Bevezető | 9 |
A közös életet zavaró egyéni problémák | |
A kibírhatatlan | 17 |
Aki ráadásul verekszik | 17 |
Tüneti kezelés | 20 |
Hosszú távú probléma megoldás | 24 |
Integrálás a felnőttek világába | 27 |
Integrálás a gyerekek világába | 28 |
Hiperaktív? | 30 |
Az üldözött | 33 |
Aki szintén verekszik | 33 |
Tüneti kezelés | 37 |
Hosszú távú probléma megoldás - integrálás a gyerekek világába | 38 |
Együttműködés a szülőkkel | 39 |
A hisztis | 41 |
Aki önrombolássl küzd ellenünk | 41 |
Következetes tüneti kezelés - hosszú távú probléma megoldás! | 42 |
Integrálás a gyerekek világába | 44 |
Hosszú távú probléma megoldás | 45 |
Együttműködés a szülőkkel | 46 |
Az érzékeny, visszahúzódó gyerek | 47 |
Nincs gond vele? | 47 |
Csak hosszú távú kezelésre van lehetőség! | 48 |
Integrálás a gyerekek világába | 49 |
Együttműködés a szülővel | 50 |
Az árulkodós | 53 |
A rosszindulatú őrszem | 53 |
Tüneti kezelés | 53 |
Eltúlzott rémület | 53 |
Megoldási javaslat kérés | 54 |
Elutasítás | 54 |
Az örökös panasznak lehet valós oka is! | 55 |
Hosszú távú probléma megoldás | 57 |
A bohóc | 61 |
De miért mindig a legrosszabkor? | 61 |
Probléma megoldás | 63 |
Együttműködés a szülővel | 64 |
A rossz gyerek | 65 |
Mit nevezünk így? | 65 |
A büntetés nem használ! | 66 |
A jutalmazás sem mindig jobb! | 69 |
A megoldás | 74 |
Az alku | 74 |
Az elfogadás | 78 |
Az egyénre szóló figyelem minden gyereknek jár! | 81 |
Hogyan lesz egy zsák bolhából közösség? | |
Az óvónő helye a csoportban | 91 |
A szabályok megtanításának időszaka | 91 |
A szabályok rögzülésének időszaka | 92 |
A működő szabályok időszaka | 92 |
Az üldögélő óvó néni = lusta óvó néni? | 93 |
Felszínes kapcsolat | 93 |
Megnyugszunk - megnyugtatunk! | 95 |
Autentikus személyiséggé válunk | 97 |
Elmélyülhetünk | 98 |
Látunk, hallunk, észreveszünk | 99 |
A tekintet hatalma | 99 |
Az érintés hatalma | 100 |
A szó hatalma | 101 |
A humor és a mosoly hatalma | 106 |
Az élet nem keserűség | 106 |
A humor bagatellizál | 107 |
Beszélhetünk-e közösségről óvodás korban? | 111 |
Szükség van-e közösségre? | 111 |
Az együttműködés a közösség alapköve | 114 |
Társas együttműködés | 117 |
Egyéniségek csak közösségben lehetünk! | 119 |
Ellenszenvek és azok oldása a gyerekcsoportban | 120 |
A játékeszközök birtoklása | 124 |
Kell-e mindig együtt játszani? | 126 |
A beszoktatás | 129 |
Az első napok nehézségei | 129 |
Munkára nevelés: a napi élet feltételeinek közös megteremtése! | 133 |
Vizet önteni azért kell, hogy ne maradjunk szomjasak! | 133 |
Munkafajták bevezetése? | 136 |
Vagy inkább probléma megoldás? | 139 |
A döntés jogát s felelősségét ne vállaljuk át! | 140 |
Nem csak önmagunk érdekében kell döntenünk! | 142 |
Mitől fog boldogulni az iskolában? | 143 |
Nem baj, ha eleinte nehezen megy - majd megoldja! | 144 |
Megoldás: a célszerű szemlélet! | 145 |
Motiváció | 146 |
A közös tevékenység hatása a társas kapcsolatokra | 146 |
Aki nem szívesen szorgoskodik | 148 |
Probléma megoldás | 150 |
A játék | 153 |
Fejlesztő játék - szabad játék | 153 |
Fejlesztő játék | 157 |
Az élmények szerepe a szabad játékban | 162 |
A felnőtt szerepe a szabad játékban | 171 |
A szabad játék átfog, egységbe rendez! | 175 |
Tanulás? Oktatás? Játékos tanulás? | 179 |
Elbizonytalanodtunk! | 179 |
A tévedések szerepe a tanulásban | 182 |
A tévedés a jövendő tudás forrása | 188 |
A világ megismerése jó játék: rejtvényfejtés! | 191 |
Mindenki azzal foglalkozzék, amihez a legjobban ért? | 193 |
Gyengébb szinten? Mihez képest? | 195 |
Kötelező foglalkozás? | 196 |
Feladatlapok? Rejtvények! | 207 |
Iskolaérett. De érett-e az iskola? | 211 |