kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | SZORT BT |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 385 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-008-920-3 |
Megjegyzés: | Kihajtható melléklettel. |
A vizuális kultúra és az óvoda | 6 |
A környezetkultúra | 6 |
A vizuális kultúra | 7 |
Vizuális művészet, vizuális kommunikáció | 8 |
A vizuális nevelés | 12 |
A vizuális nevelés tárgya: A gyerek | 13 |
Az esztétikum, a szépség igénye | 17 |
Az esztétikai érzékelés - belső érzékelés | 19 |
Az esztétikai minőség - A hasznosság elve | 20 |
Az általánosan szép - az elvont formák | 23 |
A negatív esztétikai minőség | 26 |
A művészeti érték | 27 |
Az esztétikum és az óvoda | 29 |
A rend, mint esztétikai érték | 41 |
Műalkotások elemzése | 45 |
Az ábrázolás funkciója a gyermek életében | 52 |
Az ábrázolás és a játéktevékenység kapcsolata | 54 |
Az ábrázolás maga is játék! | 56 |
Az ábrázolás és a megismerő funkciók | 58 |
"Kétbalkezes vagyok!" | 58 |
Az agyam nem tud rajzolni, nem a kezem | 60 |
Az ábrázolás folyamatában résztvevő apparátus | 62 |
A megfigyelő képesség | 70 |
A sématanítás - a megfigyelés halála | 73 |
A belelátás - a megfigyelés fejlesztése | 74 |
Az analizálás - szintetizálás képessége | 79 |
Fogalomalkotás | 83 |
A vizuális emlékezet | 87 |
A szimbolizáló funkció | 90 |
A séma az észlelt tárgy összefoglalt másolata, szimbóluma | 91 |
Vizuális nyelv - anyanyelv | 94 |
Piktogramok | 97 |
A vizuális fejlődés | 101 |
A fejlődés törvényszerűségei | 102 |
A vizuális nevelés a mindennapokban | 106 |
A közvetlen környezet | 106 |
Szivárvány fejlesztő kártyacsalád | 108 |
A tágabb környezet | 115 |
A fejlesztés | 115 |
Ne tanítsunk, mégis fejlesszünk? | 116 |
Prevenció | 121 |
Kompenzáció | 122 |
Miben nyilvánul meg a lemaradás? | 123 |
Az ábrázolás a kompenzálás megindítója | 125 |
Aki kétbalkezes | 134 |
Az öröm komoly dolog | 142 |
A motiváció | 143 |
A kreativitás | 146 |
Expresszív alkotóképesség | 147 |
Produktív alkotóképesség | 148 |
Intenzív alkotóképesség | 148 |
Innovatív alkotóképesség | 148 |
Gyökeresen újat teremtő alkotóképesség | 148 |
A tehetség | 164 |
A kreativitás - és a tehetség kapcsolata | 166 |
Tehetséggondozás | 167 |
Rajzfejlődés 2-8 éves korig | 184 |
A szimbólumképzés szakaszai | 187 |
Piaget fejlődési szakaszai és az ábrázolás | 187 |
Az utánzás hiánya: firkakorszak | 189 |
Nyomhagyás | 190 |
Lengővonalas firka | 191 |
Körvonalas "fészek" firka | 192 |
Formafirka | 192 |
A technikát tanítsuk! | 198 |
Milyen papírt használjunk? | 201 |
Mit rajzoltál? Elnevezhető-e a firka? | 206 |
A szórványos utánzás = formafirkálás | 207 |
Még mindig firkaszint! | 207 |
A sématanítás az alkotóképesség halála! | 209 |
Meddig firkálhat? | 212 |
A rendszeres utánzás kezdete = egyszerű formák | 215 |
A minták utánzása - a valódi ábrázolás kezdete | 217 |
Megjelenik tehát a szándék | 217 |
Ha tőlünk vár segítséget | 219 |
Próbálkozások és tévedések = alkotás! | 225 |
A témajavaslat a fejlesztés eszköze | 226 |
Pontosabb utánzás = az ábrázolás kiteljesedése | 231 |
A szimbólum egyre tökéletesebbé válik | 231 |
Az "önfejlesztő" folyamat beindulása | 233 |
Ne a beszédre építsük a képet, hanem a képre a beszédet! | 234 |
A gyerekek közötti intenzív "séma-csere" | 235 |
A valóság hű tükrözése | 239 |
A fejlődés - fejlesztés összefoglalása | 240 |
A gyermekrajzok elemzése | 242 |
Rajzelemzés a mindennapokban | 247 |
Elemzési szempontok | 250 |
Rajzpedagógiai elemzési szempontok | 251 |
Esztétikai elemzési szempontok | 253 |
Lélektani elemzési szempontok | 256 |
A kompozíció | 259 |
A térábrázolás | 261 |
A mozgás | 262 |
A színek | 263 |
Az ábrázolás gyógyító ereje | 267 |
Elaborációs mechanizmusok a rajzban | 268 |
Feszültségredukció | 269 |
Élménysematizálás | 269 |
A társas elszigetelődés kompenzálása | 270 |
Ne ábrázolni tanítsuk a gyereket, hanem vizuálisan gondolkodni! | 270 |
A séma | 270 |
A séma = vizuális jel | 272 |
Sematizálás = vizuális fogalomalkotás | 272 |
A gyermeki sematizmus - kreatív sematizmus | 274 |
A megmerevedett sematizmus = riasztó jel! | 276 |
A siker titka: jól kell csinálni! | 282 |
A mindennapok módszertana | 282 |
Az elbizonytalanodás hatása a vizuális nevelésre | 282 |
Az utóbbi évek változásai | 285 |
Törvényszerű-e a 8-10 éves kor körüli megtorpanás? | 289 |
A megtorpanást már az óvodában megalapozzuk! | 296 |
A sémaadás nem azonos a sématanítással! | 300 |
A gyerek reakciója legyen az útmutató! | 305 |
Kezdeményezés | 306 |
Üljünk le a gyerekek közé! | 309 |
A témaadás a kreatív sémafejlődés katalizátora! | 314 |
Módszerváltoztatás helyett - szemléletváltást! | 319 |
A lényeg a vizuális gondolkodás! | 319 |
A megoldás: kétféle értékrend egyenrangú megjelenése! | 322 |
Az egyedi gondolat is tehetséget takar | 322 |
A témakidolgozás szervezeti keretei | 324 |
Az ábrázoló tevékenység szervezése, irányítása | 330 |
Az ábrázoló tevékenységünk körülményei | 335 |
Tervezés - tervszerűség - tudatosság | 347 |
Ami nem tervezhető előre | 352 |
Vizuális játékok, eszközök | 357 |
Alapfelszerelés, ami mindig legyen elől | 368 |
Felhasznált irodalom | 374 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.