Bevezetés | 10 |
A hellenizmus Ázsiában | 12 |
A távoli és egzotikus Kelet | 12 |
A kultúrák közti híd: a művész | 14 |
A földrajzi meghatározottság Ázsiában | 15 |
A természethez való viszony | 17 |
Az indiai művészet | 21 |
India: ötezer és év művészete | 22 |
Az indiai művészet kezdete: az Indus völgyének civilizációja | 22 |
A szoborleletek | 26 |
Az árják érkezése | 28 |
A védák és a brahmanizmus időszaka | 29 |
A buddhista korszak művészete: I. e. 3. sz.-I. sz. 5. sz. | 29 |
Az új heraldikus művészet | 30 |
A sztúpa: a birodalom egységesítő eleme | 30 |
A buddhizmus kezdetei | 30 |
A mahajána buddhizmus: Buddha alakjának megformálása | 34 |
A gandhári iskola | 36 |
A mathurai iskola | 37 |
A amáravati iskola | 38 |
Az indiai klassziczizmus | 39 |
A gupta művészet: a szárnáthi Buddha | 39 |
Az első hindu művészet | 39 |
Az Adzsantai barlangszentélyek | 40 |
A hindu korszak művészetek (6-12. sz.) | 43 |
A "középkori indiai" művészet kezdetei | 43 |
A tantrizmus | 43 |
Az ellorai sziklába vájt építmények | 44 |
A Csálukja-dinasztia: építészet és szobrászat | 44 |
A dél-indiai hindu művészet | 46 |
A hindu művészet Észak-Indiában | 51 |
A dzsainita művészet | 54 |
Az iszlám korszak művészete (13-17. sz.) | 56 |
A mongol időszak építészete | 57 |
A mogul miniatúra | 59 |
Az iszlám korszak nem muzulmán művészete | 60 |
A hindu miniatúra | 60 |
India művészete a gyarmatosítás idején | 63 |
A független India: a tradíció és az avantgárd között | 65 |
Az indiai művészet Ázsia déli és délkeleti részén | 66 |
Srí Lanka: több mint kétezer év művészet | 66 |
Az indiai művészet Jáva szigetén | 68 |
Kambodzsa: a Funan és Khmer birodalmak | 71 |
A művészet Mjanmában | 72 |
A thai művészet | 73 |
A himalája | 75 |
Művészetének szellemessége | 76 |
Liturgikus és szimbolikus művészet | 78 |
A himalájai művészet elterjedése | 78 |
A nepáli művészet szinkretizmusa | 78 |
Tibet: a helyi stílus kibontakozása | 81 |
Szikkim, Bhután és Mongólia művészete | 82 |
A Himalája építészete: sztúpák és dzongok | 83 |
Kultikus alkotások | 82 |
Rituális és liturgikus tárgyak | 85 |
A kínai művészet | 87 |
A több ezer éves kínai művészet | 88 |
Kína belép a történelembe | 88 |
A Sang-dinasztia rituális bronzalkotásai | 90 |
A Csou-dinasztia | 92 |
A Csou-dinasztia bronzalkotásai | 93 |
A jade: mágia és hódolat | 94 |
A Csin-dinasztia | 95 |
A kínai nagy fal | 96 |
A császári sír | 98 |
A Han-dinasztia | 100 |
A szövés művészete | 101 |
A lakk | 101 |
A bronztárgyak | 103 |
Színes kerámiafigurák: a ming-csik | 103 |
Egy új művészeti kifejezésmód | 104 |
A három királyság és a hat dinasztia korszaka | 104 |
Az északi dinasztiák buddhista ihletésű művészete | 106 |
A buddhista szobrászat | 107 |
Tunhuang buddhista barlangjainak falfestményei | 110 |
Az írástudók művészete a déli dinasztiák területén | 110 |
Hszie Ho és művészetelmélete | 112 |
A Tang-dinasztia | 112 |
A városépítés és az építészet | 113 |
A szobrászat a Tang-korszakban | 114 |
Az alakok festése | 114 |
A tájfestészet | 116 |
A kerámiakészítés | 116 |
A Szung-dinasztia | 119 |
A természet szelleme és a festészet művészete | 120 |
Festőtechnikák és perspektívák | 122 |
A tájfestés mesterei | 123 |
A tájfestés a déli Szung-dinasztia idején | 123 |
A "madarak és virágok" műfaja | 124 |
A "tudós" iskola | 125 |
A csan festők | 126 |
A klasszikus Szung-kori kerámiaedények | 126 |
A Jüan-dinasztia | 128 |
A festészet a Jüan-korszakban | 129 |
A kerámia a Jüan-dinasztia alatt | 132 |
A Ming-dinasztia | 132 |
Császári építészet: a Tiltott Város | 134 |
Az Ég Temploma és a Ming-dinasztia császári síremlékei | 136 |
A Ming-kori festészet | 136 |
A MIng kori kerámia | 137 |
Az Európával folytatott kereskedelem | 138 |
A Csing-dinasztia | 138 |
A festészet és a "szabad ecsetkezelés" elmélete | 138 |
A nyugati festészet a Csing császári udvarban | 139 |
A Csing kerámia | 139 |
Korea és Japán | 143 |
Korea és Japán sjaátos művészete | 144 |
Kultúrák szűrője: Korea | 146 |
A Három Fejedelemség időszaka | 146 |
A Korjo-dinasztia és a Szoszon-dinasztia | 146 |
Kerámia és porcelán: szépség és harmónia | 147 |
A koreai festészet: természet, vallás és mindennapi élet | 150 |
A buddhista szobrászat | 151 |
Az építészet: a fa, az agyag és a kő | 153 |
Ékszerek és koronák | 154 |
Japán: ragaszkodás a hagyományokhoz | 156 |
Az első művészi megnyilvánulások: a dzsómon kerámia | 157 |
Rizs, vas és bronz | 157 |
Az ősi síremlékek | 159 |
A sintoizmus, avagy "a kamik útja" | 159 |
A buddhizmus megjelenése az ősi Japánban | 160 |
Az Aszuka-korszak | 162 |
A Hakuhó-korszak | 163 |
A Nara-korszak | 164 |
A Nara-korszak szobrászata | 164 |
A Heian-korszak | 168 |
Bjódóin és az Icukusima szentély | 168 |
A Heian-korszak világi festészete | 169 |
Illusztrált irodalmi tárgyú tekercsképek | 170 |
A Kamakura-korszak | 172 |
A kamakura-korszak szobrászata | 172 |
Az irodalmi tárgyú festészet egyeduralma | 174 |
A Muromacsi-korszak | 175 |
Kinkakudzsi, az Arany Pavilon | 177 |
Ginkakudzsi, az Ezüst Pavilon | 177 |
A tusfestészet | 178 |
Kertek: a természet kicsinyített, absztrakt változatai | 179 |
A Momojama-korszak | 180 |
A kastélyépítések időszaka | 182 |
A teaszertartás | 182 |
Az arany imádata | 185 |
A nyugati tematika: a "déli barbárok" művészete | 186 |
Az Edo-korszak | 188 |
Középületek és magánépületek | 189 |
Az írástudók festészete | 190 |
A Rimpa-iskola | 193 |
A zsánerfestészet | 196 |
A Meidzsi-korszaktól napjainkig | 198 |
Bibliográdia | 202 |