1.062.338

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az óvodai nevelés hazai irodalma II.

1976-1982

Szerkesztő
Lektor
Hajdúböszörmény
Kiadó: Hajdúböszörményi Óvóképző Főiskola
Kiadás helye: Hajdúböszörmény
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 153 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-7292-055-0
Megjegyzés: Megjelent 1000 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

"Az óvodai nevelés hazai irodalma" c. bibliográfiánkkal kettős célt követünk. Egyrészt széles körben hozzáférhetővé kívánjuk tenni az utóbbi évtizedekben a kisgyermekek nevelésével, az... Tovább

Előszó

"Az óvodai nevelés hazai irodalma" c. bibliográfiánkkal kettős célt követünk. Egyrészt széles körben hozzáférhetővé kívánjuk tenni az utóbbi évtizedekben a kisgyermekek nevelésével, az óvodapedagógus-képzéssel foglalkozó magyar nyelvű hazai irodalmat, másrészt az óvodai nevelés történetével foglalkozók számára kívánunk áttekintést nyújtani a publikus anyagról.
E munka is hasznos segítséget adhat a szakemberek, tudományos kutatók, főiskolai hallgatók és a továbbképzésben résztvevők számára. A három kötetre tervezett kiadványunk második részét, az 1976-1982 között megjelent irodalom regisztrálását tartja kezében az olvasó. Az előző hét esztendő anyagát tartalmazó kötetet 1990 tavaszán jelentette meg főiskolánk.
A legutóbbi esztendőkben publikált tanulmányok, cikkek, dokumentumok leírását tartalmazó kötet a jövő évben jelenik meg. Kiadványunk összeállításánál a főiskolai könyvtár különkatalógusát, a Magyar Nemzeti Bibliográfia Könyvek Bibliográfiáját, a Magyar Nemzeti Bilbiográfia Időszaki Kiadványok Repertóriumát és a Magyar Pedagógiai Információ c. kiadványokat használtuk fel. A hozzáférhetőség, a visszakereshetőség és a használhatóság miatt is célszerűek látszott, hogy az anyaggyűjtés a hazai önálló kiadványokra, periodikákra, gyűjteményes munkákra, tudományos ülések, fórumok, konferenciák publikált anyagára terjedjen ki, és eltekintsünk a napi- és a hetilapok hasábjain közzétett írásoktól. Összeállításunk az általunk kialakított és elfogadott rendszert mechanikusan követi. Szerkezete részben az új óvodai nevelési program tartalmi felosztási rendszerét tekinti mintának, részben a publikus anyag áttekinthetőségét, összefüggés-rendszerét tartja szem előtt.
A bibliográfiai leírások az egyes címszavak mögött betűrendben követik egymást. A gyors tájékozódást segíti a mellékletben adott név- és tárgymutató, amelyekben a tételszámokra utalunk vissza. A címleírásokban az adott időszakban érvényes szabványokat követtük. Rövidítésjegyzék segíti az alkalmazott jelek, rövidítések feloldását. A tartalom mutató pedig áttekintést ad a bibliográfia tartalmi szempontokat érvényesítő rendszeréről.
Reméljük, hogy szerény munkánkkal hasznosan szolgáljuk az óvóképzést, a továbbképzést, az óvodapedagógiai kutatást, a szakmai tájékozódást. Vissza

Tartalom

I. GONDOZÁS, EGÉSZSÉGNEVELÉS
1. Gondozás, egészségnevelés 7
2. Testi fejlődés, testi nevelés 8
II. ÓVODAI NEVELÉS
1. Az óvodapedagógia általános kérdései 9
2. Nevelési program 12
3. A nevelés tervezése, cél- és feladatrendszere 13
4. Az óvodai élet megszervezése 14
5. Közösségi nevelés-egyéni bánásmód 14
6. Nehezen nevelhető és hátrányos helyzetű gyermekek 17
a., Nehezen nevelhetők és hátrányos helyzetűek 17
b., Cigánygyermekek nevelése 18
c., Állami gondozottak 20
d., Fogyatékosak 21
7. Erkölcsi nevelés 22
3. Világnézeti és hazafias nevelés 23
9. Nemi nevelés 24
10. óvónő és gyermek 25
III. A GYERMEK TEVÉKENYSÉGFORMÁI
1. Játék 25
2. Munka 30
3. Konstruáló tevékenység 32
4. Tanítás - tanulás 32
IV. A FEJLESZTÉS TERÜLETEI
1. Anyanyelvi nevelés 33
a., Beszédfejlesztés 33
b., Kommunikáció 33
c., Beszédhibák, beszéd javítás 39
2. Korai idegennyelv-tanítás 40
3. Irodalmi nevelés 42
4. Zenei nevelés 45
5. Vizuális nevelés 48
a., Ábrázolás 48
b., Bábozás 50
6. Esztétikai nevelés 52
7. Környezetismeret 54
a., Környezetismeret-módszertan 54
b., Környezetismeret-természetismeret 56
c., Környezetvédelem 58
d., Közlekedésre nevelés 59
8. Matematika 60
9. Testnevelés, sport 63
V. ÓVODA ÉS ISKOLA
1. Iskolaelőkészítés 65
2. Iskolaérettség 72
3. Kapcsolat, együttműködés az iskolával 74
VI. KAPCSOLATOK MÁS NEVELÉSI SZÍNTEREKKEL
1. Óvoda és család 75
2. Gyermekvédelem 77
3. Óvoda és közművelődési intézmények 78
4. Óvoda és telekommunikáció 80
5. AV-eszközök 80
VII. AZ ÓVODÁSKOR PSZICHOLÓGIÁJA
1. Gyermek- és fejlődéslélektan 81
2. Személyiségfejlesztés 33
3. Személyiségfejlődés zavarai 85
4. Érzelmi nevelés 36
5. Értelmi nevelés - gondolkodás 87
6. Kreativitás 90
VIII. AZ ÓVODA SZERVEZETE, INTÉZMÉNYEI, TÁRGYI ÉS SZEMÉLYI FELTÉTELEI
1. Törvények, rendeletek 92
2. Statisztikák 94
3. Óvodavezetés, felügyelet 95
4. Óvodai ellátottság 96
5. Óvodafejlesztés, tárgyak, eszközök 98
6. Óvodapedagógus személyisége, élet- és munkakörülményei 99
IX. AZ ÓVODAI NEVELÉS TÖRTÉNETE, ÓVODATÖRTÉNET 100
X. ÓVÓKÉPZÉS
1. Középfokú szakképzés 105
2. Felsőoktatás 106
a., A képzés tartalma és formája 106
b., Intézménytörténet 111
3. Továbbképzés 112
XI. EGYÉB
1. Bibliográfiák, szótárak 115
2. Könyvismertetés, recenzió 115
3. Óvodapedagógiai folyóiratok 117
4. Konferenciák 119
5. Külföldi tapasztalatok 120
6. Ünnepek, ünnepélyek, évfordulók 122
SZERZŐI NÉVMUTATÓ 125
TÁRGYMUTATÓ 141
FELDOLGOZOTT PERIODIKÁK 149
RÖVIDÍTÉSJEGYZÉK 152
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem