kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 782 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Két mű egy kötetbe kötve. Kézirat. A Metodikai olvasókönyv 1973-ban jelent meg. |
AZ OROSZ NYELV ÉS IRODALOM OKTATÁSÁNAK MÓDSZERTANA (Megjelent 170 példányban) | |
Előszó | 3 |
Az orosz nyelvoktatás módszertanának tárgya és feladata | 7 |
Az orosz nyelvoktatás bevezetésének fontossága és kultur-politikai jelentősége | |
Az orosz nyelvtanítás módszertanának tárgya | |
Az orosz nyelvoktatás módszertanának kapcsolata más tudományokkal | |
A módszertan kutatási módszerei | |
A hazai modern nyelvoktatás és az orosz nyelvoktatás történetének vázlata | |
Az orosz nyelv oktatásának célkitűzései az általános középiskolában | 27 |
Az orosz nyelv oktatásának hármas célja | |
Az orosz nyelv oktatásának nevelési feladatai | 36 |
Dialektikus materializmusra való nevelés | |
A szocialista hazafiságra és nemzetköziségre nevelés | |
A helyes közösségi szellem és magatartás nevelése | |
Nevelés a munka szeretetére és megbecsülésére | |
Az öntudatos fegyelemre nevelés | |
Az életöröm, vidámság, optimista szemlélet nevelése | |
A didaktikai alapelvek és módszerek érvényesülése az orosz nyelv oktatásában | 46 |
Alapelvek | |
Alapmódszerek | |
Módszer és eljárás | |
Az alapelvek és az alapmódszerek, illetve módszerek összefüggése és kölcsönös viszonya | |
Az orosz nyelvi kiejtés-olvasás-írás tanításának módszerei | 67 |
A kiejtés | |
Olvasás | |
Írás | |
A szókincs tanítása | 132 |
A szó | |
A szavak jelentésének feltárása | |
Szemantizáció | |
A szókincs állandó és tervszerű gazdagítása | |
A szavak állandó és tervszerű gyakorlása, ismétlése | |
A szavak rendszeres ellenőrzése és számonkérése | |
A nyelvtanítás módszerei | 186 |
A nyelvtani jelentés és a nyelvtani kifejező eszköz | |
A névszóragozás horizontális és vertikális tanítási módja | |
Az analízis | |
A szintézis | |
Az indukció | |
A dedukció | |
Az esetek fogalmának kialakítása | |
A főnévragozás gyakorlása | |
A nyelvtani elemzés | |
A szövegfeldolgozás módszerei | 218 |
Analitikus olvasás | |
A hagyományos feldolgozási mód | |
A fordítás és fajai | |
Az előkészítő eljárás | |
Szintetikus olvasás | |
A szóbeli és írásbeli kifejező készség kialakítása és fejlesztése | 239 |
Az irodalomolvasás | 261 |
Az irodalmi művek tanulmányozásának három fokozata | |
Az irodalmi szemelvények feldolgozásának három fő szakasza | |
A szövegelemzés mozzanatai és fontosabb eszközei | |
Az orosz nyelvi tanítási óra | 269 |
A tanulók írásbeli munkái | 297 |
Felkészülés az orosz nyelvi órára | 309 |
A tanulók egyéb nyelvtanulási formái | 332 |
Szemléltetés az orosz nyelvi órán | 340 |
METODIKAI OLVASÓKÖNYV (Megjelent 580 példányban) | |
Dr. Babos Ernő: A módszertanok dolgában | 5 |
V. A. Artyomov: A beszédlélektan néhány kérdése az idegen nyelvű beszéd tanításával kapcsolatban | 18 |
V. A. Beljajev: Az idegen nyelven való beszélés lélektani sajátosságai | 29 |
John B. Carrol: A pszichológiai elmélet és a pedagógiai kutatás hozzájárulása a nyelvoktatáshoz | 44 |
Dr. Krammer Jenő: Az idegen nyelvek tanítása a felnőttek nyelvoktatásának szemszögéből | 58 |
Lux Gyula: Milyen kérdések foglalkoztatták a nyelvtanítókat a multban? | 95 |
I. Anyicskov: Az idegennyel-oktatás nem kielégítő szinvonalának alapvető okai | 107 |
R. Lado: lnaguage Teaching (részletek) | 123 |
Dr. Banó István: Szóbeliség-írásbeliség az idegennyelv-oktatásban | 135 |
Kosaras István: A nyelvoktatás szóbeli kezdő szakaszáról | 146 |
A vita tanulságai. Szerkesztőségi cikk | 156 |
Dr. Szathmári István: Az anyanyelv és a tanult nyelv kapcsolata a nyelvtanulás folyamatában | 174 |
B. Dutton: Nyelvészeti magatartás és nyelvtanulás | 203 |
Dr. Rosta Sándor: A tantervi anyag feldolgozási módjai | 209 |
M. N. Vjatutnyev: nyelvoktatási modellek Palmer, French, Hornby, Fries, Menon műveiben | 217 |
Szoboszlay Miklós: A struktúrális modellek szerepe a nyelvoktatásban | 227 |
Mikó Pálné: Mondatmodellek a nyelvoktatásban | 238 |
Dr. Hell György: Struktúrák és nyelvoktatás | 254 |
Kosaras István: Az idegen nyelvű szemantizálásról | 261 |
R. Denninghaus: Az egynyelvű jelentésmagyarázat problémái | 269 |
Petar Guberina: Az audió-vizuális globális-strukturális módszer | 286 |
Wolfgang K. H. Fischer: Az idegennyelvi laboratórium | 307 |
Dr. Bolla Kálmán: Nyelvi laboratórium az idegennyelvszakos tanárképzésben | 325 |
Dr. Tálasi Istvánné: A modern technikai eszközök felhasználása az idegen nyelvek oktatásában | 340 |
Dr. Fülöp Károly: Orosz nyelvi beszédgyakorlatok magnetofonnal | 357 |
Theodore Huebener: Az audio-linguális módszer hiányosságairól | 365 |
Dr. Hadas Ferenc: Idegen nyelvek programozott tanitásának kérdései | 369 |
T. A. Iljina: Új irányzatok az USA programozott oktatásában | 385 |
Dr. Hada Ferenc: Programozott oktatási kisérlet II. éves orosz szakos hallgatók nyelvoktatásában | 400 |
Dr. Juhász János: Tudatosítás vagy automatizálás? | 418 |
Dr. Balogh István: Készség-e a beszédkészség? | 428 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.