1.062.107

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az óvodai nevelés hazai irodalma IV.

1990-1995

Szerkesztő
Lektor
Hajdúböszörmény
Kiadó: Hajdúböszörményi Wargha István Pedagógiai Főiskola
Kiadás helye: Hajdúböszörmény
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 212 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-7292-22-5
Megjegyzés: Megjelent 800 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Bibliográfiánk, amely az elmúlt hat évben megjelent óvodapedagógiai témájú publikációkat gyűjti egybe és tálja fel, szerves folytatása Az óvodai nevelés hazai irodalma I-II-III. kötetének.
A most... Tovább

Előszó

Bibliográfiánk, amely az elmúlt hat évben megjelent óvodapedagógiai témájú publikációkat gyűjti egybe és tálja fel, szerves folytatása Az óvodai nevelés hazai irodalma I-II-III. kötetének.
A most kiadásra kerülő IV. kötet 1990-1995 kíséri figyelemmel az e tárgyban megjelent magyar nyelvű hazai szakirodalmat azzal a céllal, hogy a szakemberek, kutatók, főiskolai hallgatók, ismereteiket megújítani kívánó gyakorló óvodapedagógusok számára hozzáférhetővé váljon. Anyaggyűjtésünkben követtük a korábbi kötetek módszerét és (remélhetően) igényességét, így felvettük a hazai önálló kiadványok, periodikumok, gyűjteményes művek, tudományos konferenciák, szervezetek publikált anyagát, s eltekintettünk a napilapok hasábjain közzétett írások regisztrálásától. Az anyaggyűjtésben felhasználtuk könyvtárunk több mint 20 éve folyamatosan épített külön katalógusait, a Magyar Nemzeti Bibliográfia Könyvek Bibliográfiája, a Magyar Nemzeti Bibliográfia Időszaki Kiadványok Repertóriuma és a Magyar Pedagógiai Irodalom című kiadványokat.
A szerkesztés, elrendezés elveit az óvodapedagógia fogalmi rendszerének sajátosságai, szakmai igényei és tárgyi, fogalmi jellegének szempontjai határozták meg. így"a bibliográfia szerkezete az óvodai nevelési program tartalmi felosztási rendszerét tükrözi és részben a feltárt anyag belső összefüggéseit tartja szem előtt. A bibliográfiai tételek leírása - már a terjedelmi korlátok miatt is nem követi szorosan az idevágó szabványok előírásait, de reméljük, hogy felhasználóbarát szemléletünket a gyakorlat igazolja. A tételek az egyes címszavak mögött betűrendben követik egymást.
A gyorsabb tájékozódást segíti a szerzői név- és tárgymutató, amely visszautal az adott tételszámra. A tartalomjegyzék áttekintést nyújt a kiadvány tartalmi szempontokra épülő rendszeréről, a rövidítésjegyzék és a feldolgozott periodika listája gyors és alapos tájékoztatást biztosít. Reméljük, hogy a közel 2000 tételes bibliográfia eredményesen szolgálja az óvóképzést, az óvodapedagógiai kutatást, a szakmai tájékozódást. Vissza

