1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Baross Gábor

Szerző
Róla szól
Fotózta

Kiadó: BKIK Baross Gábor Vállalkozási Alapítvány-Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött keménykötés
Oldalszám: 131 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN: 963-657-155-4
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes illusztrációkkal, fotókkal. További kapcsolódó személyek a könyvben. Szlovák, angol, francia és német nyelvű összefoglalóval.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Minden idők legsikeresebb közlekedési, kereskedelmi minisztere Baross Gábor (1848-1892) volt.
1886-tól 1889-ig a Közmunka- és Közlekedésügyi Minisztériumot, 1889-től haláláig a kereskedelemügyi Minisztériumot irányította.
Baross Gábor, ez a tehetséges, nagyra törő politikus felismerte, hogy az infrastruktúra minőségétől függ az ország fejlődése. Nevéhez fűződik az egységes magyar államvasúti hálózat megszilárdítása, több jelentős magánvasút államosítása, a fiumei kikötő fejlesztése, az első korszerű úttörvény, a magyar tengerhajózás megteremtése, a dunai hajóforgalom fejlesztése, a Vaskapu szabályozása, a Postatakarékpénztár létrehozása stb. Legnagyobb hatású intézkedése - mely európai hírnevet hozott számára - a zónatarifa 1889-es bevezetése volt.
Új vasúti összeköttetéseket létesített, kiépítette a helyiérdekű vasúti hálózatot, hidakat emeltetett és szabályozta a Dunát a Vaskapunál és a Csallóközben. Kiviteli kereskedelmi társaságot alapított, kereskedelmi szerződéseket kötött... Tovább

Fülszöveg

Minden idők legsikeresebb közlekedési, kereskedelmi minisztere Baross Gábor (1848-1892) volt.
1886-tól 1889-ig a Közmunka- és Közlekedésügyi Minisztériumot, 1889-től haláláig a kereskedelemügyi Minisztériumot irányította.
Baross Gábor, ez a tehetséges, nagyra törő politikus felismerte, hogy az infrastruktúra minőségétől függ az ország fejlődése. Nevéhez fűződik az egységes magyar államvasúti hálózat megszilárdítása, több jelentős magánvasút államosítása, a fiumei kikötő fejlesztése, az első korszerű úttörvény, a magyar tengerhajózás megteremtése, a dunai hajóforgalom fejlesztése, a Vaskapu szabályozása, a Postatakarékpénztár létrehozása stb. Legnagyobb hatású intézkedése - mely európai hírnevet hozott számára - a zónatarifa 1889-es bevezetése volt.
Új vasúti összeköttetéseket létesített, kiépítette a helyiérdekű vasúti hálózatot, hidakat emeltetett és szabályozta a Dunát a Vaskapunál és a Csallóközben. Kiviteli kereskedelmi társaságot alapított, kereskedelmi szerződéseket kötött a külfölddel. Külön iparbankot hozott létre, szakkiállításokat szervezett. Bevezette a vasárnapi munkaszünetet az ipari munkásság részére.
Az ipar fejlődésének meggyorsítására 1890-92 között 36 ipari szakma részére adómentességet biztosított. Ipartámogatási politikája eredményeként két év alatt 146 új gyárat alapítottak Magyarországon. Minisztersége alatt fejlődött a magyar malomipar világhírűvé.
Baross felismerte, hogy a korszerű szaktudás nélkül az iparosság kiszorul a piacról. Ezért felállította az Országos Iparoktatási Tanácsot, átszerveztette a tanoncoktatás rendszerét, s 61 új ipari szakiskola alapítását rendelte el.
Baross Gábor nem az elméletek, hanem a gyakorlat embere volt Széchenyi István követője, legsikeresebb "tanítványa". Alkotásai a szabadelvű politika legértékesebb részét jelentik. Vissza

Tartalom

Egy karrier története10
Modernizáció és polgárosodás11
Az ifjúkor12
A képviselőházban14
A Közmunka- és Közlekedésügyi Minisztérium17
Az új államtitkár18
A győri képviselő20
Az új miniszter22
A kereskedelemügyi Minisztérium26
Az egyéniség szerepe28
"Csodálva tekintett rá nemzete"29
Hírközlés32
Posták és távírdák32
A Postatakarékpénztár34
A telefon37
A posta és távírda egyesítése38
Távközlési törvény40
Telefon Budapest és Bécs között41
A távközlési kutatások kezdetei42
Távközlési beruházások43
A Posta- és Távírdatisztképző Tanfolyam44
Postai reformok45
Egy ország érrendszere46
Vasutak vagy közutak46
A közmunka48
Közutak a kiegyezés után50
Reformok az útügyért52
Az első közúti törvény55
Az útadó bevezetése57
A vasutak62
Harc Baross és Tolnay között63
Vasútállamosítás64
A zónatarifa67
A díjszabási politika70
Új beruházások74
Víz, víz, víz76
Árvízi gondok76
A Soroksári-Dunaág78
Vízrajzi adatgyűjtés79
A Tisza folyó80
A Felső-Duna82
A Vaskapu84
Hajózás a dunán90
A fiumei kikötő93
A tengerhajózás95
Kereskedelem, ipar98
Egy ország menedzsere98
Három bő esztendő101
Ipari közigazgatás103
Ipartestületek105
A kereskedelmi és iparkamarák106
Iparfejlesztés110
Új iparfejlesztési törvény114
A közszállítások116
Az Ipari és kereskedelmi Alap és Ipartanács116
Kortársak a vasminiszterről118
Mikszáth Kálmán: A T. Házból118
Junius: Baross Gábor120
Mikszáth Kálmán: A T. Házból123
Mikszáth Kálmán: Az ország halottjáról124
Ajánlott irodalom128
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Baross Gábor Baross Gábor Baross Gábor Baross Gábor
Állapot:
3.480 ,-Ft
28 pont kapható
Kosárba