A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Fülszöveg
A tanulók belépését az iskolarendszerbe, továbbhaladását az egyes szintek és képzési programok között az oktatásirányítás intézkedései a 2003-2008-as időszakban is több alkalommal érintették. Arról, hogy az egyes jogszabályok megalkotását, módosítását hogyan fogadják az iskolákat fenntartó önkormányzatok, maguk az oktatási intézmények, keveset tudunk. A kötet döntően interjúkra és esettanulmányokra épülő elemzéseiben ezért alulnézetből, azaz elsősorban helyi és intézményi szinten mutatja be az érintett szereplők reagálását, külön figyelemmel ezek hasonlóságaira és különbségeire. Arra keres választ, milyen tényezők befolyásolják a vizsgált helyszíneken a megvalósítás folyamatait, sikereit és kudarcait. Az oktatáspolitikai szándékokat ténylegesen valóra váltók tapasztalatai, nehézségei fogalmazódnak meg a megszólaltatott iskolafenntartók, igazgatók, pedagógusok véleményében, közelebb hozva sokszínű világukat és napi szintű küzdelmeiket az érdeklődő olvasókhoz, de egyben...
Tovább
Fülszöveg
A tanulók belépését az iskolarendszerbe, továbbhaladását az egyes szintek és képzési programok között az oktatásirányítás intézkedései a 2003-2008-as időszakban is több alkalommal érintették. Arról, hogy az egyes jogszabályok megalkotását, módosítását hogyan fogadják az iskolákat fenntartó önkormányzatok, maguk az oktatási intézmények, keveset tudunk. A kötet döntően interjúkra és esettanulmányokra épülő elemzéseiben ezért alulnézetből, azaz elsősorban helyi és intézményi szinten mutatja be az érintett szereplők reagálását, külön figyelemmel ezek hasonlóságaira és különbségeire. Arra keres választ, milyen tényezők befolyásolják a vizsgált helyszíneken a megvalósítás folyamatait, sikereit és kudarcait. Az oktatáspolitikai szándékokat ténylegesen valóra váltók tapasztalatai, nehézségei fogalmazódnak meg a megszólaltatott iskolafenntartók, igazgatók, pedagógusok véleményében, közelebb hozva sokszínű világukat és napi szintű küzdelmeiket az érdeklődő olvasókhoz, de egyben visszacsatolást is nyújtva az oktatásirányítás egyes szintjein dolgozó szakembereknek.
Vissza
Tartalom
Bevezetés 7
Imre Anna
Beiskolázás és továbbhaladás: szabályozás és megvalósulási utak 9
1. A beiskolázással és a tanulói továbbhaladással kapcsolatos szabályozás
megvalósulása alulnézetben: a helyi és intézményi szintű oktatásirányítási
folyamatok elemzése 9
Az implementáció vizsgálata 9
Megközelítések és előfeltevések 10
Kutatási kérdések és problématerületek 12
Módszertani kérdések és megoldások 15
Kiemelt kutatási előzmények 16
A jogszabályi változások implementációjának elemzése 22
A vizsgált jogszabályi változások 23
Kutatási előfeltevések, kérdésekés módszerek 27
Vizsgálati terepek 28
A vizsgálat helyszínei 28
A vizsgálat szereplői 33
2. Szabályozás és megvalósulási utak 38
A vizsgált változási területek megjelenése az irányítási dokumentumokban 38
Az önkormányzati dokumentumok 38
Az intézményi dokumentumok 41
Összegzés 45
Az egyes jogszabályi változások megvalósulása és hatásai intézményi szinten 46
Beiskolázás 46
SNI-/HHH-integráció 52
Az évismétlés megszigorítása 57
A szöveges értékelés 59
Az 5-6. évfolyam közötti átmenet 63
Összegzés 70
A megvalósulás és a fennmaradás esélyei: az irányítási szintek és a megvalósításban
érintett szereplők 71
Önkormányzati szint, iskolafenntartók 71
Intézményi szint, iskolavezetők 77
Osztálytermi szint, pedagógusok 83
Az egyes irányítási szintek közötti kapcsolat 89
Összegzés 92
Felhasznált irodalom 95
Melléklet 101
Az esettanulmányok összefoglalói 101
Kasza Georgina
Fővárosi kerület, önkormányzati irányítás és oktatáspolitika 102
Kállai Gabriella
Szent Irma Általános Iskola, Paladomb 115
Abonyi Nóra
Petőfi Sándor Általános Iskola, Paladomb 125
Vég Zoltán Ákos
Kisvárosi önkormányzati irányítás és oktatáspolitika 133
Hordósy Rita - Szabó Fanni
Szent Jakab Általános Iskola, Nagyványod 142
Vég Zoltán Ákos
Bánáti Általános Iskola, Nagyványod 151
Ceglédi Tímea - Pusztai Gabriella
Kisványodi Általános Iskola 159
Táblázatok 171
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.