1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az óvodai testnevelési foglalkozások módszertana

Kézirat/Egységes jegyzet/Az óvónőképző intézetek számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 196 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: 1972 példányban jelent meg. 41 fekete-fehér ábrával illusztrált. Kihajtható mellékletet tartalmaz. Tankönyvi száma: J11-1094.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó3
Testnevelési alapismeretek (Dr. Bondár Zsuzsanna)5
A testneveléssel összefüggő alapfogalmak5
A testneveléselmélet tárgya és kapcsolata más tudományterületekkel7
A testi (szomatikus) nevelés, testnevelés célja, feladata9
A testi (szomatikus) nevelés fogalma, feladata9
A testnevelés fogalma, feladatai10
A testnevelés eszközei12
A testgyakorlatok fogalma, tartalma, formája, rendszerezése12
A testgyakorlatok fogalma12
A testgyakorlatok tartalma12
A testgyakorlatok formája13
A testgyakorlatok rendszerezése16
Az óvodai testnevelés mozgásrendszere16
A természet erői18
Egészségügyi, higiéniai feltételek20
A testgyakorlás következménye22
A mozgáskészség kialakulásának folyamata22
A motoros képességek jellemzése és fejlesztésük lehetősége óvodáskorban26
Kondicionális képességek26
Koordinációs képességek30
A koordinációs képességek és a mozgáskészség kapcsolata31
Mozgékonyság, hajlékonyság31
Az óvodai testnevelési foglalkozások módszertana (Kunos Andrásné)33
Az óvodai testnevelési foglalkozások módszertanának fogalma és összefüggése más tudományágakkal33
Az óvodai testnevelés folyamatának nevelési-oktatási és pszichológiai elemzése34
Az óvodai testnevelés oktatási folyamatának sajátosságai40
Az óvodai testnevelés oktatási folyamatában szereplő didaktikai feladatok, mozzanatok40
Konkrét tények nyújtása41
Az ismeretek megszilárdítása42
Ellenőrzés43
Alkalmazó gyakorlás43
A didaktikai alapelvek megvalósítása az óvodai testnevelés oktatási folyamatában44
Az óvodai testnevelés oktatásának módszertana50
Az óvodai testnevelés oktatásmódszertanának sajátosságai50
Az óvónőnek a testnevelés keretében kifejtett tevékenysége51
Az óvodai testnevelés oktatásának tényezői52
A módszertan fogalma és meghatározó tényezői52
Az óvodai testnevelés oktatásának módszerei54
Magyarázat55
Beszélgetés57
Bemutatás57
A magyarázat és a bemutatás kapcsolata59
Az ismeretközlés menete60
Gyakorlás61
A gyakorlás vezetése, irányítása, formái62
Utánzó formájú gyakorlásvezetés62
Játékos formájú gyakorlásvezetés63
Utasítással történő gyakorlásvezetés64
Határozott formájú gyakorlásvezetés65
Ellenőrzés66
A mozgáshibák megfigyelése67
Hibajavítás67
A mozgáshibák osztályozása67
A hibák okai, megelőzésük és kiküszöbölésük módja68
A hibajavítás általános szempontjai70
Értékelés72
A gyakorlat sikeres végrehajtását elősegítő rávezető eljárások73
Célgyakorlatok73
Rávezető gyakorlatok74
Helyes mozgást kiváltó helyzetek és feladatok74
Segítségadás74
Az óvodai testnevelési foglalkozások szervezése75
Foglalkoztatási forma76
Csoportfoglalkoztatási forma76
Csapatfoglalkoztatási forma81
Tárgyi feltételek biztosítása83
Az edzés83
A gondozás84
Az óvodai testnevelés oktatásának tartalma87
A tanterv87
A testnevelési ütemterv87
Anyagkiválasztás88
Anyagfelbontás89
Anyagelrendezés, ütemtervkészítés és szempontjai90
Ütemtervminták99
Középső csoport kiválasztott és felbontott fő gyakorlatanyaga124
Középső csoport témák és fajták szerinti játékanyaga125
Az óvodai testnevelés szervezeti formái (Dr. Bondár Zsuzsanna)126
Testnevelési foglalkozás127
A testnevelési foglalkozások általános jellemzése127
A testnevelési foglalkozások felépítésének meghatározó tényezői128
A testnevelési foglalkozások szerkezete, felépítése130
A testnevelési foglalkozások tervezése132
Tervezet135
Bő vázlat144
Vázlat150
Részben osztott és osztatlan csoportok testnevelési foglalkozásainak tervezése154
Mindennapi testnevelés162
Testnevelés szabadidőben166
Függelék
A kutaómunka jelentősége, lehetőségei és módszerei az óvodai testnevelésben (Kunos Andrásné)171
Felhasznált irodalom192

Dr. Bondár Zuszsanna

Dr. Bondár Zuszsanna műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Bondár Zuszsanna könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem