A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az új gazdaság útikönyve: Az elektronikus kereskedelem

Szerző
Budapest
Kiadó: Műegyetemi Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 240 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 22 cm
ISBN: 963-420-804-5
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az elektronikus kereskedelem, az elektronikus gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő területe. Ez technikai, technológiai megoldásaira, az egyre újabb szakterületeken történő megjelenésére, valamint az alkalmazható üzletpolitikákra is igaz.
Jelen könyv az e-kereskedelem helyét, szerepét, típusait és lehetőségeit kívánja bemutatni, a hazai és nemzetközi tendenciákon, a konkrét műszaki megoldásokon és lehetőségeken, valamint az üzleti megfontolásokon, jogi vonatkozásokon keresztül. A könyv alapgondolata, hogy az e-kereskedelem ma már gazdasági, társadalmi életünk szerves részévé vált, így a folyamatok megértése és megismerése mellett fontos átlátni az érdekviszonyokat, amelyek a folyamatokat mozgatják, mind a beruházók, mind a szolgáltatók és alkalmazók esetében.
A könyv hasznos ismereteket tartalmaz az egyetemi oktatásban részt vevők és az e-kereskedelmet alkalmazók részére, illetve az e területen fejleszteni kívánó szervezetek közép- és felsővezetői számára, döntéseik... Tovább

Fülszöveg

Az elektronikus kereskedelem, az elektronikus gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő területe. Ez technikai, technológiai megoldásaira, az egyre újabb szakterületeken történő megjelenésére, valamint az alkalmazható üzletpolitikákra is igaz.
Jelen könyv az e-kereskedelem helyét, szerepét, típusait és lehetőségeit kívánja bemutatni, a hazai és nemzetközi tendenciákon, a konkrét műszaki megoldásokon és lehetőségeken, valamint az üzleti megfontolásokon, jogi vonatkozásokon keresztül. A könyv alapgondolata, hogy az e-kereskedelem ma már gazdasági, társadalmi életünk szerves részévé vált, így a folyamatok megértése és megismerése mellett fontos átlátni az érdekviszonyokat, amelyek a folyamatokat mozgatják, mind a beruházók, mind a szolgáltatók és alkalmazók esetében.
A könyv hasznos ismereteket tartalmaz az egyetemi oktatásban részt vevők és az e-kereskedelmet alkalmazók részére, illetve az e területen fejleszteni kívánó szervezetek közép- és felsővezetői számára, döntéseik megalapozásához. Vissza

Tartalom

Előszó9
Az elektronikus kereskedelem kialakulása. Fogalmak, tendenciák, érdekek11
A kereskedelem alakulása12
Az elektronikus kereskedelem fejlődése, fajtái14
Az internet vagy intranet alapú elektronikus kereskedelem főbb funkcionális állomásai, összhangban a technológia fejlődésével15
Az e-kereskedelem felosztása eladók és vevők szerint21
Az e-kereskedelmi lehetőségek felosztása különböző "áruk" alapján26
A rendszerek megközelítése szereplők szerint30
Elektronikus kereskedelem és feltételei31
A számítógép32
A hálózat32
A szabályozás32
Fogyasztói elvárások34
A hálózatok bitzonsága34
Az elektronikus fizetés35
A tudás alapú társadalom36
Hálózatok szerepe37
Informatikai eszköz és internet alkalmazási helyzetkép hazánkban37
Az elektronikus kereskedelem helyzete Magyarországon42
Az elektronikus kereskedelem nemzetközi helyzete47
Az elektronikus kereskedelem indikátorai47
Az elektronikus kereskedelm régiónként48
Amerika49
Európa55
Ázsia - Csendees Óceánia - Ausztrália74
Afrika80
Az e-kereskedelem a szolgáltatások tükrében83
A komplex piactér84
Az igénylési és ellátási folyamatok elektronizálása86
Közbeszerzési rendszer91
Vállalatközi beszerzések piactere93
A piactereken használatos eljárások94
A katalógus94
A tender95
Az aukció96
Az elektronikus tárgyalásos eljárás98
Az e-kereskedelm néhány speciális megoldása98
E-boltok azonos infrastruktúrán98
Speciális tartalomszolgáltatások100
Az e-kereskedelem általános kellékei101
Regisztráció10
Vevőszolgálat102
Szabályzatok103
Logisztika105
Értéknövelt szolgáltatások106
Műszaki megvalósítási lehetőségek és feltételek az e-kereskedelemben109
Bevezető109
Technikai alapfogalmak1009
Internet-intranet-extranet110
Tűzfalak112
Az internetes megoldások kialakítása, az alkalmazások láncolata113
A technológia fejlődése113
A technikai építőelemek114
Always-on infrastruktúra115
Alkalmazásszervezetek, webszolgáltatások, alkalmazás kommunikáció119
Alkalmazás integráció, adat- és háttérrendszer integráció122
Üzletifolyamat-menedzsment, folyamatvezérlés, B2B integráció124
Alkalmazás és rendszerfelügyelet125
Biztonság - security127
Együtt minden128
Az alkalmazások129
Portálok. Honlap vagy portál?129
Tartalommenedzsment133
E-boltok, e-áruházak135
E-procurement, e-beszerzési rendszer és piactér138
CRM142
Szállításilánc-menedzsment (SCM)144
Együtt minden146
Az elektronikus kereskedelem biztonsága147
Bevezető147
A fókusz147
Az elektronikus kommunikáció148
Veszélyek148
Megoldások149
Nyilvános kulcsú infrastruktúra150
Rejtjelezés150
A rejtjelezés felhasználása150
Szteganográfia150
Titkosítási módszerek151
Szimmetrikus kulcsú titkosítás151
Aszimmetrikus kulcsú titkosítás152
Üzenetek titkosítása153
Elektronikus aláírás155
Az aláírás célja155
Az elektronikus aláírás kategóriái155
Az elektronikus aláírás eszközei155
Az elektronikus aláírás felhasználási területei156
Az elektronikus aláírás működése156
A lenyomat157
Elektronikus aláírás készítése157
Elektronikus aláírás ellenőrzése158
A tanúsítvány és a visszavonási lista159
A tanúsítvány159
A tanúsítvány tartalma159
Az X.509-es tanúsítvány159
A minősített tanúsítvány159
Tanúsítvány-visszavonás és visszavonási lista161
Időbélyegzés162
A hitelesítésszolgáltató163
A hitelesítésszolgáltató feladatai163
HItelesítésszolgáltató-típusok163
A hitelesítésszolgáltató felépítése164
Hitelesítésszolgáltatók Magyarországon166
Az elektronikus aláírás és titkosítás biztonsága170
A biztonságos aláírás feltételei170
A magánkulcs és az aktivizáló adat védelme170
Algoritmikus biztonság171
A hitelesítésszolgáltató megbízhatósága171
Jogi elfogadottság170
Letagadhatatlanság172
Felhasználói hitelesítés174
A felhasználói hitelesítés módszerei174
Jelszó175
Egyszeri jelszó175
Kihívás/Válasz176
Biometria176
Kombinált megoldások177
Nyilvános kulcsú hitelesítés177
Jegyalapú azonosítás178
Speciális azonosítási módszerek178
A jövő179
A mobil internet181
Az iparág kialakulása181
Számítástechnika181
Távközlés182
Útban a 3G felé183
Műszaki háttér188
Többszörös hozzáférés188
Bluetooth189
Helymeghatározás190
A piac szereplői192
A hálózati infrastruktúrát szállító cégek192
Szoftvercégek192
Tartalom aggregátorok192
Mobilszolgáltatók193
Mobilportálok193
Hagyományos internet portálok194
Készülékgyártók194
Pénzügyi szervezetek196
Számlázási szolgáltatók (third-party billing and payment providers)196
Alkalmazások197
NTT DoCoMo197
Műszaki háttér198
Üzleti modellek199
Előfizetési díj199
Használati díj200
Vásárláson alapuló modell200
Marketing modell200
Improved Efficiency Modell200
Hirdetés201
Az elektronikus gazdaság működésének jogi feltételeiről203
A magyar elektronikus kereskedelmi törvény és külföldi előzményei204
Az elektronikus kereskedelmi törvény általános bemutatása, értékelése204
A kéretlen reklám szabályozása Európában és az elektronikus kereskedelmi törvényben207
A felelősség szabályozás az elektronikus kereskedelmi törvényben210
Az európai elektronikus kereskedelmi irányelv211
A szolgáltatók felelősségének magyarországi szabályozása213
A szerzői jog internet utáni szabályozásának gyakorlatából: a műszaki intézkedések védelme216
DeCCS-ügyek220
ElcomSoft és Dimitrij Szkljarov222
Battle.net és bnetd - a szerver emulátorok jogsértéséről222
A területi felhasználást korlátozó műszaki intézkedések - régiókód-felosztás a szerzői műveknél225
Az elektronikus aláírás szabályozásának fejlődése Magyarországon226
Befejezés232
Rövidítések jegyzéke233
Tárgyszavak237
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem