1.062.058

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A bábjáték

Az alapfokú oktatóképzés tananyaga

Szerző
Budapest
Kiadó: Népművelési Propaganda Iroda
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 588 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkat tartalmaz. Több mű egybekötve, a művek részletes felsorolása a tartalomjegyzékben található.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Korunk bábszínházának jellemzője, hogy egyenrangú társa a színházművészetek minden ágának, s ez nem kevesebbet jelent, mint az, hogy bárki, aki bábbal foglalkozik felelős azért is, hogy mit és... Tovább

Előszó

Korunk bábszínházának jellemzője, hogy egyenrangú társa a színházművészetek minden ágának, s ez nem kevesebbet jelent, mint az, hogy bárki, aki bábbal foglalkozik felelős azért is, hogy mit és hogyan játszik. Azt, hogy milyen szinten áll egy-egy bábszínház, ugyanúgy két tényező határozza meg, mint a színházművészet bármelyik ágát: maga a közlés és a közlés módja. Ha ez a kettő harmonikus egységet alkot, akkor jó bábszínházról beszélhetünk, s különösen jóról, ha a közlés fejleszti, előreviszi a néző társadalmi tudatát, etikáját.
Minden művészi munka lényege az arisztotelészi mimézis - azaz utánzás, vagy úgy is mondhatnánk: az emberi valóság újra alkotása, újra teremtése, belső összefüggéseinek feltárása - s ez az alapja a lenini tükrözésnek is. Minden a mimézis emberi ösztönéből ered, az ember belső jellemvonásait eleveníti meg, szocialista viszonyok között célja a megismerés örömén túl a tudati változás, mai szóhasználattal: a művészet elkötelezett. Vissza

Tartalom

Tarbay Ede: A bábjáték műfaji sajátosságai5
Tarbay Ede: A bábjáték dramaturgiája9
Balogh Géza: A rendező munkája17
Balogh Géza: A bábjátékos színészi munkája29
Báron László: Mozgás a bábszínpadon37
Báron László: A bábu képzőművészeti megfogalmazása53
Kós Lajos: Díszletek és bábszínpadok81
Schmidtné Wanits Hilda: A zene szerepe a bábjátékban5
Kós Lajos: Néhány zenei tudnivaló13
Montágh Imre: A bábu hangja és beszéde17
Hollós Róbertné: A bábjáték személyiségformáló szerepe29
Dr. Polcz Alaine: Dramaturgiai és pszichológiai problémák a bábjátékban33
Dr. Bakkay Tiborné: Bábjáték az óvodában37
Fekete Lászlóné: Az alkalmazott bábjáték a pedagógiai munkában45
Séd Teréz: Bábjátékos szakkörök55
Tarbay Ede: Magyar bábtörténet61
Néhány praktikus tudnivaló69
Kovács Ildikó: A bábszínpadi rendezés3-56
Dr. Polcz Alaine: Bábjáték és pszichológia2-36
Híves László: Modern műsorszerkesztés5-31
Kós Lajos: A bábszínház technikája - Szcenika I.3-45
Kós Lajos: A bábszínház technikája - Szcenika II.3-56
Kós Lajos: A bábszínház technikája - Szcenika III.3-72
Kós Lajos: A bábszínház technikája - Szcenika IV.3-54
Kós Lajos: A bábszínház technikája - Szcenika V.3-72
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem