kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott kemény papírkötés |
Oldalszám: | 239 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-18-1587-0 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 53079. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
Bevezetés | 9 |
Elméleti alapok | |
Deviancia - hátrányos helyzet - veszélyeztetettség | 13 |
A gyermek- és ifjúkori bűnözés | 13 |
Hátrányos helyzet és veszélyeztetettség az iskolában | 17 |
Magatartási zavarok - szociális inadaptáció | 21 |
A jelenség értelmezése | 21 |
Előfordulási gyakoriság | 23 |
Tünetek és okok | 26 |
Konfliktushelyzetek | 34 |
Az iskola - a pedagógus | 40 |
Funkciózavarok | 40 |
Lehetőségek | 45 |
Kutatási célok és módszerek | |
A kutatás célja és hipotézisei | 51 |
A vizsgálatban részt vevő személyek | 53 |
A korcsoport | 53 |
A mintaválasztás | 54 |
A kutatás módszerei | 57 |
Kutatási eredmények | |
Családi nevelés, veszélyeztetettség és az iskolai beilleszkedés | 61 |
Magatartási nehézségek | 74 |
Viselkedési problémák az iskolában | 74 |
Óvodai előzmények | 77 |
A pedagógus-gyerek interakció | 80 |
Interakció és nevelési stílus | 80 |
Alapelvek és módszerek | 88 |
Az interakció tartalma és gyakorisága | 90 |
Az interakció társas szituációja | 96 |
Az interakció lefolyása | 98 |
Az interakció kognitív szintje | 101 |
Az elvárások nyílt kifejezése | 103 |
A pedagógus értékelő-minősítő magatartása | 106 |
Értékelés az interakcióban | 106 |
Az értékelés tartalma | 107 |
Az értékelés minősége | 110 |
Az értékelés formája | 112 |
Minősítés a gyerekjellemzésben | 115 |
A társas kapcsolatok | 123 |
Társas kapcsolat és nevelői magatartás | 123 |
Módszer | 128 |
Iskolai beilleszkedés és társas helyzet | 130 |
Nevelő-gyerek interakció és kortársminősítés | 136 |
A gyerekek önértékelése | 155 |
Énkép és önértékelés | 155 |
Iskolai beilleszkedés és önértékelés | 157 |
Önértékelés és nevelői értékelés | 168 |
Az iskolához és a pedagógushoz való viszony | 177 |
A gyerek és az iskola | 177 |
Az iskola és az óvoda szeretete | 178 |
Pedagógus-gyerek viszony | 187 |
Következtetések | |
Összefoglalás | 195 |
Javaslatok | 198 |
Mellékletek | |
Szociológiai kérdőív (szülők számára) | 205 |
Kérdőív a családi nevelés megismerésére (pedagógusok számára) | 207 |
Gyakrabban megfigyelt problémás viselkedésformák | 209 |
Kérdőív a veszélyeztetettség megismerésére (pedagógusok számára) | 210 |
Óvodai jellemzés | 212 |
Szempontsorozat az iskolai beilleszkedés értékeléséhez | 215 |
A pedagógus gyerekértékelése | 216 |
Elemzési szempontok a nevelői magatartás interaktív sajátosságainak vizsgálatára | 218 |
Szociometriai kérdőív | 221 |
A gyerek önértékelése | 224 |
Az iskolához és a pedagógushoz való viszony | 226 |
Irodalom | 227 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.