1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az óvodai testnevelés mozgásrendszere és feldolgozása

Óvónőképző Intézetek/Kézirat/Egységes jegyzet

Szerző
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 193 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Tankönyvi száma: J11-770. Fekete-fehér ábrákat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az óvodai testnevelési program mozgásrendszerének feldolgozása érdekében egyetlen testnevelést oktató pedagógus sem nélkülözheti a szaktárgy terminológiájának ismeretét. A szakkifejezések ismerete... Tovább

Előszó

Az óvodai testnevelési program mozgásrendszerének feldolgozása érdekében egyetlen testnevelést oktató pedagógus sem nélkülözheti a szaktárgy terminológiájának ismeretét. A szakkifejezések ismerete biztosítja az óvodai testnevelési program mozgásanyagának egyértelmű felfogását. Az alapfogalmak ismerete és alkalmazása teszi lehetővé a testgyakorlatok szerkezeti elemzését, a testhelyzetek, tartások, mozgások térbeli viszonyának (talajhoz, társhoz, szerhez) és időbeli társulásának nyelvi kifejezését.
Az oktatás folyamatában az óvónőnek pontos fogalmi ismeretekkel kell rendelkeznie. Az óvodai testnevelési foglalkozásokon a mozgás formájára, szerkezetére vonatkozó ismereteket, a gyermekek értelmi fejlettségéhez, szókincséhez, fogalomköréhez igazodó kifejezésekkel jelöljük... Vissza

Tartalom

Az óvodai testnevelés mozgásrendszere és feldolgozása
I. Alapfogalmak (Becsy Bertalan Sarolta) ............
1. A test tengelyei és síkjai ..................
2. A test és a tornaszer viszonyított helyzete ..............
3. Statikus, tartásos helyzetek szakkifejezései ......
4. Dinamikus, mozgásos gyakorlatok szakkifejezései
5. Rajzirás...............................
II. Az óvodai testnevelés mozgásrendszere és módszertani
kapcsolata (Kunos Andrásné) .................
I. Rendgyakorlatok ........................
1. Állások ........................................................
2. Testfordulatok ............................................
3. Menet lépéstartással, illetve ütemtartásos járás. .
4. Alakzatok és alakzatváltoztatások ...................
II. Előkészítő gyakorlatok, gimnasztika .......
1.Szabadgyakorlati alapformáju gyakorlatok ....
A szabadgyakorlati alapformáju gyakorlatok jellemzése
A szabadgyakorlati alapformáju gyakorlatok csoportosítása .............................
A szabadgyakorlati alapformáju gyakorlatok oktatásának
módszerei ........ ...............
A gyakorlatszerkesztés szempontjai .........
A gyakorlatok egy-egy foglalkozásra történő összeállításának szempontjai ...................
Szabadgyakorlatok ....................
Összetett gyakorlatok. ....................................
Légzési gyakorlatok ..............................
Kéziszergyakorlatok ...............
Társas gyakorlatok . .
Padgyakorlatok.......
2. Természetes gyakorlatok
a) Természetes járás . .
b) Különböző jarásmódok
III. Főgyakorlatok ......
A. Tornavonatkozásu fő gyakorlatok
1. Természetes támaszgyakorlatok
2. Talajtorna ..............
3. Függésgyakorlatok .......
4. Szerugrások ..............
B. Atlétikai vonatkozású fő gyakorlatok
1. Futások
2. Ugrások
3. Dobások
C. Jéték vonatkozasu fő gyakorlatok (Becsy- Bertalan Sarolta)
1. Labdafogas
2. Labdaguritás
3. Labdabodás-elkapás
4. Labdaavezetés
IV Testnevelési játék ...........................
1. A testnevelési játék értékelése .................
2. A testnevelési játékok felosztása ...............
3. Az óvodai testnevelési játékok rendszere és Jellemzésük.
a) Futó játékok ...........................
h) Fogó játékok............................
c) Versengések ...........................
dl Sorversenyek ...........................
e) Váltóversenyek..........................
4. A játékok oktatása..........................
a) A játék kiválasztása.......................
b) A játék előkészítése.......................
c) A játék ismertetése (új ismeret feldolgozás).......
d) A Játék vezetése (megszilárdító gyakorlás, ellenőrzés)
e) A játék értékelése ......................
f) A játek ismétlése.................
V. Függelék (Kunos Andrásné)
1. Házilag készithető szerek, eszközök ...............
2. Az óvoda udvara . . .............
3. Mozgásos tevékenység biztosítása a szabad időben . .
A szövegben közölt játekok betűrendes mutatója .....
Felhasznált irodalom ........................
Tartalomjegyzék ........................
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem