1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vasutas Települések Szövetsége 1994-2004

Tíz éves a Vasutas Települések Szövetsége

Szerző
Lektor

Kiadó: Vasutas Települések Szövetsége
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 72 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-217-287-6
Megjegyzés: Készült 400 példányban. Fekete-fehér és színes illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A SZÖVETSÉG „SZÜLETÉSE
Szakértői vélemények szerint az elmúlt évtizedekben több százmilliárd forint értékű szükséges fejlesztési ráfordítás maradt el a MÁV-nál. Ennek következményeképpen főként a... Tovább

Előszó

A SZÖVETSÉG „SZÜLETÉSE
Szakértői vélemények szerint az elmúlt évtizedekben több százmilliárd forint értékű szükséges fejlesztési ráfordítás maradt el a MÁV-nál. Ennek következményeképpen főként a mellékvonali, de több fővonali pályatest is olyan mértékben elhasználódott, hogy a szerelvények számos lassújel mellett tudnak közlekedni. Nem kevésbé elhasználódott a vasúti járműpark is, a felújítások nem tudtak lépést tartani az igényekkel. Új mozdonyok és vontatott járművek beszerzésére jóval kevesebb pénz jutott, mint amennyire szükség lett volna.
E két fontos tényező miatt a vasút igen erőteljes mértékben veszített versenyképességéből, hiszen nem képes arra, hogy akár a személyforgalomban, akár a teherforgalomban felvegye a versenyt a közúti személy- és árufuvarozással. A mesterségesen alacsonyan tartott fogyasztói árkiegészítés is hozzájárult ahhoz, hogy a vasút vesztesége egyre nőtt, s immár több esetben is szükség lett arra, hogy a felgyülemlett adósságot az állam kezelje.
A MÁV átvilágítása és szervezeti elemzése keretében különböző tanulmányok azt is kimutatták, hogy Magyarországon az európai átlaghoz képest jóval hosszabb a vasúthálózat, s ennek egy jelentős része veszteséges.
A felújításokhoz a költségvetés nem tudott, s jelenleg sem tud belső forrásokat biztosítani, tehát külföldi hitelfelvétellel lehetne azokat megfinanszírozni. Ehhez viszont valamilyen formában mérsékelni kellett volna a pályák hosszúságát. Minden valószínűség szerint ennek a jegyében született meg a rendszerváltást követően az Antal-, majd a Horn-Kormány határozata. Mindkét határozat a vasútvonal karcsúsítását tűzte ki célul, éspedig olyanképpen, hogy a veszteséges - mellékvonali - vasútvonalak hosszát több száz kilométerrel csökkenteni kívánta. Ennek egyik módja a megszüntetés, másik pedig a forgalom „átmeneti" szüneteltetése lett volna.
A megszüntetéssel érintett települések lakossága ezeket a kormányzati elképzeléseket - finoman szólva - nem támogatta. Az ügy főként a Horn-Kormány által hozott 2117/1994. (XI.8.) Korm. határozat tartalma kapcsán fordult komolyra, amikor több spontán tiltakozó akció indult el a mellékvonali vasútvonalak bezárása ellen. Vissza

Balogh Imre

Balogh Imre műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Balogh Imre könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem