Előszó
Bármely rendszer sikeressége megjósolható.
- állítja a siker filozófusa, Ichak Adizes szervezetfejlesztő -
"Bármely rendszer sikeressége megjósolható, legyen az egy ember, egy család, egy üzleti...
Tovább
Előszó
Bármely rendszer sikeressége megjósolható.
- állítja a siker filozófusa, Ichak Adizes szervezetfejlesztő -
"Bármely rendszer sikeressége megjósolható, legyen az egy ember, egy család, egy üzleti vállalkozás, vagy akár egy ország. A siker mindig azon múlik, hogy a külső és belső marketing milyen viszonyban áll egymással.
A külsői marketing azt jelenti, hogy a rendszer mennyi energiát fektet céljainak elérésébe. Egy üzleti vállalkozás esetén ez az értékesítés lehet; az egyén számára a kihívásoknak való megfelelés, a karriert segítő célkitűzések megvalósítása.
A belső marketing azt jelzi, hogy ki mennyi energiát fordít a rendszer működésének elősegítésére. Míg a kifelé irányuló marketing annak függvénye, hogy a képességeket milyen jól sikerül összhangba hozni a lehetőségekkel, addig a belső marketing a különös bizalmon és tiszteleten múlik.
Minden rendszernek egy adott időpontban egy adott mennyiségű energia áll rendelkezésére. Egy embernek például legfeljebb 24 órából állhat a napja, egy országnak adott lélekszámú lakossága, illetve erőforrásai, energiái vannak. Tézisem szerint minden rendszer először a belső marketing felé fordítja energiáit és csak az ezen felül megmaradó energiából végez külső marketinget. Hogy egy pszichológiai példát mondjak: az önértékelés nélküli ember, akinek nincs önbizalma, minden energiáját belül használja fel és csak nagyon kevés jut arra, hogy a külvilág kihívásainak megfeleljen. Mi tehát a tennivaló? Önértékelését, önbizalmát kell erősítenie, és az így felszabaduló energiái azután kifelé irányíthatók."
Vissza