kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Osiris Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 616 oldal |
Sorozatcím: | Osiris Tankönyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-389-655-X |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
Útmutató a Neveléselmélet című kézkönyv és a Neveléselméleti báziskötet használatához | 9 |
A nevelés szerepe az európai unióban és az egyén életében - a nevelés értelmezése | 11 |
Érték és nevelési érték az Európai Unióban | 11 |
A konstruktív életvezetés mint nevelési érték | 13 |
A konstruktív életvezetés értelmezése az Európai Unióban - a moralitás és a szociális életképesség egysége | 15 |
A magatartás-formálás szerepe a konstruktív életvezetés megalapozásában | 18 |
A morális magatartás- és tevékenységformák kialakítása | 20 |
Az önfejflesztő magatartás- és tevékenységformák megerősítése | 26 |
A magatartás-formálás hatásrendszerének megszervezése | 30 |
A személyiség sajátosságainak hatása az életvezetés alakulására | 31 |
A konstruktív életvezetés személyiségbeli feltételei | 31 |
A neveléselmélet mint a konstruktív életvezetés megalapozásának tudománya | 41 |
A tevékenység funkciója a nevelésben - a nevelés folyamata | 43 |
A tevékenység mint a nevelési folyamat kerete - a nevelés mint tevékenységszervezés | 43 |
A tevékenység fejlődési szakaszai | 45 |
A tevékenység nevelési célú szabályozása - a nevelési tényezők, nevelő hatások és nevelési módszerek | 46 |
A nevelési folyamat szerkezete | 52 |
A nevelési célok megjelenése a nevelés folyamatában | 54 |
A motiváció szerepe a tevékenységszervezésben | 58 |
Tevékenységszervezési modellek és szerepük a nevelésben | 64 |
Az iskola tevékenységi kínálatának megszervezése | 74 |
A konstruktív életvezetés személyiségbeli alapjainak fejlesztése a nevelési folyamatban | 91 |
A jellem fejlesztése és fejlődése a nevelés folyamatában | 91 |
A jellem fejlődését meghatározó tényezők | 99 |
Az önfejlesztő aktivitás szükségleteinek kialakítása a nevelési folyamatban | 105 |
Az interakciók szerepe a nevelésben - az interakciók irányítása nevelési módszerekkel | 118 |
A közvetlen (direkt) nevelő hatások szerepe a nevelési folyamatban | 119 |
A pozitív pedagógus-gyerek kapcsolat mint az interakciók hatékonyságának feltétele - kapcsoaltépítő technikák | 121 |
A felnőtt tekintélyi személyek nevelő hatásának sajátosságai | 130 |
A közvetlen (direkt) nevelési módszerek funkcionális rendszere | 131 |
A közvetlen nevelési módszerek alkalmazási szabályai | 133 |
A közvetett (indirekt) nevelő hatások szerepe a nevelési folyamatban | 147 |
A kortársi interakciók mint közvetett nevelő hatások | 148 |
A kortársi interakciók irányításának feltételei és módszerei | 152 |
A közvetett (indirekt) nevelési módszerek funkcionális rendszere | 156 |
A közvetett (indirekt) nevelési módszerek alkalmazási szabályai | 157 |
A magatartási és életvezetési zavarok kialakulásának okai és folyamata - a nevelési prevenció és korrekció | 167 |
A családi környezet életvezetést (magatartást) deformáló hatásai | 167 |
Az iskola deformatív hatásai | 175 |
A személyiség biogén sajátosságcsoportját károsító hatások és ezek magatartási, életvezetési következményei | |
Az optimális nevelőiskola-modell jellemzői | 181 |
A nevelési céltípusok változatai | 183 |
A személyiségértelmezés változatai | 186 |
A nevelési folyamat értelmezésének alternatívái | 188 |
A nevelési hatásszervezés alternatívái | 194 |
Nevelésmetodikai koncepciók | 196 |
A tevékenységszervezés megoldásmódjai | 198 |
A motivációval kapcsolatos viszonyulás alternatívái | 199 |
A pedagógusszerep modelljei | 199 |
A tananyag kiválasztásának elvei | 200 |
A szelektivitás és az integráció modelljeinek érvényesítése az iskolában | 200 |
A nivelláló és az adaptív bánsámód alternatívái | 200 |
A különböző nevelési szintek megvalósulásának lehetőségei | 201 |
A nevelés elméletének és gyakorlatának fejlődési perspektívái | 202 |
Jegyzetek | 205 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.