1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az újkori nevelés története

(1600-1800.) - Vezérfonal egyetemi előadásokhoz

Szerző
Budapest
Kiadó: Királyi Magyar Egyetemi Nyomda
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 407 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Nyomtatta Kir. m. egyetemi nyomda, Budapest.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Neveléstörténeti tudományos kézikönyvemnek ez a negyedik kötete, épp úgy mint az első három, egyetemi előadásaimból nőtt ki és az egyetemi oktatásnak és tanulmányozásnak akar vezető fonálul... Tovább

Előszó

Neveléstörténeti tudományos kézikönyvemnek ez a negyedik kötete, épp úgy mint az első három, egyetemi előadásaimból nőtt ki és az egyetemi oktatásnak és tanulmányozásnak akar vezető fonálul szolgálni. A műnek ez a didaktikai célzata különleges tekinteteket szabott elém a kidolgozásban.
Forrástanulmányaim során oly gazdag anyag gyűlt egybe, hogy már maga a kiszemelés sok gondot okozott, de nem kevésbbé súlyos feladatot rótt reám ennek a bőviből merített anyagnak a csoportosítása, beosztása és módszeres formálása.
Az említett gyakorlati szempont parancsolóan követelte továbbá, hogy csak a lényegre szorítkozzam és bizonyos kötött tárgyalásmódot kövessek. Vissza

Tartalom

A tizenhetedik század
Az empirizmus1
A köznevelés uralkodó eszméje a XVII. században
A humanizmus elhanyatlása
Az oktatás tárgya és módja
Az empirizmus és hatása
Első módszeres kísérletek
Amos Comenius18
Comenius élete
Herborn
London
Stockholm
Lissa
Sárospatak
Egy pedagógiai rendszer a XVII. században
Comenius és a klasszikusok
Az oktatás tárgyszerűsége
Az oktatás módszere
A tankönyvek
Comenius hatása
Comenius öröke
A racionalizmus50
Descartes
Port-Royal
Az oktatás a kis iskolákban
Az Oratórium
Vallásos nevelés
Értelmi nevelés
Locke elméleti álláspontja
Locke neveltje
A tizennyolcadik század
A francia felvilágosodás95
A kor szellemi arculata
A pedagógiai század
Condillac
Helvétius
Kritikai észrevételek
Az enciklopédisták. Diderot
Visszapillantás
A naturalizmus112
Rousseau, az ember
Vissza a természethez
A természetes nevelés
A test és az érzékek nevelése
Az értelmi nevelés
Az erkölcsi, vallási és eszthétikai nevelés
A természetes ember a társadalomban
Zsófia nevelése
A naturalizmus bírálata
Alaptévedések
Rousseau öröke
Az Emil hatása
A francia forradalom150
A parlamentek
La Chalotais
A francia forradalom
Talleyrand és Condorcet tervezetei
Az elemi népiskolák
A középponti iskolák
Az összeomlás
A pietizmus163
A mozgalom keletkezése és lefolyása
A hallei iskolák
Francke pedagógiai eszménye
Pietizmus és realizmus
Az első reáliskolák
A német felvilágosodás171
Előzmények
A német racionalizmus
Nagy Frigyes
A porosz iskolaügy megszervezése
Rochow Eberhard
Felbiger és az ausztriai népoktatás szervezése
A filantropisták
Badedow János Bernát
Írók és munkatársak
A test ápolása és gyakorlása
Emberszeretet és oktatás
A klasszikus nyelvek
A módszer
Vallás és erkölcs
A filantropizmus jelentősége és hatása
Az új humanizmus210
A mozgalom áttekintése
Új humanisták és filantropisták
Neo-humanizmus és realizmus
Az egykorú klasszikus oktatás bírálata
Új célok és új módszerek
A hellén ideál
Schiller és Herder
Herder középiskolai reformterve
Herder és a humanitás
Humboldt Vilmos
Goethe
A humanisztikus nevelés
Pestalozzi234
Egyetemes embernevelés és népnevelés
Pestalozzi élete
Gyermek- és ifjú évek
Neuhof
Szegény gyermekek iskolája Neuhorfban
Egy Remete Esti Órája
Lénárd és Gertrud
Az anya eszményképe
A nevelő munka
Kristóf és Elza
A nevelés legmagasabb feladata
Stans
Burgdorf
Hogyan oktatja Gertrud gyermekeit?
A szó
Az alak
A szám
Yverdon
Pestalozzi mint vallástanító
Hattyúdal
Pesatozzi öröke
Hazai törekvések és alkotások
A köznevelés külső története és állapota273
A köznevelés szelleme a XVII. században
Az iskolázás külső akadályai
Az iskolaügy politikai jelentőségének fölismerése
A magyarországi közoktatás állapota a régi rendszer idejében
Bírálók és úttörők289
Pázmány Péter a magyar családi nevelésről
Káldi György az iskoláról
Más egykorú vélemények a magyar iskoláról
Apáczai bírálata
Bethlen Miklós feljegyzései
Wázsonyi Márton és Bárány György
Mikes Kelemen
Maróthi György
Bessenyei pataki tanulóéveiről
Kazinczy Ferenc feljegyzései pataki iskolázásáról
Losontzi István a falusi iskolákról
Ítéletek a jezsuita iskolákról
Reformtörekvések a tizenhatodik században
Comenius
Keresztúri Pál
Apáczai mint nemzetnevelő
Szórványos iskolai reformok a XVIII. században
Pedagógiai érdeklődés előjelei
A Ratio Educationis324
A Jézus-Társaság feloszlatása
A Ratio Educationis
Az országos rendezés alapelvei
Nyugati hatások az új rendszerben
A normális módszer Magyarországon
A Ratio Educationis jelentősége
Erdély és a Norma Regia342
Előzmények
Az erdélyi iskolák kormányzata
Az erdélyi iskolák állapota
Az erdélyi népoktatás újjászervezése
Az erdélyi katholikus gimnáziumok
A reformátusok vásárhelyi normája
A szászok gimnáziumai
Fordulat az erdélyi iskolareformban
A Norma Regia
Erdélyi protestáns egyetem
A kolozsvári felekezetközi egyetem terve
A kolozsvári katholikus egyetem szervezése
Az erdélyi orvosképzés reformterve
Katholikus papkézés Erdélyben
A megcsonkúlt kolozsvári egyetem
A köznevelés mint politikai tényező380
József önkényuralma
A népoktatás
A gimnáziumok
Az egyetem
A protestáns iskolák helyzete
A nemzeti visszahatás
Pótolni valók392
Név- és tárgymutató393-407

Dr. Fináczy Ernő

Dr. Fináczy Ernő műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Fináczy Ernő könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az újkori nevelés története Az újkori nevelés története Az újkori nevelés története Az újkori nevelés története

Az első kötéstáblára az eredeti borítót visszaragasztották. Néhány lap széle javított.

Állapot:
6.400 ,-Ft
32 pont kapható
Kosárba