A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A szakszervezetek kulturális, agitációs és propagandamunkájának kézikönyve

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Népszava Lap- és Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 246 oldal
Sorozatcím: Szakszervezeti aktivisták kézikönyve
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-322-335-0
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezető3
A szakszervezetek nevelő munkája5
A nevelő munka helye a szakszervezetek tevékenységében5
A kultúra, az agitáció és a propaganda viszonya a nevelő munkához7
A meggyőzés viszonya a mozgalom más feladataihoz8
A nevelő munka célja, tartalma, feladata9
A kulturális, agitációs és propagandamunka irányítása az alapszervezetekben11
A feladatokat a testület határozza meg11
A kulturális, agitációs és propagandabizottság12
A munkabizottság feladata12
Együttműködés és munkamegosztás13
Együttműködés a munkahelyen13
Kapcsolat a tanácsi szervekkel14
Kulturális, agitációs és propagandamunka feltételei14
Személyi feltételek14
Tárgyi feltételek15
Pénzügyi feltételek15
A végrehajtás segítése, ellenőrzése16
A kulturális, agitációs és propagandamunka tervezése17
A nevelő hatások egymásra épülése17
A kulturális nevelés tartalma17
Az agitációs és propagandamunka tervszerűsége18
Minden rétegre terjedjen ki a tervezés20
Közüggyé kell tenni a művelődést, az ismeretterjesztést20
Eljutni az egyes emberekhez21
Kulturális nevelő munka az alapszervezetekben22
Munkahelyi művelődés23
Közművelődés és munkahelyi művelődés23
A szakszervezetek kulturális nevelőmunkája és a munkahelyi művelődés24
A szakszervezetek kulturális munkája24
Az oktatás és a munkahelyi művelődés25
A munkahelyi művelődés hatása túlmutat a munkahelyen25
Munka és műveltség25
Demokratizmus és művelődés26
A munkahelyi művelődés tartalma26
A munkahelyi művelődés irányítása27
A munkahelyi művelődés tervezése28
A munkahelyi művelődési bizottságok30
A munkahelyi művelődés anyagi feltételei35
Nevelő munka egyes rétegek között37
Művelődés a munkásszállásokon40
Művelődés a szocialista brigádok közösségeiben41
A művelődési vállalások41
A vállalások értékelése42
A munkahelyi kulturális és politikai tevékenység egyéb formái, módszerei42
A tudományos ismeretterjesztés43
Vetélkedő43
Tanfolyamok43
Szakkörök44
Klubok44
A szabadidős, szórakoztató rendezvények46
Munkahelyi közélettel kapcsolatos programok46
Kiállítások, bemutatók, vásárok48
Tanfolyamok, klubok, szakkörök49
Táncos rendezvények, helyi sokadalmak50
Vetélkedők, játékok50
Tömegsport, turisztika51
Egyéb szabadidős programok52
Kapcsolódás a központi rendezvényekhez52
Művelődési otthonok54
A művelődési otthonok feladatai54
A szakszervezeti művelődési otthonok szerepe55
A munkahelyi művelődés segítése55
A mozgalmi munkában való közreműködés56
A művelődők körének bővítése56
A mindennapi kultúra fejlesztése57
Szabadidő, szórakozás58
Lakóterületi funkció58
A művelődési otthon típusai, besorolásuk59
Művelődési otthon létesítése, fenntartása, működése59
A működés főbb követelményei60
A művelődési otthon vezetése61
A szakszervezeti művelődési otthonok irányítása61
A működés személyi feltételei63
A működés tárgyi feltételei64
A működés anyagi feltételei65
A munkahelyi művelődés alapintézménye: A könyvtár. Az olvasás, a könyv, a könyvtár szerepe a művelődésben67
Könyvtári hálózatok Magyarországon68
A szakszervezeti közművelődési könyvtárak68
A munkahelyi könyvtári ellátás fontossága, előnyei69
A szakszervezeti közművelődési könyvtárak fő feladatai69
Könyvtártípusok71
Központi könyvtárak71
Körzeti könyvtárak72
Önálló könyvtárak72
Letéti könyvtárak72
Művelődési otthonokban működő könyvtárak73
Az üdülők könyvtárai73
Gyermek- és ifjúsági könyvtárak73
A szakszervezeti könyvtárak együttműködési kapcsolatai74
A szakszervezeti és a műszaki könyvtárak együttműködése74