Tartalom

I. GONDOZÁS. EGÉSZSÉGNEVELÉS 8
1. Egészségnevelés, egészségvédelem 8
2. Testi fejlődés, testi nevelés 11
a., Testi fejlettség. Állóképesség 11
b., Mozgásfejlesztés 15
c., Mozgásszervi prevenció. Gyógytestnevelés
d., Vízhezszoktatás. Úszás 18
n. ÓVODAI NEVELÉS 19
1. Oktatáspolitikai kérdések 19
2. Az óvodapedagógia általános kérdései. Óvodaügy 20
a., Óvodapedagógia. Óvodaügy 20
b., Konferenciák. Szakmai napok 23
c., Helyi nevelési program 23
3. ONEP, TONEP. Irányelvek 24
4. Óvodai kísérletek megújulási törekvések 26
a., Innováció, alternativitás 26
b., Kutatás, kísérlet. Pedagógiai vizsgálat 29
b., I. Dob-óvoda programja 31
b. II. Epochális tanulási program 32
b.,III. Freinet - módszer 33
b.,IV. Játék - mozgás - kommunikáció (JMK) program 35
b.5 V. Montessori módszer 35
b., VI. Nyelvi-irodalmi-kommunikációs (NYK) program 37
b., VII. Waldorf - módszer 3g
5. Az óvodai élet megszervezése 39
6. Differenciálás - egyéni bánásmód - integráció 41
7. Nehezen nevelhető és hátrányos helyzetű gyermekek 43
a., Nehezen nevelhetők és hátrányos helyzetűek 43
b., Cigánygyermekek nevelése
c., Fogyatékosok, sérültek gyógypedagógiája 45
8. Erkölcsi, valláserkölcsi nevelés 5q
9. Hagyományápolás. Hagyományőrzés. Óvodai ünnepek 51
a., Hagyományápolás. Hagyományőrzés 51
b., Jeles napok
10. Drámapedagógia, drámajáték 5-7
III. A GYERMEK TEVÉKENYSÉGFORMÁI: JÁTÉK ÉS TANULÁS 59
1. A játék 59
a., Játékpszichológia 60
b., Játékpedagógia 62
c., Játékkészítés 66
d., Játszóház 67
e., Udvari játék. Játszóterek 68
2. Játék és tanulás 68
IV. A FEJLESZTÉS TERÜLETEI 72
1. Anyanyelvi nevelés 72
a., Beszédértés, beszédfejlesztés 72
b., Kommunikáció 75
c., A beszédfejlődés zavarai. Olvasási nehézség. Beszédjavítás 76
2. Korai idegennyelv-tanítás 78
3. Irodalmi nevelés. Gyermekirodalom, gyermeksajtó 80
4. Ének-zenei nevelés 82
5. Vizuális képességfejlesztés, vizuális nevelés 88
a., Bábjáték 91
b., Gyermekrajz, rajzvizsgálat 93
6. Esztétikai, nevelés művészeti nevelés 94
7. Természet- és társadalomismeret 97
a., Környezetismeret 97
b., Környezetvédelem 100
c., Közlekedésre nevelés 104
8. Matematika 105
9. Informatikai alapok 106
10. Testnevelés, sport 107
V. ÓVODA ÉS ISKOLA 113
1. Iskola előkészítés 113
2. Iskolaérettség 116
3. Óvodaiskola 117
VI. KAPCSOLAT MÁS NEVELÉSI SZÍNTEREKKEL 119
1. Családi nevelés 119
2. óvoda és család 120
3. Gyermekvédelem 121
4. Óvoda és a közművelődési intézmények 122
5. Televízió, videó és a gyermek 123
VII. AZ ÓVODÁSKOR PSZICHOLÓGIÁJA 124
1. Gyermek- és fejlődéslélektan 124
2. Szociálpszichológia 126
3. Személyiségfejlesztés 128
4. A személyiségfej lődés zavarai130
5. Tanulási zavarok 131
6. Képességfejlesztés 133
7. A gondolkodás fejlesztése. Értelmi nevelés 136
8. Tehetséggondozás, kreativitás 138
VIII. AZ ÓVODA SZERVEZETE, TÁRGYI ÉS SZEMÉLYI
FELTÉTELEI ÓVODATÍPUSOK 140
1. Az óvoda jogi szabályozása 140
2. Statisztikák 141
3. Finanszírozás. Óvodai ellátottság 142
4. Óvodavezetés 143
5. Az óvodapedagógus személyisége 144
a., Díjazottak, kitüntetettek 146
b., Nekrológok 147
6. Óvodatípusok 147
a., Magánóvodák, alapítványi óvodák 147
b., Egyházi óvodák 148
b., I. Evangélikus óvodák 148
b., n. Katolikus óvodák 149
b.,m. Ökumenikus óvodák 150
b.,IV. Református óvodák 151
b., V. Zsidó óvodák 151
c., Nemzetiségi óvodák 152
7. Magyar Óvodapedagógiai Egyesület - (MOE) 153
IX, AZ ÓVODAI NEVELÉS TÖRTÉNETE. ÓVODATÖRTÉNET 154
1. Egyetemes és magyar óvodai neveléstörténet 154
2. Az óvodai nevelés tartalma és formái 156
3. Intézménytörténet (óvodatörténet) 157
4. Az óvodai neveléstörténet kiemelkedő személyiségei 161
X. ÓVÓKÉPZÉS 161
1. Az óvóképzés története 161
2. Óvodapedagógus-képzés 162
3. Óvodai dajkaképzés 166
4. Továbbképzés 166
XI. EGYÉB 170
1. Bibliográfiák. Óvodapedagógiai folyóiratok 170
2. Külföldi tapasztalatok 170
a., Ausztria 173
b., Nagy-Britannia 174
c., Németország 174
d., Románia 175
e. Svájc 176
SZERZŐI NÉVMUTATÓ 177
TÁRGYMUTATÓ 139
FELDOLGOZOTT PERIODIKA JEGYZÉK 207
RÖVIDÍTÉSJEGYZÉK 210
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem