A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az óvodai nevelés gyakorlata a Szovjetúnióban

Fordító

Kiadó: Magyar Népjóléti Minisztérium Gyermekvédelmi Osztálya-Új Magyar Könyvkiadó
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 180 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az óvodaügy Magyarországon mindig mostoha gyermeke volt a köznevelésnek és az óvónők valóban a nevelésügy napszámosai voltak. A felszabadulás óta nagy lépéseket tettünk előre az óvodák anyagi... Tovább

Előszó

Az óvodaügy Magyarországon mindig mostoha gyermeke volt a köznevelésnek és az óvónők valóban a nevelésügy napszámosai voltak. A felszabadulás óta nagy lépéseket tettünk előre az óvodák anyagi színvonalának emelésében és az óvodák napközi otthonná való átalakításában. Az óvodai foglalkoztatás azonban továbbra is elhanyagolt terület maradt.
A nyugati polgári neveléslélektani irányok befolyása is szerepet játszott ebben az elmaradottságban. Az „ösztönös cselekvés", a „spontán fejlődés" hamis elméletei sok óvodában és napközi otthonban háttérbe szorították a szervezett foglalkoztatást és gátolták óvodáinkban a közösségi szellem kialakítását.
Másrészt viszont a magyar reakció hivatalos pedagógiai felfogásának maradványai, a nevelői fogások formalista rendszerének egyeduralmát hirdetve sekélyesítették óvodáink munkáját.
Az óvodaügy terén előttünk álló feladatok közt kiemelkedik így a szocialista építés óvodai pedagógiájának kialakítása.
E nagy munkában irányt mutatók a szocialista Szovjetunió óvodáinak eredményei.
A Szovjetunió óvodai törvényeinek és nevelési szabályainak magyar fordítását abból a célból adjuk az óvónők kezébe, hogy lássák, hogyan valósítható meg az óvoda célkitűzése: az, hogy az óvoda 3-6 éves gyermekek közösségi nevelésének, s a gyermek fejlődésének intézménye legyen és a gyermekek fejlődését minden irányban biztosítsa. Jól tudjuk, hogy a könyvben foglalt előírások és gyakorlati útmutatások megvalósítására Magyarországon maradéktalanul az előfeltételek nincsenek még mindenütt biztosítva, azonban demokráciánk fejlődése a szocializmus felé és az óvónők lelkes munkája biztosítéka annak, hogy gyorsan fogunk haladni azon az úton, amit számunkra e könyv is mutat. Vissza

Tartalom

Előszó 3
Az óvoda szabályzata.
I. Általános rendelkezések 5
II. Óvodák alapításának rendje 6
III. Az óvoda szervezete 6
IV. A gyermekek felvételének, elhelyezésének és áthelyezésének rendje 7
V. Az óvoda dolgozói 8
VI A szülő-bizottság 13
VII. A státusok, az óvoda finanszírozása, számvitele és ügyvitele 14
VIII. Az óvoda jogai 15
Vezérfonal az óvoda nevelője részére 16
A legfiatalabb csoport.
A gyermekek korának sajátosságai és a nevelés feladatai 30
A gyermekek életének megszervezése és magaviseletük nevelése 33
Játékok 46
Az anyanyelv 51
Ismerkedés a környezettel 55
A gyermekekkel folytatott munka évszakok szerint 61
Rajzmintázás és egyéb anyagokkal való foglalkozás 63
Zenei nevelés 67
Számolás 70
A középső csoport 72
A gyermekek életének megszervezése és magatartásuk nevelése 75
Napirend 76
A fizikai nevelés 80
Játékok 93
Az anyanyelv 99
Ismerkedés a környezettel 103
Ismerkedés a természettel 106
A gyermekek játékai, megfigyelései és munkája évszakonként 108
A természet sarka az óvodában 110
Ismerkedés a házi- és vadállatokkal.
Rajz, mintázás és egyéb anyagokkal való foglalkozás 111
Zenei nevelés 118
Számolás 121
A legidősebb gyermekek csoportja 123
A gyermekek életének megszervezése és magatartásuk nevelése 126
Fizikai nevelés 129
Játékok 140
Az anyanyelv 146
Ismerkedés a környezettel 151
Ismerkedés a természettel 153
A gyermekek megfigyelései, órái és játékai évszakok szerint 155
Rajzolás, mintázás és más anyagokkal való foglalkozás 158
Zenei nevelés 165
Számolás és mérés 168
Az óvoda munkája a szülőkkel.
Az óvodának a családdal kifejtendő munkában felmerülő feladatai 171
Az óvoda és a szülők közös munkájának módjai és eszközei.
A szülőkkel folytatott egyéni munka. Egyéni beszélgetések 175
Az óvónő látogatása a gyermek családjánál 176
A szülői közösséggel végzett munka 177
Az óvoda részvétele a pedagógiai propagandában a lakosság széles rétegeiben 178
A témák példaszerű felsorolása a szülők egy-egy csoportjának gyűléséin tartandó előadásra és megbeszélésre 179
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem