kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Telosz Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 273 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-8458-05-4 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
Bevezetés | 13 |
Bábosik István: A nevelés elmélete és gyakorlata | |
A nevelés szerepe a társadalom és ez egyén életében - a nevelés értelmezése | 17 |
A nevelés mint értékközvetítő tevékenység | 17 |
A konstuktív életvzetés megalapozása a nevelési folyamatban | 19 |
A nevelés értelmezésének változásai - nevelési irányzatok | 25 |
Modellváltás a nevelés értelmezésében | 25 |
Alapvető nevelési modellek a XX. században | 29 |
A XX. századi nevelésfelfogás tükröződése a főbb nevelési irányzatokban | 32 |
A XX. századi nevelésértelmezések szintézisének lehetősége | 36 |
A nevelés folyamata | 39 |
A nevelési folyamat strukturális sajátosságai | 39 |
A nevelési folyamat mint tevékenységszervezési folyamat | 48 |
A magatartás és a tevékenység személyiségbeli alapjainak fejlesztése a nevelési folyamatokban | 65 |
A jellem fejlesztése és fejlődése a nevelés folyamatában | 65 |
A jellem fejlődését meghatározó tényezők | 72 |
Az önfejlesztő aktivitás szükségleteinek kialakítása a nevelési folyamatban | 78 |
A nevelés hatásrendszere és módszerei | 91 |
A közvetlen (direkt) nevelő hatások forrásai | 91 |
A közvetlen (direkt) nevelési módszerek funkciója és rendszere | 94 |
A közvetett (indirekt) nevelő hatások forrásai | 107 |
A közvetett nevelési hatásrendszer irányításának elvei és módszerei | 117 |
A közvetett (indirekt) nevelési módszerek funkciója és rendszere | 125 |
Jegyzetek | 153 |
Mezei Gyula: A közoktatás és köznevelés rendszertana | |
Bevezetés | 165 |
Az iskola feladata, működése, önállósága | 169 |
Az iskola szolgáltató intézmény | 169 |
Az iskola fenntartása | 170 |
Nem önkormányzati fenntartású iskolák | 174 |
Az iskola vezetése, szervezete és működése | 176 |
Az iskola önállósága | 180 |
A pedagógusok az iskolában | 189 |
A tanár kiemelkedő szerepe | 189 |
A hátrányos helyzetű tanulók segítése | 194 |
A pedagógusok jogai | 197 |
Az iskolarendszerről: alapelvek, a fejlődést meghatározó tényezők | 209 |
Az iskolaszervezet alapelvei | 209 |
A közoktatási szervezet tagoltsága | 210 |
Az iskolák fokok szerint | 212 |
A hazai oktatásiintézmény-rendszer történetisége | 215 |
Törvény az új közoktatási rendszerről | 224 |
Az iskolarendszert alakító tényezők | 229 |
Az iskolák irányítása, ellenőrzése | 247 |
A önkormányzat oktatási ellátási kötelezettsége | 259 |
Az oktatási ellátási kötelezettség általában | 259 |
A megyei és fővárosi önkormányzatok saját hatásköre | 259 |
Befejezésül | 269 |
Jegyzetek | 271 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.