A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az új nevelés kérdései

Szerző
Budapest
Kiadó: Egyetemi Nyomda
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 347 oldal
Sorozatcím: Új nevelés könyvtára
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó3
A nevelés fogalma. Írta: Faragó László5
A nevelés meghatározása 5
Mi a meghatározás (definíció)?5
A nevelés nem csupán kiskorúakra irányul6
A nevelés nem merül ki a tervszerű hatásokban7
A nevelés nem határozható meg pusztán a felnőtt szempontjából10
Hogyan határozzuk meg hát a nevelést? A meghatározás nehézsége12
A nevelés alapvető jegyei. A nevelés mint a társadalom funkciója14
Az iskolai nevelő munka17
Az iskolai nevelő munka elhatárolása egyéb nevelői tevékenységektől21
Irodalom22
Kérdések24
A pedagógia. Írta: Kiss Árpád25
Nevelés tudomány nélkül25
A neveléstudomány30
A tapasztalás a pedagógiában34
Pedagógia és filozófia36
Pedagógia és biológia38
Pedagógia és pszichológia39
Pedagógia és szociológia42
Irodalom43
Kérdések43
A lélektani irányú pedagógia kialakulása. Írta: Faragó László47
Az alanyi és a tárgyi szempont a pedagógiában47
A gyermek felfedezése47
Az egyoldalúan tárgyszempontú pedagógia48
Az egyoldalúan tárgyszempontú (idealista) pedagógiának egy tipikus képviselője: Natorp Pál49
A tárgyszempontú pedagógia nevelői gyakorlata50
A gyermek helyzete a múlt társadalmában51
Rousseau53
A nagy felfedezés53
A funkcionális autonómia elve54
Mi az, amit még nem tudott Rousseau?55
Mi az, amit Rousseau nem tudott?57
Pestalozzi58
A szeretet géniusza59
A szociális misszió59
A nép felemelése60
Pestalozzi nem szociális forradalmár60
A pedagógiai újító61
Pestalozzi fogyatkozásai62
Mit mutat tehát nekünk Rousseau és Pestalozzi példája?63
Herbart63
A neveléstudomány megalapozása63
A herbarti lélektan64
A formális fokozatok elmélete65
A gyermek passzivitása65
Herbart hatása66
Fröbel66
Fröber felfedezése66
A játék nevelő jelentősége67
Fröbel "adománya"68
A misztika köde68
A tandalok69
Ellen Key70
A gyermek százada71
A biológiai értéktábla71
A gyermek szentsége71
A megújhodott társadalom72
A nevelés méltósága73
Montessori73
A modern nevelői szemlélet és a szabadsággondolat73
Montessori pedagógiai gondolatai74
Hogyan neveljük a kisgyermeket?75
A gyermek környezete és játékai76
A Montessori-módszer fogyatkozásai76
A funkcionális szemlélet78
A modern pedagógia új lélektani megalapozást kíván78
A régi és az új lélektan78
A cselekvés értelme79
A szükséglet-érdek törvénye80
A fejlődés funkcionális értelme81
A funkcionális szemlélet kialakítói82
Irodalom84
Kérdések85
A társadalmi szemléletű pedagógia. Írta: Kiss Árpád87
A gyermek felfedezése előtti pedagógia87
A görög nevelés és pedagógia88
A spártai nevelés88
Az athéni nevelés88
Platon pedagógiájából90
Rómaiak, kereszténység, felvilágosodás93
A XIX. század. Marx Károly95
Irodalom98
Kérdések98
A lélektani és a társadalmi szempont együttes érvényesülése. Írta: Kiss Árpád100
A funkcionális lélektan100
Funkcionális lélektan - funkcionális nevelés101
A lélektani és társadalmi irányú nevelés kapcsolata106
Individualizáló nevelési módszerek115
Decroly116
A projekt-módszer121
A Dalton-terv123
A Winnetka-terv126
Petersen jénai terve128
Cousinet módszere132
Példák egyes tárgyak csoportos tanítására133
Freinet rendszere135
A szocializmus nevelési törekvései136
Részletek a Szovjetunió irányító pedagógusainak írásaiból139
Kalinin, M. I.139
Makarenko, A. Sz.142
Medynszkij, Jevgenij152
Irodalom153
Kérdések155
Az emberré nevelés mai jelentése. Írta: Kiss Árpád194
Néhány szempont a nevelés mai jelentésének megállapításához. Nevelési cél és nevelési célok157
Kit nevelünk?158
Ki nevel?158
Mivé nevelünk?159
A testi nevelés161
Az értelmi nevelés162
A formális képzés165
Módszer, koncentráció167
Az erkölcsi nevelés169
Alapvető nehézségek169
A vallás-erkölcsi nevelés172
A laikus erkölcs. Az erkölcstan, mint tantárgy173
Az erkölcs a többi tantárgyban175
A személyiség nevelése178
Az esztétikai nevelés180
A politikai nevelés182
Szakirányú nevelés184
Nőnevelés188
Az önkormányzat192
Irodalom193
Kérdések193
A nevelő. Írta: Faragó László195
A nevelői személyiség vizsgálatának módszerei195
A nevelői erények197
A jó nevelő hivatáslélektani rajza197
A "sikeres tanítók" nevelői erényei206
S milyen erényeket követel a nevelőtől a növendék?208
Nevelőtípusok208
Tárgyias típusok209
Alanyi típusok211
Irodalom214
Kérdések215
Társadalmi átalakulásunk és a nevelőmunka. Írta: Faragó László217
Társadalom és nevelés217
Néhány nevelésszociológiai törvény217
A nevelés feladata a társadalmi átalakulás korában223
Irodalom228
Kérdések229
A magyar demokrácia iskolarendszere. Írta: Faragó László230
Az úri Magyarország iskolarendszere (Történeti visszatekintés)230
A népiskola230
A középiskola235
A demokrácia iskolareformjának jelentősége240
A magyar demokrácia iskolarendszere243
Az általános iskola243
A középiskola245
A közoktatásügyi igazgatás249
A népművelés új formája251
A dolgozók iskolái251
A tanítóság felszabadítása252
Egyház és állam viszonya. Az iskolák államosítása253
A szakszervezeti mozgalom257
A tanulóifjúság és a szülők új szervezetei258
Külföldi demokratikus iskolareformok és iskolarendszerek260
A Szovjetunió példája260
A népi demokráciák iskolareformjai262
Az 1944. évi angol iskolareform263
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az új nevelés kérdései Az új nevelés kérdései Az új nevelés kérdései Az új nevelés kérdései Az új nevelés kérdései

Könyvtári könyv volt. A borító foltos, kopott és elszíneződött. A kötés javított. Néhány lap foltos.

Állapot: Közepes
2.840 Ft
2.270 ,-Ft 20
18 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Az új nevelés kérdései

A borító foltos.

Állapot:
2.840 ,-Ft
23 pont kapható
Kosárba