Kommunikáció- és tömegkommunikáció-elméleti alapismeretek (B. G.) | 9 |
Kommunikálni szükséges | 10 |
A (tömeg) kommunikáció szintjei | 10 |
Az egyén, a család | 13 |
A helyi, kisközösségi (szervezeti, csoportos) kommunikáció | 13 |
A "Harmadik típusú" (civil) nyilvánosság | 15 |
Az országos tömegtájékoztatás; a rádiós médiapiramis | 15 |
Egyközpontú és duális média; a médiatorta | 17 |
Jellemző médiamodellek | 18 |
A médiaszektorok fő jellemzői | 19 |
Mi következik a duális média után? | 19 |
Közszolgálatiság és "kereskedelmiség" | 20 |
A rádiós médiakommunikáció (A közlő, Közeg/eszköz/nyelvezet, A rádiós műfajok kommunikatív vonatkozásai, A befogadó) | 21 |
A tömegkommunikáció hatása | 26 |
Amit a rádiós médiakommunikációról, tudni kell | 27 |
A sajtó alapismérvei | 31 |
1A + 2P | 32 |
A kép- és a filmszerűség; A televízióművészet | 34 |
Járulékos elemek | 34 |
A rádió "nagysága"; A rádiószerűség | 34 |
Helyi közösség (K) | 36 |
Beszédtechnikai alapok és rádiós retorika (B. G.) | 37 |
Ami a megszólaláshoz kell... | 38 |
A beszédművelés alapvető kérdései | 38 |
Az élőszó zenei kifejezőeszközei | 40 |
Felolvasás helyett- szöveghangosítás | 44 |
Beszédtechnikai- nyelvi tanácsok | 45 |
Idegen nevek és szavak ejtése | 47 |
Néhány konkrét rádiós nyelvi jellemző (A kommunikáció zavarai, A hangzó nyelv zavarai, A szóválasztás zavarai, A mondatszerkesztés zavarai, A szövegalkotás zavarai) | 48 |
Rádiós retorikai jelenségek | 51 |
A közvélemény | 55 |
A nyelvi tabu és a tabutörés | 57 |
Nyelvpolitika- nyelvi kultúra | 57 |
A médiakezelés felellőssége | 58 |
A rádiózás rövid története. A telefonhírmondótól napjainkig (K. S.) | 59 |
Előzmények | 60 |
Elindul a rádió | 60 |
Az első 20 év | 61 |
1945 után | 62 |
Az utóbbi évtized | 64 |
Rádióújság | 65 |
Sajtójogi, sajtóetikai ismeretek (Sz. J.) | 67 |
Médiatörvény | 68 |
A közszolgálati műsorok | 69 |
A panaszbizottság | 69 |
A műsorszolgálati szerződések általános pályázati feltételei | 71 |
Indítsunk rádiót! (K.S.) | 72 |
Jogdíjak | 74 |
Szerzői, személyiségi és névjog (B.G.) | 74 |
Sajtóvita, helyreigazítás (B.G.) | 75 |
Reklámtörvény | 75 |
Etikai kódexek (B.G.) | 76 |
Tanácsok a tisztességhez (B.G.) | 77 |
Rádióalapítás, kapcsolatrendszerek (B. G.) | 79 |
Szerkesztőségalapítás | 80 |
A kitűzött célok | 80 |
Anyaggyűjtés | 81 |
Mi érdekli a közönséget? | 82 |
A rádiószerkesztőség felépítése | 84 |
A rádiósok | 85 |
Mini médiaközopont | 87 |
Információs források | 87 |
A rádió neve | 88 |
Sugárzási idő | 89 |
A rádió információs kapcsolatai (SZ.J.) (Sajtóosztályok, A szóvivő, Sajtótájékoztató, Sajtóanyag, Hírügynökségek, MTI, Az internet) | 90 |
Szakmai szervezetek, szövetségek (Sz. J.) | 93 |
Rádióismeret (B. G.) | 95 |
Rádióprofilok | 96 |
Rádióprogram-kialakítás | 97 |
A rádiós műsorfolyam (Műsorparadigma-váltás, Ismétlések; A rádió és az "információs szupersztráda"; médiakutatás) | 98 |
Műsortípusok | 102 |
Műfajiskola (Általában a műfajokról, Sajtóműfaj-tipológia) | 103 |
Rádiós műfajok (Hír, rádióhír; Tanácsok a hírszerkesztéshez; Az információs, a hírlánc; Headline; Hírmagyarázat; Tudósítás; Riport; Riporttípusok; Kevert műfajok, műfajátcsapás; Interjú; Interjúfajták; Tanácsok az interjúkészítéshez; A riporteri magatartás; Rádiójegyzet; Dokumentumműsor; Rádiójáték, hangjáték, hangfantázia; Rádiókabaré és humoros összeállítás; Rádióazonosító műfajok; Ismeretterjesztő műfajok) | 104 |
A műfajok objektivitása | 129 |
Rádióműsor-készítés, adáslebonyolítás (B. G.) | |
Rádiós szereplők (Bemondó; Bemondói közléshelyzetek; Műsorvezető; Műsortípusok és műsorvezetői funkciók; Szerkesztő; Zenei szerkesztő; Riporter; Tudósító; Dramaturg, rendező; Megszólaló) | 132 |
A szignál szerepe | 135 |
Felvételkészítés (Külső - helyszíni - felvételek, Részfelvételek) | 136 |
Montírozás, vágás és szerkesztés | 137 |
Műsorszerkesztés | 138 |
Műsorcímek | 141 |
A rádiós idő, a műsoridő | 142 |
Műsortípusok és szerkesztés (Szolgáltató műsorok, Irodalmi műsorok, Tudományos-ismeretterjesztő műsorok) | 143 |
A zene alkalmazása, zenei műsorok (K. S.) | 145 |
Összejátszás | 147 |
Élőadás - stúdióadás | 148 |
Helyszíni közvetítés | 148 |
A hangzás eszközei | 149 |
A rádió hangja és a hallgató | 151 |
Technika alapismeretek (K. S.) | 153 |
Hang a stúdióban (Többcsatornás hang; a térbeli hallás és a sztereó, Kvadrofónia, Technikai minőség - objektív/szubjektív szempontok. Hallgatói szokások) | 154 |
A stúdió (Keverőasztal; Mikrofonok; Magnók; Lemezjátszók; Erősítők; Hangszóró, fejhallgató; Telefon; Segédberendezések) | 157 |
A "hagyományos" felépítésű stúdiók | 172 |
Egyszemélyes stúdiók | 174 |
A funkcionális stúdió | 175 |
Járulékos technikák (Archiválás) | 177 |
Helyszín (A riportfelvétel) | 177 |
Utómunkálatok (Vágás, montírozás; Összejátszás, kötés) | 178 |
Telefonos bejelentkezés | 179 |
Számítógép a stúdióban (Vágás, montírozás) | 180 |
Adáslebonyolítás | 181 |
Műsorszétosztás (Kábelrádió, Földi műsorszórás, frekvenciák) | 182 |
Műsorértékelés, hatásvizsgálat, hallgatói szokások | 184 |
Műsorértékelés (B. G.) | 186 |
Hatásvizsgálat (Sz. J.) | 186 |
Hallgatói szokások (Sz. J.) | 187 |
Gazdálkodás, marketing | 191 |
Bevétel - kiadás (Sz. J.) | 192 |
Reklám (Sz. J.) | 193 |
Marketing-tevékenység (B. G.) | 194 |
Tárgymutató | 198 |
Irodalom | 205 |