kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 218 oldal |
Sorozatcím: | Pedagógiai Közlemények |
Kötetszám: | 7 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52324/7. |
Előszó | 9 |
A reformpedagógia kialakulása. Az Új Iskola megszervezése és munkájának keretei | 13 |
A reformpedagógia kialakulása | 13 |
Az Új Iskola megszervezése és munkájának keretei | 26 |
Az érdeklődés szerepe a reformpedagógiában és az Új Iskola tanterve | 35 |
Az érdeklődés szerepe a reformpedagógiában | 36 |
Nagy László tantervének főbb vonásai | 47 |
Az Új Iskola helyi tantervét és tanmenetkészítését irányító elvek | 63 |
Az "érdeklődés pedagógiájának" mérlegelése | 82 |
A tanulók aktivizálása | 95 |
A tanuló személyiségének megismerése és az osztály növendékeinek tipizálása | 96 |
A játékos módszerek szerepe a kisiskolások oktatásában | 99 |
A tanuló közvetlen tapasztalatszerzése | 103 |
Az érdeklődés motívumainak szerepe az oktatásban | 110 |
Az alkotó munkára nevelés | 121 |
A tankönyvekkel, a könyvekkel és az ismeretek ellenőrzésével kapcsolatos álláspont | 130 |
A csoportmunka | 137 |
A tanulmányi felügyelők értékelése | 143 |
Az Új Iskola intuitív beleélő módszere | 147 |
Az intuitív beleélő módszer bevezetésének indítékai | 148 |
Az intuitív beleélés módszerének alkalmazása a történelem tanításában | 175 |
Az Új Iskola nevelésének irányvonala | 199 |
Befejezés | 211 |