1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az óvodai testnevelés és oktatásának módszertana

Az Óvónőképző Intézetek számára

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 136 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 400 példányban. Tankönyvi szám: 4824. Fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

I. fejezet 3
A testnevelés helye és szerepe a nevelésben 3
II. fejezet 9
A testnevelés eszközei 9
A testnevelés eszközeinek meghatározása és felsorolása 9
A testgyakorlatok 10
Rendgyakorlatok 11
Előkészítő gyakorlatok 12
I. Tartásos gyakorlatok 13
Kartartások 13
Testhelyzetek 14
II. Mozgásos gyakorlatok 18
A mozgások elnevezése 19
Alapgyakorlatok 22
Járás és futás 23
Ugrás 29
A fogás és dobás 34
Támaszgyakorlatok 8
Játékok 41
A természet erői 45
A testnevelési foglalkozások egészségügyi feltételei 45
III. fejezet 47
A testnevelői munka, a testnevelés módszertana 47
Az oktatás 47
Az oktatás anyaga 48
Az oktatás eredménye 48
Az oktatási folyamat mozzanatai 48
Az oktatás szerepe a testnevelésben 49
1. Az érdeklődés felkeltése 49
2. Az ismeretközlifo 50
Az ismeretközlés formái 50
Magyarázat 52
A beszélgetés /párbeszéd/ 52
A megmutatás 52
A természetben való megmutatás 53
Képes ábrázolás 54
Az ismeretközlés menete 55
a/ Az ismeretközlés menete a mozgásanyag természetének figyelembe vételével 55
Körben bővülő oktatási menet /koncentrikus/ 55
Egyfolytában haladó oktatási menet /lináris/ 56
Az egyes gyakorlatokra vonatkozó ismeretek közlésének menete 56
Az összetett gyakorlatokra vonatkozó ismeretek közlésének menete 57
b/ Az ismeretközlést támogató eljárások 57
A gyakoroltatás 59
Mozgáskészség 61
A nevelő eljárásai a mozgáskészség kiakítására 64
Testi képességek 65
A gyakoroltatás formái 68
Agyakorlatvezetés 68
A vezénylés 72
Hibajavítás 74
a/ A megfigyelés eredményének értékelése 75
b/ A mozgáshibák okai és felismerésük nehézségei 76
c/ A mozgáshibák osztályozása 76
Magatartás a hibákkal szemben 77
a/ A hibák megelőzése 77
b/ A hibák kiküszöbölése 79
Az edzés 80
A gondozás 81
IV. fejezet 84
A testnevelés-foglalkoztatás formái az óvodában 84
1. Az együttes foglalkoztatás 84
2. Csoportonkénti foglalkoztatás 85
3. Az egyenkénti csoportfoglalkoztatás 87
V. fejezet 87
A testnevelés tartalmának szervezése 87
1. Az óvodai követelmények /tanterv/ 91
2. Az óvodai foglalkozások anyaga /tanmenet/ 93
VI. fejezet
Az óvodai testnevelés szervezeti formái, szerkezeti
felépítése és tervezése 93
1# testnevelési foglalkozás 93
Bevezet6 rész 94
Az előkészítő rész 96
Főrész 97
Befejező rész 99
2. Mindennapos testnevelés 100
3. Kirándulások 103
4. Ünnepélyek rendezése 104
5. Testnevelési foglalkozások tervezése 105
A foglalkozási vázlatok gyakorlatban elő elkészitésr 107
Részletes foglalkozási terv kidolgozása 108
A testnevelési foglalkozások megfigyelésének szempont jai 114
Óratervezések összevont csoportok esetében 116
Az óvodai testnevelés tárgyi feltételei 117
Képek 125-136
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem