1.062.618

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az óvodai nevelés hazai irodalma I.

1969-1975

Szerkesztő
Lektor
Hajdúböszörmény
Kiadó: Hajdúböszörményi Óvóképző Intézet
Kiadás helye: Hajdúböszörmény
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 129 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-7292-06-3
Megjegyzés: Megjelent 1000 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

"Az óvodai nevelés hazai irodalma" c. bibliográfiánkkal kettős célt követünk. Egyrészt széles körben hozzáférhetővé kívánjuk tenni az utóbbi évtizedekben a kisgyermekek nevelésével, az... Tovább

Előszó

"Az óvodai nevelés hazai irodalma" c. bibliográfiánkkal kettős célt követünk. Egyrészt széles körben hozzáférhetővé kívánjuk tenni az utóbbi évtizedekben a kisgyermekek nevelésével, az óvodapedagógus-képzéssel foglalkozó magyar nyelvű hazai irodalmat, másrészt az óvodai nevelés történetével foglalkozók számára kívánunk áttekintést nyújtani a publikus anyagról.
E munka is hasznos segítséget adhat a szakemberek, tudományos kutatók, főiskolai hallgatók és a továbbképzésben résztvevők számára. A három kötetre tervezett kiadványunk második részét, az 1976-1982 között megjelent irodalom regisztrálását tartja kezében az olvasó. Az előző hét esztendő anyagát tartalmazó kötetet 1990 tavaszán jelentette meg főiskolánk.
A legutóbbi esztendőkben publikált tanulmányok, cikkek, dokumentumok leírását tartalmazó kötet a jövő évben jelenik meg. Kiadványunk összeállításánál a főiskolai könyvtár különkatalógusát, a Magyar Nemzeti Bibliográfia Könyvek Bibliográfiáját, a Magyar Nemzeti Bilbiográfia Időszaki Kiadványok Repertóriumát és a Magyar Pedagógiai Információ c. kiadványokat használtuk fel. A hozzáférhetőség, a visszakereshetőség és a használhatóság miatt is célszerűek látszott, hogy az anyaggyűjtés a hazai önálló kiadványokra, periodikákra, gyűjteményes munkákra, tudományos ülések, fórumok, konferenciák publikált anyagára terjedjen ki, és eltekintsünk a napi- és a hetilapok hasábjain közzétett írásoktól. Összeállításunk az általunk kialakított és elfogadott rendszert mechanikusan követi. Szerkezete részben az új óvodai nevelési program tartalmi felosztási rendszerét tekinti mintának, részben a publikus anyag áttekinthetőségét, összefüggés-rendszerét tartja szem előtt.
A bibliográfiai leírások az egyes címszavak mögött betűrendben követik egymást. A gyors tájékozódást segíti a mellékletben adott név- és tárgymutató, amelyekben a tételszámokra utalunk vissza. A címleírásokban az adott időszakban érvényes szabványokat követtük. Rövidítésjegyzék segíti az alkalmazott jelek, rövidítések feloldását. A tartalom mutató pedig áttekintést ad a bibliográfia tartalmi szempontokat érvényesítő rendszeréről.
Reméljük, hogy szerény munkánkkal hasznosan szolgáljuk az óvóképzést, a továbbképzést, az óvodapedagógiai kutatást, a szakmai tájékozódást. Vissza

Tartalom

I. GONDOZÁS, EGÉSZSÉGNEVELÉS
1. Gondozás, egészségnevelés 1
2. Testi fejlődés, testi nevelés 9
II. ÓVODAI NEVELÉS
1. Az óvodapedagógia általános kérdései 9
2. Nevelési program 14
3. A nevelés tervezése, cél- és feladatrendszere 16
4. Az óvodai élet megszervezése 17
5. Közösségi nevelés - egyéni bánásmód 19
a., Közösségi nevelés 21
b., Nehezen nevelhető és hátrányos helyzetű gyermekek 21
6. Erkölcsi nevelés 22
7. Hazafias nevelés 23
8. Óvónő és gyermek 24
III. A GYERMEK TEVÉKENYSÉGFORMÁI
1. Játék 24
2. Munka 27
3. Konstruáló tevékenység 20
4. Tanítás - tanulás 28
IV. A FEJLESZTÉS TERÜLETEI
1. Anyanyelvi nevelés 29
a., Beszédfejlesztés 29
b., Beszédhibák, beszédjavítás 31
2. Korai idegennyelv-tanítás 32
3. Irodalmi nevelés 33
4. Zenei nevelés 36
5. Vizuális nevelés 40
a., Ábrázolás 40
b., Bábozás 43
6. Esztétikai nevelés 45
7. Környezetismeret 47
8. Matematika 50
9. Testnevelés, sport 53
V. ÓVODA ÉS ISKOLA
1. Iskolaelőkészítés 55
2. Iskolaérettség 60
VI. KAPCSOLATOK MÁS NEVELÉSI SZÍNTEREKKEL
1. Óvoda és család 63
2. Óvoda és bölcsőde 64
3. Óvoda és közművelődési intézmények, telekommunikáció 65
4. Játszóterek 66
5. Nevelőotthonok 67
VII. AZ ÓVODÁSKOR PSZICHOLÓGIÁJA
1. Gyermek- és fejlődéslélektan 68
2. Személyiségfejlesztés 69
3. Érzelmi nevelés 70
4. Értelmi nevelés - gondolkodás - értelmi elmaradás 70
5. Kreativitás 72
VIII. AZ ÓVODA SZERVEZETE, INTÉZMÉNYEI, TÁRGYI ÉS SZEMÉLYI FELTÉTELEI
1. Törvények, rendeletek 73
2. Statisztikák 74
3. Óvodavezetés, felügyelet 75
4. óvodai ellátottság 76
5. Óvodafejlesztés, tárgyak, eszközök, udvar 78
6. Az óvodapedagógus személyisége, élet- és munkakörülményei 80
IX. AZ ÓVODAI NEVELÉS TÖRTÉNETE. GV0DATÜRTÉNET 82
X. ÓVÓKÉPZÉS
1. Középfokú szakképzés 86
2. Felsőoktatás 87
a., A képzés tartalma és formája 87
b., Intézménytörténet 92
3. Továbbképzés 92
XI. EGYÉB
1. Ünnepek, ünnepélyek 94
2. Külföldi tapasztalatok 95
3. Konferenciák 100
4. Könyvismertetés recenzió 103
SZERZŐI NÉVMUTATÓ 105
TÁRGYMUTATÓ 119
FELDOLGOZOTT PERIODIKÁK 126
RÖVIDÍTÉSJEGYZÉK 128
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem