1.062.439

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az óvodai foglalkozások módszertana II.

az óvónői szakközépiskola III. osztálya számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 311 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-5878-8
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal, fotókkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 58 110.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Környezetismeret (dr. Varga Gábor)5
A környezetismereti foglalkozások módszertanának fogalma, feladata és helye a neveléstudományok rendszerében6
Az óvodai környezetismeret tárgy feladata, helye az óvodai nevelés-oktatás rendszerében8
A magyar óvodai környezetismeret-oktatás történeti előzményei14
Az óvodai környezetismeret-oktatás az első óvodai törvényig (1828-1891)14
Az első óvodai törvénytől a materialista szellemű óvodai környezetismeret-oktatás kialakulásáig (1891-1945)16
A materialista szellemű környezetismeret-oktatás térhódítása (1945-1971)18
A környezetismeret oktatási folyamatának elemzése21
Az ismeretszerzés fázisa22
Az alkalmazás fázisa26
A didaktikai alapelvek érvényesülése a környezetismeret oktatásában30
A környezetismeret oktatásának módszerei36
Az óvodai környezetismeret-oktatás eszközei50
A környezetismeret-oktatás szemléltető- és segédeszközei51
A környezetismeret anyaga és korcsoportonkénti elrendezése57
A környezetismereti foglalkozások típusai62
Az óvónő felkészülése a környezetismereti foglalkozásokra67
A környezetismereti foglalkozások szervezése a részben osztott és az osztatlan csoportokban85
Mellékletek89
Tervezetminta a természetes környezetben tartott foglalkozásokhoz89
Vázlatminta a csoportszobai foglalkozásokhoz93
Matematika (Daróczy Erzsébet - C. Neményi Eszter)98
A matematikafoglalkozások helye, jelentősége az óvodai oktató-nevelő munkában (Daróczy Erzsébet)98
Az óvodai matematikai nevelés célja, feladatai98
Az óvodai matematikai nevelés sajátos elvei104
A különféle gyermeki tevékenységek szerepe a matematikai ismeretszerzésben106
Az alapvető matematikai fogalmak kislexikona (C. Neményi Eszter)108
A matematikai anyag módszertani feldolgozásának ismertetése (C. Neményi Eszter - Daróczy Erzsébet)117
Bevezető játékok, tevékenységek117
A természetes szám fogalmának megalapozása128
Geometria170
A matematikafoglalkozások követelményei185
A matematikafoglalkozások módszerei és eszközei (Daróczy Erzsébet)187
A módszerek megválasztását meghatározó tényezők187
A módszerek alkalmazása188
A foglalkozás eszközei, csoportosításuk194
A matematikafoglalkozások tervezése és szervezése (Daróczy Erzsébet)197
Folyamatos felkészülés a foglalkozásokra197
Közvetlen felkészülés a foglalkozásokra200
A foglalkozások elemzése206
A matematikafoglalkozások tervezése és vezetése a részben osztott és osztatlan csoporban207
Ábrázolás és kézimunka (Báron László - Zsáky István)211
Értelmes látás és tevékenység212
Az ábrázolás és kézimunka fogalma, jelentősége és feladata és óvodapedagógiában212
Mit közöl a gyermek?216
Az óvodás korú gyermek ábrázolásainak fejlődése és jellegzetességei216
Az ábrázolás- és kézimunka-foglalkozások feladata, tartalma234
Az ábrázolás mint megismerő tevékenység244
Az oktatás folyamata244
Az ábrázolás gyakorlata271
Az ábrázolás és kézimunka-tevékenységek szervezeti formái, tárgyi feltételei271
Tervezés285
Az óvónő folyamatos tervezőmunkája, felkészülés a foglalkozásokra285
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem