kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Fővárosi Pedagógiai Intézet |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 335 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-501-097-4 |
Bevezetés (Ballér Endréné) | 3 |
A könyv, a könyvtár (Mészöly Magda) | 7 |
A könyv | 7 |
A könyvek fajtái | 10 |
A könyv részei | 13 |
A könyvtár | 16 |
Az állomány gyarapítása, csökkentése, védelme (Győri Gáspár) | 22 |
A gyűjtőkör | 23 |
A beszerzés | 28 |
Állománybavétel | 30 |
A csoportos leltárkönyv | 35 |
A folyóiratok és egyéb dokumentumok leltárba vétele | 38 |
Az állomány csökkentése, a törlés | 39 |
Állományellenőrzés | 46 |
Az állomány védelme | 48 |
Az állomány feltárása (Rácz Ágnes) | 50 |
A katalógus fajtái | 51 |
A betűrendes leíró katalógus feladata: A dokumentumleírás | 52 |
A bibliográfiai leírás elkészítése | 53 |
A források összefoglaló táblázata | 57 |
A bibliográfiai leírás formai szabályai | 58 |
A teljes és az egyszerűsített bibliográfiai leírás | 59 |
A cirill betűk transzliterációja | 70 |
A besorolási adatok formája | 71 |
Személyek nevei | 74 |
Földrajzi nevek besorolási adatai | 82 |
Címek besorolási adatai | 84 |
Testületi nevek besorolási adatai | 85 |
A besorolási adatok megválasztásának szabályai | 86 |
Az utalók készítésének szabályai | 91 |
Az osztályozás (Mészöly Magda) | 95 |
Az ETO szerkezete | 98 |
Az ETO számok képzése | 107 |
Hogyan szakozzunk? | 110 |
A betűrendbe sorolás és a leíró katalógus szerkesztése (Rácz Ágnes) | 114 |
A betűrendbe sorolás szabályai | 118 |
A besorolási tételek rangsora a katalógusban | 119 |
A katalógusszerkesztés | 124 |
A hagyományos címleírás és a katalógusszerkesztés áttekintése | 128 |
A dokumentumleírás és a raktározás összefüggése | 135 |
A raktári katalógus | 137 |
A feldolgozó munka menete | 138 |
Átírási táblázat | 143 |
A szakkatalógus szerkesztése | 145 |
A raktári munka (Győri Gáspár) | 149 |
Az állománytestek kialakítása | 151 |
Az állomány egységes raktározási rendszere | 153 |
A különgyűjtemények (Mészöly Magda) | 165 |
Időszaki kiadványok | 167 |
Muzeális anyagok kezelése | 180 |
Iskolai könyvtári olvasószolgálat (Győri Gáspár) | 183 |
A könyvtári propaganda eszközei | 184 |
A kölcsönzés | 186 |
A letéti állományok | 189 |
A helybenolvasás és az olvasótermi felügyelet | 189 |
Tanások diákoknak a kutató munkához | 190 |
Tájékoztató munka (Mészöly Magda) | 197 |
A kézikönyvtár kiadványfajtái | 197 |
A kézikönyvtár összeállítása és használata | 202 |
Olvasás- és könyvtárpedagógia (Győri Gáspár) | 214 |
A könyv- és könyvtárhasználat tanítása osztályfőnöki órán | 215 |
Szaktárgyi órák könyv- és könyvtárhasználattal | 228 |
A könyvtár a tanulók önművelésében | 231 |
Olvasáspedagógiai módszerek | 232 |
A könyvtári munka tervezése (Győri Gáspár) | 234 |
Konzultációs kérdések (Győri Gáspár) | 243 |
Az iskolai könyvtárak pedagógiai funkciójának érvényesítése (Ballér Endréné) | 249 |
Az iskolai könyvtárak megváltozott feladatköre | 249 |
A nevelés és az oktatás új tervei és az iskolai könyvtár | 250 |
Az új tantervek közös módszertani elvei és kapcsolatuk az önművelés megalapozásával | 259 |
Az új könyvtár megváltozott feladatköre és a könyvtáros tanár | 261 |
Könyv a tanórán, óra a könyvtárban | 266 |
Az iskolai könyvtár hasznosításának mérési lehetőségei | 271 |
A könyv- és könyvtárhasználat leggyakoribb munkaformái | 277 |
Egy könyvtárhasználatra épített óra leírása (Tartotta: Tari István) | 281 |
A különböző iskolatípusok könyvtárainak sajátosságai (Ballér Endréné) | 286 |
Az általános iskolák könyvtárai | 287 |
A nevelőotthonok illetve a bentlakásos intézmények könyvtárai | 301 |
A gimnáziumok könyvtárai | 302 |
A szakközépiskolák könyvtárai | 306 |
A szakmunkásképző iskolák könyvtárai | 315 |
Az iskolai könyvtáros munkaközösségek | 323 |
Tárgymutató | 327 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.