1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az újságírók társadalmi helyzete 1981-ben I.

XIV. évfolyam 9. szám

Szerző
Budapest
Kiadó: Tömegkommunikációs Kutatóközpont
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 134 oldal
Sorozatcím: Tanulmányok, beszámolók, jelentések
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 650 példányban. Angol és orosz nyelvű összefoglalóval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó


BEVEZETÉS
Az újságírók csoportja a kis létszámú értelmiségi foglalkozások közé tartozik. A mérnökök, vagy a tanárok százezres nagyságrendjéhez viszonyítva párezres létszámuk szinte... Tovább

Előszó


BEVEZETÉS
Az újságírók csoportja a kis létszámú értelmiségi foglalkozások közé tartozik. A mérnökök, vagy a tanárok százezres nagyságrendjéhez viszonyítva párezres létszámuk szinte jelentéktelennek tűnik. Az 1980-as népszámlálás adataival számolva, az újságírók az értelmiségiek alig 1 százalékát adják.
Más kép rajzolódik ki, ha súlyukat az általuk létrehozott produktumok - a tömegkommunikációs közlemények - oldaláról vesszük szemügyre. Ma szinte minden családban van rádió és televízió, emellett mintegy három millió példányban jelennek meg a napilapok.
Az emberek döntő többségéhez a tömegkommunikáció valamilyen üzenete rendszeresen eljut. Aligha van tehát olyan értelmiségi csoport, amelyik ekkora közönségnek ilyen rendszerességgel juttatná el "szolgáltatását".
Talán a fenti arányok is indokolják, hogy a társadalom - és maguk a kommunikátorok is - viszonylag egzakt képet kapjanak e csoport legfontosabb szociológiai paramétereiről, társadalmi helyzetéről, életviszonyairól.
A kommunikációkutatás szűkebb szaktudományos szempontjaihoz is fontos adalékot nyújthat e réteg helyzetének, munkakörülményeinek, gondolkodásmódjának tanulmányozása.
Jóllehet a kommunikációkutatók többsége egyetért abban, hogy a kommunikációs folyamat valamennyi összetevőjét: a kommunikátort, a médiumot, az üzenetet és a befogadót egyaránt tanulmányozni kell, a tényleges kutatási gyakorlatban ezek az összetevők igen különböző figyelmet kaptak. A kutatások döntő többsége a befogadói oldalt tanulmányozta, nagy része közönségkutatás, vagy hatékonysági vizsgálat volt. Csak később és kisebb arányban került sor az üzenet, a tömegkommunikációs műsorfolyam tartalmainak rendszeres elemzésére. Az előbbiekhez képest mindmáig háttérbe szorult az üzenetet előállító személyi és szervezeti feltételek szociológiai kutatása. Vissza

Tartalom


TARTALOMJEGYZÉK
I. Bevezetés 5
II. Az ujságirók társadalmi-demográfiai
jellemzői 9
1/ Az ujságirók kormegoszlása 9
2/ Az ujságirók származása 18
3/ Az ujságirók születési helye 23
4/ Az ujságirók iskolai végzettsége 31
5/ Az ujságirók mobilitása 43
6/ Az ujságirók családi helyzete 64
7/ Az ujságirók jövedelme 80
8/ Az ujságirók lakáshelyzete 111
III. Függelék 127
1/ A mintavételi terv és a minta
összetétele 127 2/ A lépésenkénti regresszióanalizisben szereplő változók 127
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az újságírók társadalmi helyzete 1981-ben I. Az újságírók társadalmi helyzete 1981-ben I. Az újságírók társadalmi helyzete 1981-ben I.

A gerinc javított, a borító foltos.

Állapot:
1.940 Ft
970 ,-Ft 50
5 pont kapható
Kosárba