1.059.287

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az óvodai testnevelési foglalkozások módszertana

Kézirat/Óvónőképző Intézetek

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 135 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. 11. változatlan kiadás. 16 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Tankönyvi szám: J 11-643.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Napjainkban az óvodások az előző nemzedéktől eltérő akcelerált fejlődést mutatnak. Ezt a jelenséget nem elég tudomásul vennünk, ehhez a jelenséghez igazodnunk is szükséges. Ilyen vonatkozásban... Tovább

Előszó

Napjainkban az óvodások az előző nemzedéktől eltérő akcelerált fejlődést mutatnak. Ezt a jelenséget nem elég tudomásul vennünk, ehhez a jelenséghez igazodnunk is szükséges. Ilyen vonatkozásban társadalmi követelmény, hogy gyermekeink fizikai-pszichikai fejlődését a nevelés-oktatás egységes folyamatában optimálisan befolyásolják. Az óvónő ennek a követelménynek ugy tehet eleget, ha ismeretei tudományosan megalapozottak és képes önálló, alkotó alkalmazásukra.
"Az óvodai testnevelés módszertana" c. jegyzet két fő fejezete ("Testneveléselméleti alapismeretek" és "Az óvodai testnevelés oktatásának módszertana") mélyebbre hatol a testnevelés szakismereteinek területén. Olyan anyagrészt is tartalmaz, ami a hazai szakirodalomban először lát napvilágot. (Az óvodáskoru gyermek motoros fejlődése a természetes mozgásokban) A fejezet anyaga az N.D.K óvodai kutatócsoport tudományos munkája eredményeinek hazai kontrollja után került feldolgozásra. Ezen ismeretanyag közkinccsé tételével annak a meggyőződésünknek szeretnénk kifejezést adni, miszerint a ma és a jövő gyermekének, azzal nyujthatunk a legtöbbet és legjobbat, ha nevelőit - az olyan szerteágazó szakterületen mint a testnevelés - "komplex módon" megalapozott tudással vértezzük fel. Ez a szándék fejeződik ki abban a meggondolásban is, hogy a jegyzet második kötete az óvodai testnevelés mozgásrendszerének elméleti ismereteit és módszeres feldolgozását tartalmazza. Az Óvónőképző Intézetek történetében első izben kerül ilyen feldolgozásban a teljes óvodai mozgásanyag a hallgatók kezébe. Segitséget kiván nyujtani az óvodai testnevelés tartalmának önálló szervezésében mind a tanulmányi idő tartalma, mind az óvónői munka kezdeti évei alatt. Vissza

Tartalom

Előszó3
Első rész: Becsy Bertalan Sarolta5
Testneveléselméleti alapismeretek
Bevezetés5
A testneveléssel összefüggő alapfogalmak5
A testneveléselmélet tárgya7
A testi nevelés, testnevelés feladatai8
A testi nevelés feladatai8
A testnevelés feladatai9
Az óvodai testnevelés feladatai10
Az óvodás korú gyermek mozgásfejlődése12
Az óvodás korú gyermek fejlődési sajátosságai12
Az óvodás korú gyermek motorikus fejlődése12
Az óvodás korú gyermek motoros fejlődése a természetes mozgásokban14
A testnevelés eszközei17
A testgyakorlatok18
A testgyakorlatok rendszerezése28
Az óvodai testnevelés mozgásrendszere31
A természet erői33
Egészségügyi-higiéniai feltételek34
Az óvodai testnevelés oktatásának módszertana36
Az óvodai testnevelés nevelési-oktatási folyamatának elemzése36
A nevelés, oktatás, képzés kapcsolata az óvodai testnevelési foglalkozásokon36
Az óvodai testnevelési foglalkozások oktatási folyamatának sajátosságai36
Mozgáskészségek kialakulásának folyamata41
A testi képességek jellemzése és fejlesztésük lehetősége az óvodai testnevelési foglalkozásokon44
A didaktikai alapelvek érvényesítése az óvodai testnevelési foglalkozások oktatási folyamatában51
Az óvodai testnevelési foglalkozások módszertana - Kunos Andrásné57
Az óvodai testnevelési foglalkozások módszertanának összefüggése más tudományágakkal57
Az óvodai testnevelési foglalkozások módszertanának sajátossága58
Az óvónőnek a testnevelés keretében kifejtett tevékenysége59
Az óvodai testnevelés oktatásának tényezői60
A módszer fogalma és meghatározó tényezői61
Az óvodai testnevelés oktatásának módszerei63
Az óvodai testnevelési foglalkozások szervezése81
Az óvodai testnevelés tartalmának szervezése - Becsy Bertalan S.91
Tanterv91
Ütemterv92
Minták az ütemterv készítéséhez96
Az óvodai testnevelés szervezeti formái100
A testnevelési foglalkozások100
Az óvodai testnevelési foglalkozások szerkezeti felépítését meghatározó tényezők100
A mindennapos testnevelés109
Minták az óvodai testnevelési foglalkozások tervkészítéséhez - Kunos Andrásné111
Részben osztott és osztatlan csoportok testnevelési foglalkozások - Becsy Bertalan S.127
Felhasznált irodalom131
Jegyzetek, tanulányok132
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem