kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Bliss Alapítvány |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 305 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-8146-26-5 |
Bevezető gondolatok | 9 |
Előszó | 10 |
Azaz mihez kezdjen a farokkal bírók társadalmában az, akinek cseppnyi farkincája sincsen - spanyol mese a másságról | |
1. fejezet | 14 |
Gyermek születik | |
A sérült gyermek és családja korán elindul a bánatkővel kirakott úton | |
Honnan lehet egyáltalán tudni, hogy valami nincs rendben? Mi a jobb, ha megmondják vagy ha letagadják? | |
Így vagy úgy, az ilyenfajta információ mindenképpen méreg... | |
Nevet kap a névtelen: tanulságos kérdések | |
2. fejezet | 27 |
A családi mint rendszer | |
Működési szabályok | |
A sérült gyermek hatása a családra, s a hatást befolyásoló tényezők | |
Család vagyunk-e még vagy átalakultunk bolondok házává? | |
A családi időszámítás új egységei: első krízis, második krízis és sorban a többi | |
3. fejezet | 46 |
A szülő is csak ember! | |
Mi történik a házassággal, ha "hibás a termék"? | |
Ki viseli könnyebben a terheket, a nők vagy a férfiak? | |
Eltérő szerepfelfogások, eltérő szerepkonfliktusok | |
Nő vagyok én még egyáltalán? | |
Jó anya - rossz feleség, avagy lehet-e jó az a feleség, aki anyának rossz? | |
Anyák, apák egyedül: ki vállalná a más sérült gyermekét | |
4. fejezet | 65 |
És mi történik a testvérekkel? | |
Ha van, az a baj, ha nincs, az... | |
Kinek van ideje figyelni a nagyobb gyerekekre? | |
Szabad-e haragudni a beteg testvérre? | |
Az elfojtott gyermeki harag is bűntudatot szül | |
A tiszta, értelmes, őszinte beszéd, a szülő és gyermek közt szabadon áramló gondolatok sok későbbi bánatot megtakaríthatnak | |
A meg nem kérdezett kérdések | |
5. fejezet | 80 |
A hiányzó szabályok: milyen táviratot illik küldeni, ha rokonunk, vagy barátunk gyermeke sérülten jön a világra? | |
Rossz a hallgatás, de a beszéd sem jobb | |
Kinek mit, mennyit, mikor, hogyan: az információ megosztásának nehézségei | |
Kellemetlen rokonok, neveletlen idegenek | |
A nagyszülők vesztesége | |
A barátságot éppen arra kell használni, amire való! | |
6. fejezet | 97 |
Az elfogadás mint folyamat | |
Gyász: tagadás, elszigeteltség, harag, alku, depresszió, elfogadás | |
A gyilkos évfordulók | |
Elfogadni? Könnyű azt mondani | |
Szavakban igen - tettekben nem | |
A megbékéléshez az elfogadáson keresztül vezet az út | |
Mi ilyenek vagyunk, ő meg olyan: kórustag, aki csak tapsolni tud | |
Ne feledjük, nincs két világ, mindannyiunknak ugyanabban kell élnünk | |
7. fejezet | 114 |
Gyakorlati kérdések | |
Meg kellene szervezni az életet, de hogyan? | |
Anya, ápolónő, gyógytornász, szakácsnő, feleség, takarítónő, tanár: hány keze van egy anyának? | |
Biztos, hogy a lepedőt ki kell vasalni? | |
Étkezés, pihenés, torna, szabadidő: nemcsak a gyereknek jár! | |
8. fejezet | 138 |
Hogy lehet egy ilyen gyereket fegyelmezni, kötelességtudatra, munkára nevelni? | |
Széttépheti-e a testvére babáját és felfalhatja-e a csokoládéját, csak azért, mert ő amolyan "másféle" gyermek? | |
Nincs szívem rászólni, hisz annyira kis gyámoltalan... | |
Ő is, mi is, mindenki jól jár, ha megtanul viselkedni | |
9. fejezet | 159 |
Az új rém: a kamaszkor | |
Szexualitás a testileg és a szellemileg fogyatékos fiataloknál | |
A szexuális kultúra alapja a megfelelő informáltság és a jó énkép | |
Az énkép alkotóelemei | |
És mi vár a szülőkre a kamaszkor után? | |
Kirepül-e a házból a sérült madár? | |
Mi lesz az időközben felnőtt gyerekkel, ha mi egyszer... | |
10. fejezet | 184 |
Ezt is én szültem, ezt is felnevelem! | |
De hol, otthon vagy intézetben? | |
Hol jobb neki? | |
És melyik jobb nekünk? | |
Az intézeti hierarchia gyermekszemmel | |
A három kritikus kérdés: miért, mikor és hova | |
Közös döntés | |
Jó helyek és rossz helyek | |
A tények és az érzelmek vizsgálata | |
11. fejezet | 199 |
Szülők és szakemberek: elkerülhetetlen-e a harc? | |
Az orvos dilemmái | |
Tulajdonképpen kié a gyerek? | |
Jellegzetes konfliktusforrások | |
A szülő nemcsak ellenség, hanem partner is lehet a gyógyításban, nevelésben, tanításban egyaránt | |
A tökéletes szülő | |
A tökéletes szakember | |
A szülő önmagának feltett kérdései | |
12. fejezet | 219 |
A szülőcsoportok kialakulása | |
A szülők, apák és anyák, egyszersmind emberek a maguk jogán, megosztani való örömökkel és bánatokkal | |
Mit nyújt tagjainak a csoport? | |
A csoport hatalma | |
Ahogy az érzelmes, régi dal mondja: "Fogjuk meg egymás kezét..." | |
13. fejezet | 230 |
Zárszó | |
14. fejezet | 232 |
Magyar és angol nyelvű irodalomjegyzék | |
Függelékek | |
Szakkifejezések szótára | 235 |
Gyógypedagógiai intézmények listája | 243 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.