kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 314 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Számos fekete-fehér és színes fotóval illusztrálva. |
Előszó - Prof. Dr. Donald L. Bitzer | 7 |
"A tanulásnak soha sincs vége" - Első megfontolások | 11 |
Vázlatok a "régi" tanulásról | |
Bürokraták, matematikus papok, titkos társaságok beavatottjai - Tanítás az ókori Keleten és a korai Görögországban | 25 |
Jómódúan, tudásra szomjasan, vitára készen... - Hogyan oktattak Görögországban az "agonális" férfiak | 33 |
A "kiváló öreg férfi" eszményképe - Ógörög elemi iskola képzés | 39 |
Szókratész a klasszikus "tananyag-programozó"? | |
"A bába művészete" jóindulatú párbeszéd közben... - Platón metafizikus elmélete a tanulásról | 45 |
Vizsgáztatópad egy "automatizált Szókratész" számára - A klasszikus "geometria" vizsgálata a Menon-párbeszédben | 52 |
A megismerés "ébresztői", a tanulás "ébresztői" | |
Egy "nevetséges és szégyellnivaló tudatlanságról" - Az inkommenzurábilis szakaszok ismerete - Platón magyarázata szerint | 77 |
"Tanulómechanizmusok" kerestetnek - Első elmélkedések dicséretről és dorgálásról | 86 |
Gépekkel tanulunk | |
Legyen "autóiskolai oktató" az osztályteremben? - Oktatóprogramok az oktatógépből | 97 |
Az "automatizált" Szókratésztől a "demokratizálásig" - Oktatógépek és pedagógusok | 113 |
Programok - "menetrendek oktató kirándulásokhoz" | |
"Egyirányú utak" a tancélhoz - Lineáris programok | 123 |
"Tanuló-úthálózat" - Elágazó programok | 131 |
Az iskolapadot koptassuk a koputer előtt | |
A nevelés "kísérleti területé"-től a nevelés "ipari tájá"-ig - Oktatáskutatás, oktatástechnológia | 151 |
Tanulás "CAI"-val és "PLATO"-val... - Elektromos számítógépek mint oktatási segédeszközök | 159 |
Útban a tanuláselméletek felé | |
Magatartásváltozatok távgépírás útján - Az oktatástechnológiától a tanuláspszichológiáig | 181 |
Úgy tanuljunk, mint egy kis Harvard-galamb? - Klasszikus és operatív kondicionálás | 192 |
"Pszichológiai dolgok" a tanulásról | |
Hogy lehet "megjutalmazott" patkányokat "felingerelni"... - Pozitív és negatív erősítés Skinner tanuláselméletében | 213 |
Ha a macskák "véletlen találatot érnek el".. - Tanuláselméletek és programozott oktatás | 221 |
Programozható ötletek? | |
Ha valakinél "leesik a tantusz".. - "Aha-élmény" és "belátás" | 229 |
"A szellemi sziporka csütörtököt mond" - Alkotó ötletek, magatartáspszichológiai szempontból | 240 |
Mérhető "mérhetetlenségek" | |
"Számolás" véletlenekkel - Valószínűség a tanuláselméletben és a természettudományos kutatásban | 249 |
Játékpénz éhes csimpánzoknak - "Motivációk" - operatív és hipotetikus fogalmazásban | 255 |
"Szállítási problémák" "tanulási javak" számára | |
Átkapcsolás" - "kikapcsolás" - Tanulásátvitel és a Zeigarnik-effektus | 265 |
A "New Match"-ot gyermekkorában fedezték fel? - A matematikatanulás új elmélete | 270 |
"A gyerek" csak tanul, csak tanul, csak... | |
"Hároméves könyvmoly"-akció? - Tanulás iskolaköteles kor előtt | 279 |
"Információk" - informatív jellegűek a tanuláselmélet számára? - A tanulás folyamata és az információ elmélet | 292 |
"A tanulás öröme" a vezetékes dobozban, vagy a sótartóban? - Gép- és makromolekuláris rendszerek tanulásáról | 297 |
Ábrák forrásai | |
Tárgymutató |
A borító és a lapélek kissé foltosak. Néhány lapon szövegkiemelés és aláhúzás látható.
Védőborító nélküli példány.