VB után Motoros Műrepülő Világ- és Európa-bajnokság Békéscsabán, 1945-1989 | |
A Magyar Demokratikus Ifjúsági szövetség a vitorlázórepülő- és modellezősport újjáteremtéséért | 81 |
A MADISZ-szal, de két úton járva | 82 |
Orosháza nagyszerűen startolt, de | 84 |
Új időszámítás kezdődött | 87 |
A Magyar Repülőszövetség zászlajával | 92 |
A szaksajtóban megjelent írások nyomában | 96 |
Mandl Ernő, Stoszek József, Mester László az élmezőnyben | 99 |
Utasgépek a csabai reptéren | 105 |
A forró nyár jéghideg lehelete | 107 |
Az akaraterő diadala | 110 |
"Bátor ejtőernyős sohasem fél!" | 112 |
"Mint a mókus, fenn a fán" | 115 |
Kilencszázötvennyolc június tizennyolc | 116 |
Biztató versenyeredmények, gyümölcsöző kapcsolatok | 117 |
Átszervezés után kilépés a nemzetközi porondra | 119 |
Jó repítést, sporttársak | 123 |
Központi irányítás, technikai forradalom a modellezősportban | 126 |
Szakosodó szakosztályok és újabb országos bajnoki cím | 128 |
Villanófényben a klubok tevékenysége | 132 |
Tallózás tizenhat év emlékei között | 134 |
Kulich Gyulának állított emléket a MÖHOSZ repülőklubja | 136 |
Tomka Lajos, az országos szenior vitorlázórepülő-bajnokság győztese | 139 |
Gönyu térségében történt | 141 |
Már kevés volt a Fóka, kellett a Cirrus is | 143 |
Új hangár, kivilágított leszállópálya a csabai légibázison | 146 |
Békéscsaba, a vidéki ejtőernyőssport fellegvára | 148 |
Havas lejtők csabai lovagjai | 151 |
A két Mihály - Ondrejcsik és Beraczka - önmagáról | 153 |
Tímár Vince itthon is gazolta klasszisát | 155 |
Két motoros műrepülő mini vb a Viharsarokban | 156 |
Szegedi, Múlt, Molnár: az első gyulai triumvirátus | 160 |
Az eredményhirdetéskor három magyar zászlót lengetett a szél | 161 |
A XII. motoros-műrepülő világbajnokság házigazdái voltunk | 163 |
Adatmorzsák Botyánszki, Kvasz, Székely, Osgyán életének utolsó esztendeiről | 167 |
Kvasz András nevét vette fel a Békés Megyei Repülő- és Ejtőernyősklub | 169 |
Új bajnokok: Mengyán Pál, Ifj. Botyánszki György és a junior többtusacsapat | 170 |
Marika, a sokarcú asszony | 173 |
Hahner Pistától tanultam a legtöbbet - vallotta Halasi Gábor | 174 |
Öt perc döntött Zsíros János életében | 176 |
Két világverseny tapasztalatai | 178 |
Laurinyecz Sándor - Selmeczi Attilával és Kovács Istvánnal az országos csúcslistán | 180 |
Az iskolaigazgató hitvallása a repülésről | 181 |
Aki Afrika fölött is látta felkelni a napot | 184 |
"Égi szekéren" Egyiptom és Szudán gyapotföldjei fölött | 186 |
Egy apa, egy anya - a repülésről és az ejtőernyőzésről | 188 |
Az alma és a fája | 189 |
Azokról, akik Békés megyéből indultak el | 191 |
Orosháza: új hajómodellező nagyhatalom | 194 |
Sárkánygéppel Orosháza, Szarvas, Békéscsaba kék egén | 196 |
Az érem másik oldala | 198 |
A nyolcadik évtized végén | 200 |
Békéscsabán kerül sor a VII. motoros-műrepülő Európa-bajnokságra | 205 |
Adatbank. A Békés megyei repülő-ejtőernyős-modellező sport a számok, az eredmények tükrében, 1909-1989 | |
Elnökségi tagok, klubvezetők, oktatók | 211 |
Startszámok, repült órák, ugrások, minősítések | 213 |
Vitorlázó- és motoros gépek Békéscsabán | 214 |
Vitorlázó- és motorosrepülő-, ejtőernyős-, modellező-versenyeredmények | 214 |
Források | 234 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.