1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Önkormányzat és közoktatás 2002

Szekszárd, 2002. november 14-15.

Szerző
Budapest
Kiadó: Országos Közoktatási Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 132 oldal
Sorozatcím: Önkormányzat és közoktatás
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-682-510-6
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér grafikonnal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az Országos Közoktatási Intézet - együttműködve a PAL-Oktatás Bt.-vel - Tolna megyében, illetve Szekszárdon 8. alkalommal 2002-ben is megrendezte az „Önkormányzat és közoktatás" című konferenciát.... Tovább

Előszó

Az Országos Közoktatási Intézet - együttműködve a PAL-Oktatás Bt.-vel - Tolna megyében, illetve Szekszárdon 8. alkalommal 2002-ben is megrendezte az „Önkormányzat és közoktatás" című konferenciát. A hagyományos rendezvény célja ez évben is az volt, hogy feltárja és elemezze az önkormányzatok közoktatási feladatellátásával kapcsolatos problémákat. A konferencia az alábbi témaköröket érintette: A 2002. áprilisi választások után bekövetkezett kormányváltás jelentős változásokat eredményezett az oktatáspolitikában. A közoktatási törvény júliusi módosítása ismét lehetővé tette, hogy az intézmények a maguk által készített helyi tanterv szerint dolgozzanak, meghagyva azt a lehetőséget is, hogy a kerettanterv alapján készült helyi tanterveket is alkalmazni lehessen a jövőben. Törvényben szabályozták az évtizede húzódó, a tanév hosszával kapcsolatos rendet is, meghatározva a mindenkori tanév kezdő és befejező tanítási napját. Fontos üzenete az új kormányzatnak az is, hogy helyreállították az Országos Köznevelési Tanács korábbi egyetértési jogát a tartalmi szabályozás területén. Előkészületben van a közoktatási törvény további, átfogó módosítása is. A konferencia alkalmat adott arra, hogy a központi irányítás tájékoztassa a helyi irányítókat az esetleges további változások főbb irányairól és megvitassa azok egyes elemeit. A közoktatás finanszírozásának változásai érthető okokból a rendszer valamennyi szereplőjét érintik, ezért az folyamatosan érdeklődésük homlokterében áll. Az új kormány eddig példa nélküli módon átlag 50%-os béremelést hajtott végre a közalkalmazotti szférában, ezen belül a pedagógusok körében is. A béremelést 2002-ben intézményekre lebontva kapta meg valamennyi intézményfenntartó. Az új költségvetési év tervezése során az egyik legfontosabb feladatnak a béremelés fedezetének a normatívákba való beépítése látszik. Az új oktatáspolitikai kihívások a finanszírozási rendszer más elemeit is érinthetik, ezért különösen fontosnak látszott a költségvetési törvény előkészítésébe való bepillantás. A megyei önkormányzatok 2001 tavaszáig felülvizsgálták és kiegészítették a közoktatási törvény módosításának megfelelően a megyei közoktatási fejlesztési terveket, és elkészültek ebben az évben a települési intézkedési tervek is. Két év tapasztalata alapján már érzékelhető egyrészt, hogy milyen hatással voltak a helyi intézkedési tervek a helyi közoktatási feladatellátásra, másrészt az új megyei tervek milyen hatással voltak a települési tervekre, valamint a helyi irányítás folyamataira. Annak érdekében, hogy megbízható fenntartói intézkedési tervek szülessenek, jól működő partnerségre, helyi érdekegyeztetésre volt (van) szükség a helyi, területi feladatellátás megszervezése (önkormányzatok, illetve intézményfenntartók), az egyes feladatok helyi elosztása és finanszírozása (fenntartó-intézmény[ek]), illetve az intézményeken belül munkáltatói-munkavállalói vonatkozásban. Vissza

Tartalom

Bevezetés (Palotás Zoltán) 5
Sipos János: Új oktatáspolitikai kihívások 9
Szelényi György: A helyi önkormányzatok 2003. évi forrásszabályozása 16
Balázs István: A közigazgatási reform és az oktatási szektor 21
Halász Gábor: Az önkormányzatok szerepe a közoktatási 38
Mayer József: A hátrányos helyzetű társadalmi csoportok kialakulása, 46
Setényi János: Kistérségi iskolatársulási modell fejlesztése 59
Kovács Ottó: Kistérségi együttműködés és oktatásfejlesztés 66
Balogh Miklós: A közalkalmazotti béremelés várható hatásai 76
Bernáthné Mohácsi Viktória: A hátrányos helyzetű rétegek 80
Marosvári Attila: Az önkormányzatok feladatai és lehetőségei 84
Irányítás szekció - Bognár Mária összefoglalója 95
Finanszírozás szekció - Hermann Zoltán összefoglalója 100
Felzárkóztatás szekció - Radó Péter összefoglalója 105
Infrastruktúra szekció - Csillag Márta beszámolója 110
Nyertes-e, vagy vesztes a közoktatás a NFT-ben - pódiumbeszélgetés 112
Halász Gábor: A VIII. „Önkormányzat és közoktatás" konf. összefoglalója 126
Az Önkormányzat és közoktatás 2002 konferencia ajánlásai 131
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Önkormányzat és közoktatás 2002 Önkormányzat és közoktatás 2002
Állapot:
1.780 Ft
890 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Önkormányzat és közoktatás 2002 Önkormányzat és közoktatás 2002

Könyvtári könyv volt. A borítón ragasztott címke található.

Állapot: Közepes
1.780 Ft
1.420 ,-Ft 20
11 pont kapható
Kosárba