Az egészségügyi intézmények könyvtári ellátottsága74
A tanácsi könyvtári hálózattal való kapcsolat75
A könyvtárak működési feltételei75
A könyvtári állomány76
Az állomány nyilvántartása, feltárása, védelme77
A könyvtár elhelyezése, nyitvatartási ideje77
A könyvtáros78
A könyvtár gazdálkodása79
A könyvtárak nevelő munkája79
Igényfeltárás79
Igénykeltés80
Az olvasók kiszolgálása, a kölcsönzés és egyéb szolgáltatások80
A könyvtári munka irányítása, ellenőrzése81
Az irodalmi nevelés egyéb eszközei83
A munkahelyi kdönyvterjesztés83
Az irodalmi nevelés közösségi formái83
Felnőttek oktatása, képzése84
Szakszervezetek és a felnőttképzés84
Munkamegosztás a felnőttképzésben85
Feladatok a felnőttképzésben86
A felnőttképzés rendszere87
Az iskolarendszerű felnőttoktatás formái és lehetőségei87
Felnőttek szakmunkásképzése88
Általános szakmunkás-továbbképzés90
Mesterszakmunkás-továbbképzés90
Művezetőképzés91
Középfokú végzettségű szakemberek továbbképzése91
Az alapszervezetek feladatai a továbbtanulás támogatásában91
A tanuláshoz fűződő egyéni és közérdek feltárása, a vállalati szemlélet formálása91
A dolgozók iskolai tanulásának ösztönzése93
A tanulás feltételeinek megteremtése és folyamatos segítése93
A tanulást ösztönző munkahelyi légkör kialakítása94
Kihelyezett osztályok, tagozatok létesítése94
A munkahelyek és iskolák kapcsolatának erősítése94
A továbbtanulók tanulmányi munkájának támogatása96
Milyen tanulmányi kedvezmények illetik meg a dolgozókat?96
Kedvező munkaidő-beosztás96
Tanulmányi munkaidő-kedvezmények96
Szakmunkások előkészítő tanfolyamai96
A SZET-ek megalakítása97
A műszaki SZET97
A SZET kibővítése, továbbfejlesztése98
Keresettérítés98
A SZET bázisai az üzemek és a vállalatok98
Felvételi előkészítő bizottságok (FEB)100
A FEB-ek hatóköre101
A FEB-ek közoktatás-politikai jelentősége102
A FEB-ek segítésének főbb területei és irányai102
A szakmunkástanulók iskolán kívüli nevelése103
Az általános művelés elmélyítése103
A jövő munkásnemzedéke104
Pályaválasztás104
A reform végrehajtásának segítése104
A szakszervezeti mozgalom és intézményhálózat a szakmunkástanulók nevelésének szolgálatában105
A fiatalok aktivitásigénye 106
Az önművelés eszközei, feltételei106
A műveltség döntő eleme a világnézet107
Pedagógiai célú együttműködés az iskolákkal107
A művészeti nevelés feladatai107
A művészetek és a művészeti nevelés szerepe108
Művészetpropaganda a munkahelyeken109
Film a közművelődésben109
Színház és közönség110
Képzőművészeti ismeretterjesztés111
Múzeum- és tárlatlátogatások, kiállítások szervezése111
Üzemi kiállítások rendezése111
Művészbarát körök112
A zene szerepe a művépszeti nevelő munkában112
Az amatőr művészeti mozgalom112
Az együttesek szervezésével kapcsolatos teendők113
Az együttesek irányításának szakszervezeti feladatai115
Énekkarok és népdalkörök115
Népitánc-együttesek116
Színjátszó együttesek117
Zenekarok117
Amatőr filmezés117
Fotókörök118
Képzőművészeti körök118
Bábegyüttesek118
A szakszervezeti mozgalom művészeti díja, ösztöndíja119
Az amatőr művészeti együttesek minősítése, bemutatkozási, fellépési lehetőségei120
A szakszervezetek agitációs és propaganda munkája121
A szakszervezeti agitáció és a propaganda hivatása121
Az agitáció és a propaganda a meggyőződés és cselekvés alakításának egyik eszköze122
Az agitáció fogalma122
A propaganda fogalma122
Az agitáció és a propaganda különbözősége és kölcsönhatása a gyakorlatban123
Az agitáció és a propaganda segít a valóság megismerésében és a gondolkodás, magatartás helyes irányú formálásában124
A szakszervezeti agitáció és propaganda kompetenciaterülete125
Az agitáció és propaganda nem helyettesíthet, de segíthet más munkaterületeket125
Az agitáció és a propaganda elválaszthatatlan a mozgalom más területeitől126
Az agitáció és a propaganda szerepének alakulása127
A szakszervezeti agitáció és propaganda tartalma128
