Fülszöveg
Van abban valami megnyugtató, ha olyan szakmai életműveket is
számon tarthatunk, amelyekből nem csupán egy tudomány iránt
elkötelezett ember szellemi útjáról és találkozásairól kaphatunk hírt,
hanem arról is, hogyan kell jól kérdezni, szólni és hallgatni
önmagunktól és a világról, amiben élünk.
V
„Arcképek" című sorozatunk második kötetét ajánljuk most Tisztelt
Olvasóink figyelmébe, melyben Ballér Endre Professzor Emeritus
szakmai „tükörképéből" olvashatunk ki néhány fontosabb
momentumot. Mint minden válogatásnak, úgy ennek a könyvnek is
megfejthető az üzenete, amelyet akár úgy is összefoglalhatnánk,
mint a tantervek üzenetét. Tagadhatatlan tény, hogy Ballér Endre
nevéhez immár végérvényesen hozzákapcsolódott a tantervelmélet,
de az ebbe a kötetbe beválogatott írások arra is emlékeztethetik az
Olvasót, hogy a tudományos munka valóban igazi kutatás is.
Pedagógusként, kutatóként mindvégig keresnünk kell azokat a
jeleket, amelyekből megbizonyosodhatunk arról, hogy a...
Tovább
Fülszöveg
Van abban valami megnyugtató, ha olyan szakmai életműveket is
számon tarthatunk, amelyekből nem csupán egy tudomány iránt
elkötelezett ember szellemi útjáról és találkozásairól kaphatunk hírt,
hanem arról is, hogyan kell jól kérdezni, szólni és hallgatni
önmagunktól és a világról, amiben élünk.
V
„Arcképek" című sorozatunk második kötetét ajánljuk most Tisztelt
Olvasóink figyelmébe, melyben Ballér Endre Professzor Emeritus
szakmai „tükörképéből" olvashatunk ki néhány fontosabb
momentumot. Mint minden válogatásnak, úgy ennek a könyvnek is
megfejthető az üzenete, amelyet akár úgy is összefoglalhatnánk,
mint a tantervek üzenetét. Tagadhatatlan tény, hogy Ballér Endre
nevéhez immár végérvényesen hozzákapcsolódott a tantervelmélet,
de az ebbe a kötetbe beválogatott írások arra is emlékeztethetik az
Olvasót, hogy a tudományos munka valóban igazi kutatás is.
Pedagógusként, kutatóként mindvégig keresnünk kell azokat a
jeleket, amelyekből megbizonyosodhatunk arról, hogy a kultúra
rögzíthető az emberi emlékezetekben, a tantervelmélet tudósa
azonban mintha még azt a hitet is fenntartaná bennünk, hogy e
„jelek" ráadásképp még az önmagunkat megtanító utunkon is
eligazíthatnak bennünket.
Vissza