1.067.209

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az óvodai nevelés vizuális módszertana

Jegyzet az ELTE TÓFK óvodapedagógus szak hallgatói részére

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: ELTE Tanító- és Óvóképző Főiskolai Kar
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 176 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Jegyzet.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A jegyzet belső használatra készült, eredetileg a dr. Bakkay Tiborné szerkesztésében közreadott "Az óvodai ábrázolás és kézimunka módszertana" c. jegyzet kiegészítő anyagaként. Az 1971-es Óvodai... Tovább

Előszó

A jegyzet belső használatra készült, eredetileg a dr. Bakkay Tiborné szerkesztésében közreadott "Az óvodai ábrázolás és kézimunka módszertana" c. jegyzet kiegészítő anyagaként. Az 1971-es Óvodai Nevelési Program hatályon kívülre helyezése és az 1989-es Program, majd az ÓAP bevezetése, változásokat jelentett, melyek következtében tartalmilag módosult, terjedelmében pedig túlnőtt az eredeti koncepción. Mindvégig azt tartottam szem előtt, hogy olyan jegyzet kerüljön a hallgatók kezébe, mely gyakorlatias, érthető, gondolkodásra késztet, és jegyzetelhető. Forrásmunkáim mind magyar nyelven, a 60-as évektől kezdve jelentek meg, csekély kivétellel (Pl. Paál Ákos ábrázolás-felmérése 1947-ben), éppen ezért bár számára elérhetőek. A látás bővebb tárgyalása, a látásnevelésről készült újabb gondolatok közlése saját tapasztalataim leírása, remélem elfogadtatja majd azokat a nézeteket, amik némiképp ellentétesek az eddigi megszokottakkal. Ezek: az óvónő téma és feladat szerinti munkája a gyerekek között, a művészetek megismerésének időpontja, a különböző technikákkal való ismerkedés ideje, a vizuális nevelés anyagának másfajta rendezése, a különböző meghatározások stb. Új téma a testi nevelés tárgyalása a vizuális nevelésben a jegyzet anyagában. A rugalmas Program, a feladatokkal való szembesülés, és a későbbi gyakorié során szerzett tapasztalatok remélem, igazolni fogják majd jegyzetem tartalmát! Vissza

Tartalom

Bevezetés 1
Eligazítás a jegyzet használatához 2
A látás fiziológiai és pszichológiai vonatkozásai röviden 3
Szakirodalmi áttekintés 8
A szakirodalmi áttekintés számok szerinti jegyzéke 23
Az ábrázolás, kézművesség (kézi munka) és a díszítés fogalma, jelentősége, feladatai 25
Néhány magyarázat az 1996-os Alapprogramban szereplő vizuális tevékenységi formák fogalmairól 32
Az óvodás korú gyermek vizuális tevékenységének jellegzetességei 35
A testi fejlesztésről 88
Az óvoda berendezése 91
Esztétikai nevelés és óvodaesztétika 103
A vizuális foglalkozások nevelési-tanítási céljainak, feladatainak problémáinak, témaköreinek ajánlása 117
A vizuális nevelés módszerei 146
A foglalkozások tervezéséről 149
Fogalmak, szakkifejezések 155
A vizuális foglalkozásokra vonatkozó útmutatások 161
Kis összefoglalás a bábozásról 165
A magyar rajzpedagógia néhány neves személyisége 171
Irodalomjegyzék 173

Boza Erzsébet

Boza Erzsébet műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Boza Erzsébet könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem