Előszó
Részlet a könyvből:
Ezra szökése
A hosszan hullámzó kürtjel pihenőre fújt. Most, a nappal ötödik órájában itt a szent város nyugati részén, a műhely zsupfedele alatt oly tűrhetetlen volt a...
Tovább
Előszó
Részlet a könyvből:
Ezra szökése
A hosszan hullámzó kürtjel pihenőre fújt. Most, a nappal ötödik órájában itt a szent város nyugati részén, a műhely zsupfedele alatt oly tűrhetetlen volt a hőség, hogy a római felügyelő karjai már-már elernyedtek. Megszűnt a korbácsok csattogása a fegyencek meztelen felsőtestén; a munkásokról csorgott az izzadtság, nekitámaszkodtak a fedélszéken tartó oszlopoknak és tikkadtan szívták magukba a dombok felől áramló levegőt: ez is forró volt, de legalább nem volt benne lisztpor, mint itt, a malom kellős közepén.
Vissza
Fülszöveg
Az emberi történelem egyik legnagyobb eseményének problémájára, hogy miért választotta a tömeg Krisztus helyett Barabbast, soha nem kaptunk egyértelmű választ. Sőt: egy amerikai közvéleménykutató kísérlet, amelyet ennek a könyvnek megjelenésével kapcsolatban végeztetett a kiadó Prentice Hall, arra az eredményre vezetett, hogy az egyébként bibliaismerő amerikai nép ötven százaléka egyáltalán nem tudott választ adni a kérdésre, hol találkozott Barabbas nevével és milyen jelentőséget tulajdonít e névnek. Huszonöt százalék csak akkor emlékezett rá, amikor a kérdezők idézték János evangéliumából, hogy »ez a Barabbas pedig tolvaj vala«. Igen ... mondták, valami tolvaj volt, akit Pontius Pilátus a tömeg kívánságára Krisztus helyett szabadonbocsátott. Mindössze tíz százaléknak élt a tudatában, hogy ez a Barabbas több lehetett, mint egyszerű tolvaj és valami mélyebb okának kellett lennie, amiért a jeruzsálemi tömeg az ő életét fölébe helyezte Krisztusénak.
De vajjon ki volt Barabbas? Az Új...
Tovább
Fülszöveg
Az emberi történelem egyik legnagyobb eseményének problémájára, hogy miért választotta a tömeg Krisztus helyett Barabbast, soha nem kaptunk egyértelmű választ. Sőt: egy amerikai közvéleménykutató kísérlet, amelyet ennek a könyvnek megjelenésével kapcsolatban végeztetett a kiadó Prentice Hall, arra az eredményre vezetett, hogy az egyébként bibliaismerő amerikai nép ötven százaléka egyáltalán nem tudott választ adni a kérdésre, hol találkozott Barabbas nevével és milyen jelentőséget tulajdonít e névnek. Huszonöt százalék csak akkor emlékezett rá, amikor a kérdezők idézték János evangéliumából, hogy »ez a Barabbas pedig tolvaj vala«. Igen ... mondták, valami tolvaj volt, akit Pontius Pilátus a tömeg kívánságára Krisztus helyett szabadonbocsátott. Mindössze tíz százaléknak élt a tudatában, hogy ez a Barabbas több lehetett, mint egyszerű tolvaj és valami mélyebb okának kellett lennie, amiért a jeruzsálemi tömeg az ő életét fölébe helyezte Krisztusénak.
De vajjon ki volt Barabbas? Az Új Testamentum, ahol többször is találkozunk Barabbas nevével, csak rövid sorokban emlékezik meg az emberről, aki ott állt Krisztus mellett a római helytartó törvényülő házának lépcsőjén és örök időkre hőse lett a világrengető eseménynek. Többnek kellett lennie egyszerű sivatagi rablónál, mert hiszen Pontius Pilátus maga se hitte, hogy az »értékes fogoly« helyett, aki Krisztus személyében a kezei között volt, a zsidó nép elfogadja majd egyikét a közönséges raboknak, akikkel akkortájt zsúfolva voltak a római börtönök és kényszermunka-telepek.
Békessy Imre könyve az első mélyebb, átfogóbb kísérlet, kielégítő választ adni a nagy kérdésre : ki volt Barabbas? Egy izgalmas regény keretében, amely képet ad Krisztus koráról, az elnyomatásról, amelyben a zsidó nép a római iga alatt szenvedett, elvonulnak szemeink előtt a bibliai események, amelyek kitermelték Barabbast és valahogy inkább érthetővé teszik a kegyetlen választást Krisztus és Barabbas között.
Vissza