A tartalom forrásai és összetevői129
Állandó és változó tartalmi elemek130
Az agitáció és propaganda tartalmában megjelenik a marxizmus-leninizmus131
A párt politikájának, a szocialista társadalom feladatainak, céljainak segítése131
A szocialista demokrácia és az agitációs, propagandamunka kapcsolata132
A szakszervezeti élet megismertetése, vonzóvá tétele133
A gazdaságpolitika, a gazdálkodás segítése137
A szocialista építés időszakának megismertetése140
Szocialista hazafiságra, proletár internacionalizmusra nevelés142
Az emberi tényezőkben rejlő lehetőségek143
A kedvezőtlen tudati jelenségek elleni harc144
Az agitáció és a propaganda módszerei, eszközei147
Az írásos agitáció és propaganda148
A szakszervezeti sajtó149
Az alapszervezetek feladatai a sajtóterjesztésben151
Az agitáció egyéb írásos eszközei154
A propaganda írásos eszközei158
Az alapszervezetek feladatai a szakszervezeti irodalom terjesztésében163
A szóbeli agitáció és propaganda164
A szóbeli agitáció és propaganda általános követelményei165
A mondanivalónk szerkezete165
Az előadás vázlata, a kidolgozás167
A szóbeli gondolatközlés169
A szóbeli agitáció fórumai170
Az egyéni agitáció170
A csoportos agitáció171
A csoportos agitáció formái172
A szóbeli agitáció tömeges fórumai173
A szakszervezeti oktatás rendszere175
A szakszervezeti tagság politikai oktatása176
A szakszervezeti bizottság feladatai a tömegpolitikai oktatási év előkészítésében178
A szakszervezeti bizottságok feladatai az oktatási év során180
A propagandisták felkészítése180
A szakszervezeti tanfolyamok információs források is181
A tisztségviselők képzésének feladatai182
A szakszervezeti bizalmiak felkészítése184
A szocialista brigádvezetők képzése186
A partner gazdasági vezetők felkészítése186
Az oktatási bázisokon folyó képzés187
A szakszervezet iskolák, oktatási központok187
A SZOT Balatonfüredi Oktatási Intézete188
A SZOT Központi Iskola189
Szakszervezeti napok190
Szakszervezeti elméleti konferenciák191
Ismeretterjesztő előadások191
Szellemi vetélkedők191
Szemléltetés az agitációs és a propagandamunkában192
A szemléltető agitáció192
Plakátok, képes híradók192
Falitáblák, versenytáblák, grafikonok és diagramok196
Filmek, kisfilmek197
Üzemi kiállítások198
A szemléltető propaganda199
A szakszervezeti agitáció és propaganda új eszköze: a video200
A video szerepe az agitációban és tájékoztatásban200
A video: oktatási segédeszköz201
A videokészítés minimális követelményei202
Kész videoműsorok beszerzésének lehetőségei203
Demonstrációs táblák203
Oktatófilmek203
Dia- és írásvetítő204
Műszerek, makettek, modellek205
A szakszervezeti információ205
A kétirányú információáramlás összekapcsolódása206
Az információ fogalmáról207
Társadalmi információ208
Az információkészítés és -felhasználás politikai felelősséggel jár208
Közvélemény - közhangulat210
A szakszervezeti információ rendszere211
Az információ összegzése214
Az információ típusai215
A szakszervezeti információ helye, szerepe a mozgalomban215
Az információk realitását javító tényezők 217
Az agitáció és propaganda szervezete, követelményei220
A szervezeti rendszer220
Állandóság és időszakosság a tartalomban222
Pontosság és gyorsaság az agitációs és propagandamunkában223
Önállóság224
Nyíltság, őszinteség225
Konkrétság226
A meggyőző erő növelése227
Az ismeretek felfrissítése227
Apró és nagy ügyek227
A mozgalmi stílus erősítése228
Önpropaganda, eredménypropaganda229
Összehangoltság230
Az agitációban és a propagandában hasznosítható lélektani ismeretek231
A felnőttkor néhány sajátossága az agitációs és propagandamunka szemszögéből231
Az agitációt és propagandát segítő neveléslélektani törvényszerűségek233
Az agitáció és a propaganda az érdeklődésre építsen235
Az érdeklődés felkeltésének általános törvényszerűségei236
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem