1.062.411

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az új fejlődési utak lehetőségei a tanuló gazdaságban

A rugalmasság és biztonság átalakuló jelentései

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

2005-ben az Európai Bizottság Foglalkoztatási, Szociális és Esélyegyenlőségi Igazgatósága pályázatot hirdetett a Kölcsönös Tanulási Program keretében az Európai Foglalkoztatási Stratégia (EFS)... Tovább

Előszó

2005-ben az Európai Bizottság Foglalkoztatási, Szociális és Esélyegyenlőségi Igazgatósága pályázatot hirdetett a Kölcsönös Tanulási Program keretében az Európai Foglalkoztatási Stratégia (EFS) megismertetésére és elterjesztésére. Az EFS szorosan kapcsolódik a Lisszaboni Stratégiához, mely a foglalkoztatás, a termelékenység és a versenyképesség javítását tűzte ki célul. A Wim Kok által vezetett Foglalkoztatási Munkacsoport 2003/2004-es „Foglalkoztatási Beszámolója", mely az EFS egyik alapdokumentuma, a bevált gyakorlatok fontosságát a következő négy területen hangsúlyozza: a munkavállalók és a vállalatok alkalmazkodóképességének növelése, több ember bevonása a munkaerőpiacra jelenléte, hatékonyabb befektetés az emberi tőkébe, és a reformok megvalósításának biztosítása hatékony kormányzással. A Szociális és Munkaügyi Minisztériumnak (SzMM) az MTA Szociológiai Kutatóintézetével közösen benyújtott pályázata azt tűzte ki célul, hogy műhelytanácskozások sorozatának szervezésével megismerteti a legkorszerűbb foglalkoztatási és tudásfelhasználási gyakorlatokat az érintett magyar résztvevőkkel, döntéshozókkal és munkaügyi szakemberekkel.3 Az egy éven át tartó szemináriumsorozatból álló projekt a Kok-jelentésben és az EFS irányelvei között meghatározott négy prioritás egymással összefüggő jellegének Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS
Makó Csaba - Hans Moerel - Illéssy Miklós - Csizmadia Péter: A munkafolyamat és a foglalkoztatási viszonyok átalakítása:
a tanuló gazdaság kihívásai 11
ELSŐ RÉSZ
RUGALMASSÁG, ALKALMAZKODÓKÉPESSÉG ÉS AZ ÚJ FEJLŐDÉSI PÁLYÁK
Gerd Schienstock: Az útfüggőség és az új fejlődési pálya: a finn példa 31
Makó Csaba - llléssy Miklós: Gazdasági modernizáció Magyarországon: félúton az „útfüggőség" és az „új fejlődési pálya teremtése" között? 49
Peter Nielsen - Bengt-Áke Lundvall: Innováció, tanuló szervezetek és foglalkoztatási viszonyok 67
Szanyi Miklós: Versenyképesség és ipari megújulás nemzetközi termelésáthelyezés által 87
MÁSODIK RÉSZ
INTÉZMÉNYI KONTEXTUS: MUNKAÜGYI KAPCSOLATOK ÉS MUNKAÜGYI SZABÁLYOZÁS
Hans Slomp: Előre vagy vissza a piachoz? Munkaügyi kapcsolatok Európában 111
Franz Traxler: Válasz a munkaügyi kapcsolatok kihívására: a szakszervezetek
és a munkaadói szövetségek nemzetközi összehasonlítása 129
Ármin Höland: Decentralizáció és dereguláció - a német munkajogi törvény
és a változó munkaügyi kapcsolatok 143
HARMADIK RÉSZ
A TANULÁS ÉS A TUDÁS VÁLTOZÓ SZEREPE ÉS FORMÁI
Hans W.J. Moerel: Tudásszerzés és ágazati képzés 155
Chris Warhurst: A tudásgazdaság fejlesztése: készségek, készségfejlesztés
és kormányzati szerepvállalás 175
An Bollen - Monique Ramioul: Új foglalkozások új gazdasági környezetben:
hasonlóságok és különbségek Európában 193
Köszönetnyilvánítás 213
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az új fejlődési utak lehetőségei a tanuló gazdaságban
Állapot:
1.840 Ft
920 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba