1.066.542

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gyakorlatközelben

A projektmódszer óvodai alkalmazása

Szerző
Lektor
Kolozsvár
Kiadó: Ábel Kiadó
Kiadás helye: Kolozsvár
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 331 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 973-114-152-9
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A reformpedagógia reneszánszaként egyre inkább elterjedőben levő projektek általi tanítás egy új oktatási szemlélet mielőbbi meghonosodásának igényét jelzi az iskolarendszer minden szintjén, mind... Tovább

Előszó

A reformpedagógia reneszánszaként egyre inkább elterjedőben levő projektek általi tanítás egy új oktatási szemlélet mielőbbi meghonosodásának igényét jelzi az iskolarendszer minden szintjén, mind az oktatásirányítás, mind a pedagógusok körében. Az új szemlélethez - amely az oktatási tartalmakban jórészt a fejlesztés eszközét és nem kizárólagos célját látja; nem a követelményekre, hanem a gyermekekben meglévő lehetőségekre, különbözőségekre és szükségleteikre helyezi a hangsúlyt - új tananyagtartalmakat, új módszereket, új tantárgyi szerkezetet kell biztosítani. Legfőképpen pedig fel kell készíteni az új kihívásokra a pedagógusokat és a pedagógusjelölteket. A kötet által egyik fő célunk éppen ebben a felkészülésben, a mindennapok gyakorlati kérdéseiben, a kihívások pedagógiájának megélésében segítséget nyújtani a gyakorló kollégák számára.
Amint a címben is jeleztük, gyakorlatközeibe kerül a kötetben a projektmódszer óvodai alkalmazása. Célunk megvalósítása érdekében 2011 májusában pályázati felhívást intéztünk a romániai magyar óvodapedagógusokhoz. Olyan gyakorló óvodapedagógusok jelentkezését vártuk, akik integrált tevékenységeik során rendszeresen alkalmazzák a projektmódszert, s erről írásban be is tudnak számolni. Előnyben részesítettük az egyéni pályázatokat, de intézmények pályázatát is elfogadtuk. Az óvodai tanterv hat integrált témakörébe illeszkedő eredeti projekttémák kidolgozását vártuk. Felhívásunkra hat megyéből (Kolozs: 8, Szatmár: 5, Hargita: 28, Kovászna: 3, Bihar: 3, Maros: 6) összesen 53 alaposan kidolgozott pályamunka érkezett be. A XXI. század modern technológiája lehetővé tette, hogy kisebb települések pedagógusaihoz is eljuthasson a pályázati felhívás híre, s így ők is bemutathatták munkájukat. A hat megye nagyobb városaiból, illetve kisebb településekről is - Csíkszentdomokos, Parajd, Nyárádremete, Ditró, Magyarszovát, Szamosújvár, Atya stb. - érkeztek projektek. A legkedveltebb témák a meséhez, az őszhöz (a gyümölcsökhöz) és a környezetvédelemhez kapcsolódnak.
A szakszerűen összeállított projektek segítséget nyújthatnak azok számára, akik pályakezdő pedagógusokként még bátortalanok, bizonytalanok. Azt sem szabad azonban figyelmen kívül hagyni, hogy - habár a projektpedagógia sikerének titka az alapos dokumentáció összeállítása -, a lényeg mégsem a szép papírmunka, hanem a megvalósítás, a gyermekek által megélt élmény, a valódi tapasztalati tanulás. A projektmunkákhoz csatolt sok-sok fénykép bizonyítja, hogy az erdélyi magyar óvodákban gyermekeink szép élményekben részesülnek. Köszönet illeti ezért a lelkes óvónőket! Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 7
1. PROJEKTMÓDSZER AZ AKTÍV TANULÁS SZOLGÁLATÁBAN 9
2. A PROJEKTMÓDSZER TANULÁSELMÉLETI HÁTTERE 18
3. A PROJEKTMÓDSZER ÉS AZ AKTUÁLIS ÓVODAI TANTERV KIHÍVÁSAI 28
4. MÓDSZERTANI TÁMPONTOK A PROJEKTOKTMÓDSZER GYAKORLATI ALKALMAZÁSÁHOZ 37
5. ÓVODAI PROJEKTEK 56
KI VAGYOK? KIK VAGYUNK? 57
BOSZORKÁNYOK (Tót-Harsányi Éva, Sebestyén Irma) 59
ELJÖTT A SZÜRET. ITT VAN (Tollvaj Katalin) 67
MIKOR, HOGYAN ÉS MIÉRT TÖRTÉNIK? 74
A VILÁG CSODÁI (Deszke Enikő) 76
A KENYÉR MESÉJE (Pándi Beáta) 86
FŰBEN-FÁBAN ORVOSSÁG (Pándi Beáta) 93
AZ ALMA (Dániel Margit) 101
AZ ALMA (Miklós Réka) 107
ŐSZI GYÜMÖLCSÖK: A DIÓ (Karda Margit) 113
TALÁLTAM EGY FALEVELET - FÁK (Kisgyörgy Katalin) 121
SZERESSÜK A FÁKAT! (Sipos Anna) 128
A GÓLYA (Szőcs Teréz) 136
KICSI FÉSZKEN A TOJÁS, KICSI, MÉGIS ÓRIÁS (Moldván Erika) 140
A GYAPJÚ (Görbe Ágnes) 149
HULLADÉKKEZELÉS - ÚJRAHASZNOSÍTÁS AZ ÓVODÁBAN (Bimbó Zita) 155
ZÖLD HÉT ÖKOLÓGIAI HÉT A FÖLD VILÁGNAPJA ALKALMÁBÓL (Bimbó Zita) 162
EGY SZEBB ÉS EGÉSZSÉGESEBB HOLNAPÉRT! KIS
KÖRNYEZETVÉDŐK NAGY MUNKÁBAN! (Szabó Szidónia) 170
ÉDES ŐSZ (Jakab Klára-Katalin, Sükösd Hajnal) 181
GYALOGOLJ ÉS BICIKLIZZ! (Lészai Emőke) 189
KÜLÖNBÖZŐ KEREKEK (Tót-Harsányi Éva, Sebestyén Irma) 199
ÉGITESTEK BOLYGÓK, CSILLAGOK ŰRUTAZÁS (Dobri Erika) 207
CSILLAG CSOPORTUNK CSILLAGA (Szentes Réka) 213
HOGYAN FEJEZZÜK KI ÉRZELMEINKET? 218
MESE, MESE, MÁTKA (Barta Éva) 220
BÁTRAN TIGRISSEL! (Lazsádi Csilla) 228
BOGYÓ ÉS BABÓCA (Fodor Emőke) 237
„ANYÁK NAPJA FELVIRRADT" (Szabó Szidónia) 244
KI ÉS HOGYAN TERVEZ/SZERVEZ EGY TEVÉKENYSÉGET? 255
A KÖNYV (Demeter Gyöngyi-Ileana) 257
MENTSÜK MEG MESEORSZÁGOT! (Domokos Erika) 263
MI VAGYUNK A MESTEREK, ÜGYES KEZŰ EMBEREK (Tollvaj Katalin) 268
ÉLET A FÖLDÖN 275
AZ EMBEREK ÁLTAL LAKOTT FÖLD (Bálint Svella Éva) 277
BOGARAK, ROVAROK, KÉTÉLTŰEK „ZÜMMÖGŐK ÉS RÖPKÖDŐK" (Bedőházi Emese, Pethő Enikő) 287
GYEREKEK! ÓVJUK A TERMÉSZETET! (Mikó Zsuzsanna) 293
A LÁNG (Csetri Enikő)
BOGARAK, ROVAROK ÉLETE: A KATICABOGÁR (István Tünde) 308
MI VAGYOK? MILYEN SZERETNÉK LENNI? 314
KALANDOZÁS A MESTERSÉGEK VILÁGÁBAN (Kukta Annamária, Boitor Nóra) 315
MESTERSÉGEM CÍMERE (Oláh Katalin Orsolya) 324
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem